Eten
anijsblokje
29-04-2022 om 08:59
anijsblokje schreef op 27-04-2022 om 10:30:Ik eet vanavond aubergine, paprika, mais met oa gember en chilipeper, een soort dunne pindasaus erover en dan volkoren basmatirijst erbij.
Dit nog een keer! Recept komt uit De wereldse bakplaat.
Vanmiddag bij de lunch eet ik een salade met tomaat en radijs, want dat moet op. (vooral de radijsjes)
JtM
29-04-2022 om 09:51
Brienne schreef op 29-04-2022 om 08:41:
Verse pasta met pesto, zalm en broccoli.
Gisteren groentesoep met verse worst gemaakt (echt Drents).
Daar is nog wat van over, gaan we vanmiddag met de lunch eten.
Doe je die worst door de soep of eet je die los van de soep?
Vriend gaat vanavond lekker nasi maken, jammie!
Wobbelkont
29-04-2022 om 10:17
Wilde vanochtend eigenlijk nasi maken om mee te nemen naar het werk. Maar ik lig nu nog op de bank en ben niet vooruit te branden. Misschien dat ik zo een groentenomelet maak, of iets snels met de gamba’s ga doen. Ik weet het nog niet. Eerst aankleden 
Teigera
29-04-2022 om 10:20
Lekker dagje vrij met de frutjes vandaag. Vanavond eten we een kinderfavoriet, een agv-tje: bloemkool, gekruide aardappelwedges en een vega kaas-schnitzel.
watertoren
29-04-2022 om 10:21
Ik heb spareribs in de marinade staan en die gaan vanavond de oven in. Mijn zoon komt eten en dit vind hij wel heel erg lekker. Ik bak er weer verse friet bij.
Ellori
29-04-2022 om 11:46
Het eten van gisteren schuiven we door naar vandaag. Ik kreeg vlak voordat ik zou gaan koken een migraine aanval met aura waardoor ik een groot deel van mijn gezichtsveld en zicht verloren was. Leek me niet zo'n geslaagd plan om dan de sperziebonen en zo nog te gaan snijden. Uiteindelijk gisteren maar KFC besteld.
Vriendlief had natuurlijk ook wel kunnen koken, maar ik maak het gerecht veel lekkerder dan hij doet haha dus hij durfde het toch niet aan
.
rionyriony
29-04-2022 om 15:10
Aardappelen, sperziebonen, vegetarische gehaktballetjes en pindasaus. Ik heb trek! Maar nog twee uur geduld oefenen en in tussentijd van de pindakaaspot afblijven. 
Ik hoorde gisteren op de TV dat een op de drie Amerikanen elke dag snackvoer eet als maaltijd. Dus die maken de groenteboer niet rijk in elk geval. Maar wel Mac Donalds. Ik vraag me als ik zoiets hoor wel af of deze mensen niet bang zijn voor een hartinfarct, diabetes, e.d.
Dolfje
29-04-2022 om 15:14
Gisteren aten we in een kiprestaurant, als hapje een kipkroket met lokale pittige mosterd ( die we net zijn gaan kopen), toen vooraf een pasteitje met kipragout ( heb ik er vorig jaar ook gegeten en was nu ook weer super lekker).
Als hoofd halve kip met lokale friet en een
maïskolf. Man had met piri piri en ik met kruiden van het huis, dat was citrus-achtig. Erbij lekkere craft bieren. Het smaakte allemaal goed. Derde keer dat we in dat restaurant waren.
Vanavond weten we nog niet zeker, waarschijnlijk pizza of burger of zo.
ToetieToover
29-04-2022 om 15:46
Ellori, als ik een migraine aanval krijg, kan ik niet tegen etensluchtjes, en al helemaal niet eten! Heb jij ook de KFC gegeten? Hopelijk is je aanval snel overgegaan.
Vandaag:
Deel 2 van de snert en als toetje warme chocomel. Ik vond het wel koud genoeg, brrrr na een lange ochtend buiten viel dat er lekker in. Laatste stukje castagnaccio erbij gegeten.
En vanavond aangeklede ijsbergsla (yoghurtdressing, walnoten, parmezaanse kaas, paprika, rode ui, rozijnen) met (zelfgemaakte) falafel en gegrilde kipfilet.
Ted68
29-04-2022 om 16:08
Kom net uit de viswinkel, had zo zin in mosselen. Ik weet het is nog geen mosseltijd. Maar ga ze toch vanavond koken en eten
Ellori
29-04-2022 om 16:48
ToetieToover schreef op 29-04-2022 om 15:46:
Ellori, als ik een migraine aanval krijg, kan ik niet tegen etensluchtjes, en al helemaal niet eten! Heb jij ook de KFC gegeten? Hopelijk is je aanval snel overgegaan.
Vandaag:
Deel 2 van de snert en als toetje warme chocomel. Ik vond het wel koud genoeg, brrrr na een lange ochtend buiten viel dat er lekker in. Laatste stukje castagnaccio erbij gegeten.
En vanavond aangeklede ijsbergsla (yoghurtdressing, walnoten, parmezaanse kaas, paprika, rode ui, rozijnen) met (zelfgemaakte) falafel en gegrilde kipfilet.
Gelukkig heb ik meestal geen last van geuren maar des te meer van geluid en licht. Er zaten hier dus in het donder te eten haha. Heb wel iets mee gegeten ja, er was vrij weinig anders in huis. Helaas ben ik nog niet helemaal hersteld van de aanval van gisteren, nog steeds knallende koppijn.
Die salade klinkt lekker trouwens ![]()
MijnNaamIsHaas73
29-04-2022 om 17:05
Wat vervelend Ellori zo'n migraineaanval. En Yette bij jou ook weer heftige tijden. Fijn dat het nu weer beter gaat.
Dat kiprestaurant klinkt goed Dolfje, vooral de kippen ragout, mmmm. En ik las ook ergens asperges, ik heb ze nog steeds niet gegeten
Wij gaan zometeen in een duits wegrestaurant eten op weg naar het vliegveld.
Mama-Inge
29-04-2022 om 17:11
Wij hebben bij de Italiaan eten besteld.
Kind pizza
Ik kapsalon
Man en andere kind spareribs