Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ai dat klinkt heftig Koreveen, hopelijk hestelt het snel!

Wij aten pasta pesto met kip en broccoli. 

Koreveen schreef op 09-05-2022 om 19:40:

Er moest vandaag een kies worden getrokken waaronder een ontsteking zat en die niet meer te redden was omdat er een dikke vulling in zat en stuk afgebroken. Maar die stribbelde flink tegen. Hij muurvast met 2 enorme en ook kromme wortels aan dus ze hebben 3 kwartier staan trekken en wringen. Ondanks dat ik niets voelde werd ik er naar van en kwam shakend en met een natte rug uit de stoel. Net koude tomatensoep met een rietje geslobberd. Man maakte omelet en dat rook zo lekker maar hap nemen durf ik nog niet aan

Ai Koor, wat ontzettend vervelend! Ik ken het, ook het rietje. Maar wat Teig al zei: het komt echt goed! Heel veel sterkte in elk geval

Vanavond voor echtgenoot een aspergepizza en voor mij uiensoep. Ik had al niet veel trek, maar dit kon me nog wel bekoren. Aspergepizza scheen goed te bevallen

Morgen kook ik weer echt (denk ik). We zitten midden in een uitgebreide verhuizing, dus het is nogal een chaos, en die duurt nog wel een maandje. Ik ben benieuwd hoe vaak ik nog zelf kan koken.

Vriend lief is een weekje weg dus ik ben deze periode alleen. Helaas heeft hij mij toch echt aangestoken en ben ik daar goed beroerd onder. Vandaag gelukkig wel even naar de winkel kunnen gaan, maar dat was het ook wel weer qua energie. Dus het werd een saaie boterham met kipfilet vandaag, maar niet minder lekker .

Tuinfluiter schreef op 09-05-2022 om 19:43:

[..]

We hebben een huisje bij Aalden en hebben vandaag een mooie wandeling gemaakt bij Dwingeloo.

Als je pannenkoeken lekker vindt, ga dan naar hoes van hol-an in Aalden. En met dit mooie weer kun je daar lekker in de tuin zitten, prachtige setting en heerlijk eten!

Fijne vakantie 😊

Brienne schreef op 09-05-2022 om 22:02:

[..]

Als je pannenkoeken lekker vindt, ga dan naar hoes van hol-an in Aalden. En met dit mooie weer kun je daar lekker in de tuin zitten, prachtige setting en heerlijk eten!

Fijne vakantie 😊

Bedankt voor de tip het ziet er mooi uit.

Vandaag eten wij eindelijk asperges! Ik las het hier al regelmatig maar het kwam er maar niet van. Zin in!

Au, Koreveen, dat klinkt als een hele nare ervaring. Hopelijk kun je snel weer genieten van lekker eten!

Ik had van het weekend te veel fruit gekocht bij de groenteboer, dus ik maak een witlofsalade met fruit en noten. Erbij aardappeltjes en misschien nog een gekookt ei.

JtM

JtM

10-05-2022 om 09:25

Auw Koreveen, dat klinkt heel vervelend. Hoe gaat het nu met je kaak? 

Vriend gaat straks lekker risotto maken. 

Naar koreveen bij mij is vorige week een ontstoken kies getrokken niet zo heftig als bij jou. Ik kon na 4 dagen weer voorzichtig normaal eten. Sterkte

Vanavond uiteten.

Sterkte Koreveen!

Wij eten bietjes met een aardappeltje en een gehaktbal.

Vanmiddag tzatziki saus maken met zoontje voor morgen. Kunnen de smaken mooi intrekken.

JtM

JtM

10-05-2022 om 10:16

Elmie, hoe maak jij tzatziki saus?

TanSwallow86

TanSwallow86

10-05-2022 om 10:17

Geen idee. Corona heeft mij gevonden. Heb niet zoveel energie

JtM schreef op 10-05-2022 om 10:16:

Elmie, hoe maak jij tzatziki saus?

Ik heet geen elmie maar maak wel regelmatig tzatziki ala ellori.

Ik begin met een bak griekse yoghurt die ik een nacht laat uitlekken in een theedoek in een zeef. Vervolgens rasp ik een komkommer welke ik met een beetje zout meng en uurtje laat uitlekken. Dan gaan de yoghurt met komkommer en knoflook (2 of 3 teentjes, een beetje op gevoel) door elkaar. Als het te dik is doe ik er nog wat sap van de komkommer in maar dat hoeft eigenlijk nooit.

JtM schreef op 10-05-2022 om 10:16:

Elmie, hoe maak jij tzatziki saus?

Ik pers 1 teentje knoflook uit (doe niet zo veel vanwege zoontje), doe er 100 ml halfvolle yoghurt bij, 2 tl citroensap en zout en peper. Ik rasp een halve komkommer en laat dit uitlekken. Doe het er daarna bij. Dan een uur in de koelkast en daarna nog wat dille en een halve eetlepel olijfolie erdoor.

HarleyQuin schreef op 10-05-2022 om 10:17:

Geen idee. Corona heeft mij gevonden. Heb niet zoveel energie

Beterschap!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.