Eten
Tuinfluiter
13-05-2022 om 18:31
Gisteren uit eten geweest bij een goed Italiaans restaurant in Groningen.
Vandaag stokbrood met salades en kaasjes lekker makkelijk tijdens de vakantie.
Dewi-Sri
13-05-2022 om 21:34
yette schreef op 13-05-2022 om 17:29:
[..]
Hier heb je vast wat aan:
https://www.pankaj-boutique.com/fr/3-cuisine-indienne
Ik sla trouwens altijd flink (lees teveel) kruiden en specerijen in bij een Marokkaan op een wat grotere markt in de stad. Misschien kom je er ook een tegen. Dan kan je ook zelf curry pasta maken
Jouw link heb ik onmiddellijk in mijn bestand met nuttige adressen gezet, dank je wel!! Mijn vaste voorraad neem ik mee: laos, ketoembar, djinten, djahé en trassi. Sambal manis, de verslaving van echtgenoot voor op zijn bammetje kaas. Verder ga ik het lekker uitzoeken, ook het Vietnamese assortiment. Ik verheug me er nu al op.
Teigera
14-05-2022 om 08:25
Vanavond wordt het bibimbap, een soort Koreaanse nasi dus heerlijk voor restverwerking.
Dolfje
14-05-2022 om 08:55
Lekker Teig.
Ik moet straks eens kijken wat het gaat worden. We krijgen vanavond bezoek en ze nemen de airfryer mee zodat we dat eens kunnen proberen met hapjes dus misschien maak ik wel alleen soep met stokbrood zodat ik mijn oven kan testen. Heb ook nog kruidenboter en blauwe kaas oa in de koelkast.
Voor morgen heb ik een "verse" pizza gekocht.
Ellori
14-05-2022 om 08:59
Wij eten boboti vanavond en dat eet ik zelf morgen ook nog een keer want er blijft deze keer genoeg over omdat ik toch niet zo heel veel eet op een dag.
afrodite05
14-05-2022 om 09:08
Ellori schreef op 14-05-2022 om 08:59:
Wij eten boboti vanavond en dat eet ik zelf morgen ook nog een keer want er blijft deze keer genoeg over omdat ik toch niet zo heel veel eet op een dag.
wij eten ook boboti! Wel simpel zo'n pak van Knorr, maar goed, dat pak moet nu eens een keer op. Ik doe er extra champignons doorheen.
Ellori
14-05-2022 om 09:15
afrodite05 schreef op 14-05-2022 om 09:08:
[..]
wij eten ook boboti! Wel simpel zo'n pak van Knorr, maar goed, dat pak moet nu eens een keer op. Ik doe er extra champignons doorheen.
Hier ook een pakje deze keer. Ik probeer vaak de dingen zelf te maken maar geen fut voor. Ik gooi er altijd extra sperziebonen door heen en vaak ook een banaan. En als ik het kan combineren met iets met bloemkool ook nog een halve bloemkool. Maar deze keer gewoon lekker simpel met allen wat extra sperziebonen en een banaan en appel.
JtM
14-05-2022 om 09:53
Een banaan door de Boboti? Klinkt mij als een aparte combinatie.
Wij gaan vanavond uiteten. Eerst bowlen en daarna naar het restaurant toe en lekker eten.
Elmie
14-05-2022 om 10:34
Veel plezier Jtm!
Wij eten gewokte spinazie in roomsaus met een aardappeltje en een eitje.
MijnNaamIsHaas73
14-05-2022 om 18:59
Brrr, ik ben al geen fan van fruit in mijn eten, maar banaan is wel echt het toppunt. Hopelijk geeft het jou wel gesmaakt!
Wij aten aardappelsalade met erwtjes en augurk met gekookte zalm en rucola. Lekker buiten gegeten
ToetieToover
15-05-2022 om 00:16
vandaag
Salade van komkommer, paprika, rode bietkiemen, olijven, amandelen, blauwe bessen, olijfolie/balsamico/knoflook. Met een duitse biefstuk met een (rauwe) eidooier in het midden, fijngehakte kappertjes, augurkjes en peterselie.
En
Aubergine met za’atar geroosterd op de barbecue, yoghurt/karnemelkdressing en granaatappelpitjes met kipfilethaas eveneens van de barbecue.
Toetje geroosterde nectarine met gezoet eiwitschuim en geroosterd amandelschaafsel.
afrodite05
15-05-2022 om 07:39
Vanavond maak ik deze plaattaart met brie, ui en witlof: https://www.ah.nl/r/697394
Benieuwd of het wat is.
Oh en omdat ik weet dat hier mensen zijn die meeleven: vandaag een heel licht positieve test. Ik ben er zelf nog niet echt blij mee, eerst maar eens zien of we dit keer wel de 6 weken halen. Man is wel blij, maar begrijpt mijn reactie ook. Ik denk dat in mijn hoofd zit: als ik nu niet (heel) blij ben, komt de klap straks misschien minder hard aan. We zien wel. Eerst de volgende hobbel (bloedtest) zien te halen. Tot zover mijn off-topic.
Oja en uiteraard is de brie "goede" brie voor in een zwangerschap, niet van rauwmelkse kaas. Daarnaast wordt de brie ook nog verhit, dus dubbel veilig. Niet per se blij zijn, betekent niet dat ik geen rekening houd met wat ik eet en doe ![]()
MijnNaamIsHaas73
15-05-2022 om 08:24
Dat klink allemaal weer verrukkelijk toetie! Wij gaan ook BBQ-en vandaag maar zo culinair wordt het niet.
Spannend Afrodite, ik snap dat je nog terughoudend bent maar alle stap is er een. Ik duim voor je!