Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

afrodite05 schreef op 18-05-2022 om 08:16:

Voor vanavond maak ik een simpel snijbonenstamppotje met gehaktballetjes van de ikea

Intussen ben ik bezig met het weekmenu voor volgende week bedenken. Ik wil graag iets met een pokebowl doen, maar voel me een beetje gelimiteerd in wat ik nu wel en niet "mag" eten. Ik zat te denken aan sushirijst, sticky kip (goede, simpele recepten anyone?), avocado, wat sojaboontjes en gebakken champignons. Maar ik twijfel dus, is het genoeg groente, of wordt het niet veel te veel? Ik wilde er als hapje kipgyoza bij doen, die willen we al een tijdje uitproberen. Nouja, (zwangerproof) tips zijn welkom!

Deze vinden wij erg lekker , met veel sla en komkommer 

https://www.lekkerensimpel.com/hete-kip-bowl/

yette

yette

18-05-2022 om 16:30 Topicstarter

@Dewi-Sri, bij mijn Franse stekkie in de buurt heeft de Hyper U het beste buitenlandse assortiment. Niet heel veel en vooral de basisdingen: kroepoek, sesamolie, kokosolie, sambals, ketjap, woksauzen en mixen. Ze hebben oa Pataks' en Kikkoman, maar ook het eea van het huismerk. 

Het assortiment van de Action in Frankrijk is overigens hetzelfde als hier (dus ze hebben ook drop en stroopwafels ) zou kunnen dat ze ook Aziatische dingen verkopen? 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-05-2022 om 16:41

ik eet straks nasi

Dank voor alle tips rondom mijn pokebowl-probleem! (first world problem, haha) Iets van komkommer erbij voor de frissigheid wilde ik inderdaad doen. Radijsjes erbij zijn ook leuk, zelf niet aan gedacht! Leuke en goede tips allemaal, fijn  Oh en wat de hoeveelheid betreft: desnoods eten we de tweede dag een minibowl als lunch om de restjes op te maken. Komt vast goed! 

Ha Yette, dank je voor de tip! Altijd goed om te weten. We gaan het allemaal ontdekken, want we zitten op het allerplatste platteland dat je je kunt voorstellen, met de eerste grotere stad op bijna een uur afstand. Maar ik verheug me ook erg op de plaatselijke middenstand op 5 km: de bakker, de slager en zowaar een Intermarché. En kaas!!

On topic: de kip staat nu een paar uur te marineren en ik kom er achter dat ik de sambal vergeten ben. !@#€%^ !! Nou ja, dan later maar toevoegen. C'est la vie...

yette

yette

18-05-2022 om 18:30 Topicstarter

Jee, Dewi een uur voor de supermarkt (en de bouwmarkt etc?!) ... je zal maar wat vergeten   
Nee, wij zitten ook in the middle of nowhere, maar wel met twee grotere plaatsen met supermarkten etc. op +/- 20-25 min. rijden. De dichtstbijzijnde echte stad is een uurtje. 
Gelukkig is de bakker maar 10 min. rijden en ze komt twee keer per week langs (wat me meer tijd kost, want ze is niet bepaald stipt). 

Vandaag lekker in de tuin gegeten.  Risotto met kalfssucade, champignons en snijboontjes. 

Mama-Inge schreef op 18-05-2022 om 15:20:

[..]

Deze vinden wij erg lekker , met veel sla en komkommer

https://www.lekkerensimpel.com/hete-kip-bowl/

Thanks voor deze tip.. ik heb heerlijk gegeten vandaag!

vandaag

Een zelfgekochte quinoa maaltijdsalade van ah wegens onderweg en vanavond:

Paprika’s gevuld met een restje nasi, restje aardpeer, bliktonijn, overgebleven eiwitten (geklutst met mayonaise, dan is het eigeel er weer bij toch  ) en kaas er bovenop. Want gesmolten kaas 

yette schreef op 18-05-2022 om 18:30:

Jee, Dewi een uur voor de supermarkt (en de bouwmarkt etc?!) ... je zal maar wat vergeten
Nee, wij zitten ook in the middle of nowhere, maar wel met twee grotere plaatsen met supermarkten etc. op +/- 20-25 min. rijden. De dichtstbijzijnde echte stad is een uurtje.
Gelukkig is de bakker maar 10 min. rijden en ze komt twee keer per week langs (wat me meer tijd kost, want ze is niet bepaald stipt).

Yette, even off topic, mag ik je tzt een pb'tje sturen  in tijden van nood? Alleen voor info?

On topic, de sambal werd niet erg gemist, want echtgenoot had wat last van zijn maag. Waarschijnlijk wat stress. Zo meteen maar een perenijsje, dat koelt wat af. Bizarre tijden.

yette

yette

18-05-2022 om 22:20 Topicstarter

Tuurlijk mag dat - maar ik woon er niet hè? Ben er alleen erg thuis 

Ik had de geliefde gevraagd weer een maaltijdsalade te bestellen in het ziekenhuis, maar de door mij gewenste couscous was op en dat vond de mevrouw van de keuken zo vervelend dat ze gewoon álle andere toppings op de salade had gedaan. Was erg lekker

Morgen eet ik als het goed is op werk (stampje raapsteel, knolselderij met beurre Blanc, geroosterde groenten) behalve als lief nog even zielig is als vandaag, dan ga ik eerder weg om nog langs het ziekenhuis te gaan en snaai iets bij een tankstation denk ik

yette schreef op 18-05-2022 om 22:20:

Tuurlijk mag dat - maar ik woon er niet hè? Ben er alleen erg thuis

Fijn! Ik weet dat je er niet woont, maar ik lijd soms even aan paniek en onzekerheid op het ogenblik en dan is een strohalm soms erg fijn. 

Ik ben al wel druk bezig met een moestuinplan. Veel kruiden en simpele dingen zoals courgettes en worteltjes.  Alleen nog geen idee of dit de goede tijd van het jaar is, als superstadsmens. Nog nooit iets anders gezaaid dan tegels, maar ik verheug mij mateloos op mijn eigen knoflook en boontjes...

De spinazie gaat vanavond plaatsvinden met pasta en geitenkaas, alleen nog even kijken naar de constructie van het geheel. Nog geen idee, maar het zal wel goedkomen.

Vandaag ga ik weer voor het eerst een middagje naar school, ik hoop dat ik het volhoud want eigenlijk is dat de tijd waarop ik momenteel slaap. Schuiven door eerder te slapen is de afgelopen dagen niet echt gelukt, dus ik ben benieuwd. 

In elk geval dus vanavond iets makkelijks op het menu, misschien dat ik vanochtend al een deel voorbereid: een ovenschotel met gevulde pasta, tomatensaus en mozzarella, misschien wel via dit draadje gevonden (https://uitpaulineskeuken.nl/recept/ravioli-uit-de-oven

Het regent hier, ik weet dat het hard nodig is maar ik moet straks op de fiets naar het werk dus dan vind ik het niet zo fijn.
Ik ga na mijn werk laat lunchen met een vriendin en heb me voorgenomen om een keer een salade te pakken ipv kroketten oid. 

Vanavond eten we gehaktspiesjes en weer een salade en als ik nog iets in de diepvries heb rösti rondjes of ovenfriet of zo.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.