Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

TanSwallow86

TanSwallow86

08-05-2022 om 13:33

Zalmfilet en zilvervlies rijst

JtM

JtM

08-05-2022 om 14:31

Omdat we het laatst over preisoep hadden heb ik daar al de hele week zin in. Dus, voor mij preisoep, voor zoon kipfingers, gebakken aardappeltjes en doperwtjes/worteltjes. 

Gelukkig niet al te brak van het bierfestival. Tussendoor water gedronken. Je mocht een Dopper oid meenemen om te vullen met water. En vette happen zorgden ook voor voldoende balans….

Vandaag nog meer balans. Zalmfilet en ik maak er een salade bij van overbleven spinazie, wat hardgekookte eieren die op moeten, cherrytomaatjes uit de oven, quinoa en wat ik verder nog tegenkom

Dan heb je het beter gedaan dan ik Koor wij hadden voor het eerst een echt groot feest bij vrienden. Gezellig maar ik ben nu geen cent waard. Maar ondanks dat heb ik net wel mijn 7m app oefeningen gedaan want ben met een challenge bezig en dat is een van mijn dingen die ik dus een maand moet doen van mezelf.  Het andere is elke ochtend beginnen met een glas/fles water en na 20:00 niet meer eten, nu heb ik dat  laatste voor mezelf met uitzondering van het weekend gezet 

Morgen moet ik de hele dag werken en maak een van te voren  een salade met avocado, tomaat, komkommer en hopelijk heb ik nog  een blikje kikkererwten in de kast en daar bak ik dan een stukje halloumi bij denk ik. 

Aardappelen maar ze zijn na 10 minuten koken voor een groot deel al uiteengevallen. Dus bakken wordt een knoeiboei die vet zuipt.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-05-2022 om 17:38

ik gooi een kroket in en een paar patatten in de airfryer. 
Van maandag t/m donderdag moet ik gezond eten, want daarna 4 dagen feest! Dan wordt dat altijd wat minder gezond..

Gisteravond aten wij bij de gele M op het vliegveld. Vandaag sushi bestellen  ter ere van moederdag (verder koffers uitgepakt, gewassen en de moeders bezocht dus ik vond dat ik ook wel iets verdiend had). Vanaf morgen weer in het gareel.

@afrodite, succes deze spannende tijden, ik hoop dat deze blijft plakken en dat je volgend jaar moederdag kan vieren 🍀
En voor iedereen voor wie moederdag verdriet met zich meebrengt 

Wij zijn even twee nachtjes weg met mijn ouders, vanavond in een restaurant aan de kust gegeten. Ik had aspergesoep vooraf en daarna deed ik braaf mee met jullie trend van vandaag: vis! Ik had zeebaarsfilet met aubergine en zeekraal. Zat uiteindelijk veel te vol, heb dus twee hapjes crème brulee van man gehad, ik had geen ruimte meer voor een eigen toetje. Ook misschien te moe voor, door de medicatie maar ook door het moeten (nouja, moeten...) helpen met demente vader die weinig van het leven snapt. Nu uitgeteld op bed hangen. Maar wel een fijne dag gehad! 

We hebben vanavond asperges met botersaus, ei, ham en spätzle gegeten.

M'n moeder voor moederdag getrakteerd op kreeft thermidor in een Belgisch restaurant. Was weer goddelijk! 

Ik had dus geen kikkererwten meer maar wel een klein blikje barlottibonen en maïs en dat dus in mijn salade voor vanavond met komkommer en tomaat en Griekse kruiden. Man zal wel miepen omdat ik geen aardappelen oid erbij heb maar dan pakt hij maar een boterham of cracker erbij. Halloumi houdt hij ook niet van dus hij heeft vandaag een beetje pech 

yette

yette

09-05-2022 om 09:10 Topicstarter

Ik ga vandaag een flinke pan vegetarische pittige curry maken met ui, aubergines, zoete aardappel en tahoe - die ik zometeen alvast in een marinade met yoghurt, ingelegde citroen, knoflook en gele ras el hanout leg. 
We eten er rijst bij - welke weet ik nog niet. 

Wij gaan zo op vakantie naar Drenthe we hebben een huisje. Voor vanavond neem ik kipgoulash uit de vriezer mee even in de magnetron en pasta erbij koken.
De komende week gaan we ook een paar keer lekker uit eten.

Leuk tuinfluiter, waar ga je heen in Drenthe?

Gisteren met moederdag veel onderweg naar de beide moeders en een verjaardag 
Tussen de middag bij de Mac geweest met de kinderen (niet mijn favoriet, maar ja, je moet toch iets eten) 
En 's avonds, toen we op verjaardagsvisite waren, stond daar de bbq aan.
Smaakte prima

yette

yette

09-05-2022 om 09:52 Topicstarter

Fijne vakantie, Tuinfluiter! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.