Eten
Dewi-Sri
09-05-2022 om 11:14
Zo te lezen was het gisteren visdag
. Ik deed ook mee: ceviche van zeebaars voor de lunch. Echtgenoot had een plank met charcuterie en aperges, ook heerlijk.
Gisteravond weer asperges, deze keer zelfgemaakt. Met sojasaus, limoen, gembersiroop en sesamolie, en grote garnalen. Geserveerd met noedels. Was niet verkeerd.
Nog geen flauw idee wat we vanavond eten, ik duik straks de ijskast wel in.
Elmie
09-05-2022 om 12:14
Wij eten prei in kerriesaus, gekookte aardappelen en een gehaktbal.
Woensdag ga ik mijn oven voor het eerst uitproberen 😀
afrodite05
09-05-2022 om 12:47
JtM schreef op 09-05-2022 om 11:37:
Zoon zijn lievelingseten: spinazieschotel.
Interessant, op wat voor manier maak je dat klaar? Ik maak wel eens spinaziestamppot maar dat smaakt dan vaak zo vlak, weet nooit goed hoe ik dat dan moet kruiden.
Wij eten vanavond in ons hotel, ik denk dat ik als voorafje een aspergesalade met zalm neem en als hoofdgerecht spareribs, want die zijn hier altijd erg lekker. Toe hebben we keuze uit aardbeien of een dame blanche, die keuze maak ik later wel.
JtM
09-05-2022 om 13:38
Het is echt super simpel klaar te maken Afrodite.
500 gram gehakt (wij eten altijd extra mager rundergehakt)
750 gram spinazie a la creme
Aardappelpuree
Gehaktkruiden
Gehakt rullen, vast kruiden naar eigen smaak. Spinazie laten ontdooien. Vervolgens een overschaal invetten. Dan het gehakt erin, daaroverheen de spinazie. De aardappelpuree klaar maken en die als laatste laag eroverheen. Dan 20 minuten in de oven.
Dolfje
09-05-2022 om 14:24
Elmie schreef op 09-05-2022 om 12:14:
Woensdag ga ik mijn oven voor het eerst uitproberen 😀
Fijn!
Ik hoop dat mijn oven vrijdag komt...
FaithfulDuck87
09-05-2022 om 17:33
roerbak van aardappelen, champignons en witlof. Erover blauweschimmelkaas
Koreveen
09-05-2022 om 19:40
Afrodite, ik doe vaak een schep mosterd door mijn spinaziestamppot. Heerlijk
Er moest vandaag een kies worden getrokken waaronder een ontsteking zat en die niet meer te redden was omdat er een dikke vulling in zat en stuk afgebroken. Maar die stribbelde flink tegen. Hij muurvast met 2 enorme en ook kromme wortels aan dus ze hebben 3 kwartier staan trekken en wringen. Ondanks dat ik niets voelde werd ik er naar van en kwam shakend en met een natte rug uit de stoel. Net koude tomatensoep met een rietje geslobberd. Man maakte omelet en dat rook zo lekker maar hap nemen durf ik nog niet aan
Tuinfluiter
09-05-2022 om 19:43
Mama-Inge schreef op 09-05-2022 om 09:23:
Leuk tuinfluiter, waar ga je heen in Drenthe?
Gisteren met moederdag veel onderweg naar de beide moeders en een verjaardag
Tussen de middag bij de Mac geweest met de kinderen (niet mijn favoriet, maar ja, je moet toch iets eten)
En 's avonds, toen we op verjaardagsvisite waren, stond daar de bbq aan.
Smaakte prima
We hebben een huisje bij Aalden en hebben vandaag een mooie wandeling gemaakt bij Dwingeloo.
Tuinfluiter
09-05-2022 om 19:46
yette schreef op 09-05-2022 om 09:52:
Fijne vakantie, Tuinfluiter!
Dank je
Teigera
09-05-2022 om 19:51
Ooooh ik werd al draaierig van het lezen Koreveen. Wat naar voor je. Ik heb ervaring helaas, maar het mooie is wel: het kómt goed!
@Dolfje: succes met je challenges!
Wij waren een weekendje in Gelderland met de hele familie. Vrijdagavond diepvriespizza's, salade en brood met dips. Toe een waterijsje voor de kinderen. Zaterdagavond pasta met rode saus (vega) met veel groenten en kaas en een salade ernaast. Van die pasta was nog flink wat over (koken voor 13 man is gewoon best een uitdaging als je dat niet gewend bent) dus bij de lunch zondagmiddag waren er nog wat mensen die een bordje pasta met salade best lustten. Zondagavond aten we weer thuis, lief maakte paella a la Jamie Oliver (dus mét chorizo). Vandaag cursus gehad in Utrecht, leuke dag en nog wat geleerd ook. Lief kookte broccoli, toverde een gepaneerd visje uit de oven en bakte minikrieltjes. Smaakte allemaal goed.