Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
TanSwallow86

TanSwallow86

14-03-2022 om 21:42

ToetieToover schreef op 14-03-2022 om 21:03:

[..]

Heb je misschien behoefte aan een (eventueel door de gemeente vergoede) warme maaltijd aan huis? Dat heet ‘extramurale maaltijdvoorziening’, wie weet kun je jouw gemeente daarover bevragen. Helpen ze je niet goed, vraag dan naar de onafhankelijke cliëntondersteuner. Deze is elke gemeente verplicht te hebben en hij/zij helpt je gratis om je wegwijs te maken in gemeentelijk hulpverleningsland.

Ik heb wel een zorgcoach, misschien dat zij dat wel kent

niet_rechts schreef op 14-03-2022 om 17:48:

[..]

Smakelijk! Hoe voel je je vandaag?

Mwoah, op en af. Volgens de psych doe ik het goed. Toch soort van fijn als een prof dat zegt. Ik ben vanmiddag met toestemming van de gynaecoloog gestopt met alle medicatie, dus nu zal de rest van het miskraam wel op gang komen. 

De mac and cheese was oorspronkelijk een recept voor 8 personen, maar ik heb met m'n gare hoofd alle ingrediënten door 2 gedeeld. Resultaat: te veel voor ons tweetjes. Nouja, dan lunchen we er morgen ook lekker mee. De smaak was goed, ondanks dat ik de tijm was vergeten, dus zo erg is dat niet. 

@Harley: ik snap het heel goed als je deze hulp niet zou durven/willen vragen, maar als je een buur(t)vrouw van mij zou zijn, zou ik het leuk vinden om bijvoorbeeld eens in de week een maaltijd langs te brengen. Misschien zijn er mensen in jouw omgeving die koken ook leuk vinden en die het geen probleem vinden om iets meer te koken zodat jij ook een maaltijd hebt waar je weinig moeite voor hoeft te doen. Ik doe dat ook wel eens voor mijn ouders.

Dolfje

Dolfje

14-03-2022 om 22:44 Topicstarter

Regendrup. schreef op 14-03-2022 om 19:10:

[..]

Oeh welke ingrediënten heb je gebruikt?

Rode ui, tomaat, aardappelen en worstjes.

Dolfje schreef op 14-03-2022 om 22:44:

[..]

Rode ui, tomaat, aardappelen en worstjes.

Klinkt erg goed🥰

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

14-03-2022 om 22:55

afrodite05 schreef op 14-03-2022 om 22:25:

[..]

Mwoah, op en af. Volgens de psych doe ik het goed. Toch soort van fijn als een prof dat zegt. Ik ben vanmiddag met toestemming van de gynaecoloog gestopt met alle medicatie, dus nu zal de rest van het miskraam wel op gang komen.

Het is nogal wat, wat jullie voor jullie kiezen krijgen. Fijn dat de psych je een compliment gaf voor hoe je hiermee omgaat. Rouwen is gewoon k%t, het verdriet is k%t, de onzekerheid is k%t. Logisch dat het op en af gaat. Ik kan me zo indenken (met het risico dat het anders is voor jou) dat je het een beetje probeert te rationaliseren, maar dat je gevoel er dan weer keihard doorheen knalt.

Ik denk aan je en ik stuur je al het geluk toe dat ik vinden kan.

niet_rechts schreef op 14-03-2022 om 22:55:

[..]

Het is nogal wat, wat jullie voor jullie kiezen krijgen. Fijn dat de psych je een compliment gaf voor hoe je hiermee omgaat. Rouwen is gewoon k%t, het verdriet is k%t, de onzekerheid is k%t. Logisch dat het op en af gaat. Ik kan me zo indenken (met het risico dat het anders is voor jou) dat je het een beetje probeert te rationaliseren, maar dat je gevoel er dan weer keihard doorheen knalt.

Ik denk aan je en ik stuur je al het geluk toe dat ik vinden kan.

Het is voornamelijk laveren tussen verdriet en boosheid, maar ook het moe en gefrustreerd zijn omdat ik zo voor mezelf moet vechten om de juiste zorg te krijgen. Ik ben zondag uren bezig geweest om een echo (en dus duidelijkheid over wel of niet doorgaan met medicatie) te kunnen krijgen, telkens bij iedereen je verhaal moeten doen om uit te leggen wat waarom nodig is. Doodvermoeiend, naast de mentale en fysieke pijn. Ook voor mijn werk moet ik alsnog vanalles regelen. En begrijp me niet verkeerd, afleiding is goed, maar dit soort afleiding niet.

On topic: vandaag gaan we aan de Hollandse pot. Deels geïnspireerd door de rodekool die ik hier de afgelopen dagen las: ovenschotel rodekool met gehakt en aardappelpuree. 

voor Afrodite en HarleyQuin

Hulp nodig hebben en voor jezelf vragen, is op zich al moeilijk. Dat doe je niet voor je lol. Dat je dan ook nog telkens moet uitleggen waarom, maakt het alleen maar pijnlijker. Ik ken de frustratie en het verdriet. 

Hier vandaag een volle therapiedag bij Hersenz (voor mijn nah). Daarna ben ik gesloopt. Ik heb dus lekker een ovenschaal met lasagne uit de vriezer gehaald.

@regendrup: 😀ben geen man! De kaasschelpen waren een beetje saai eerlijk gezegd. Heb ze eerder van een ander merk gehad en die vonden we lekkerder. De frutjes aten hun vingers erbij op, die waren er erg over te spreken. 

Vanavond pasta carbonara met echte Italiaanse guanciale. Erbij broccoli en kastanjechampignons. 

@Harleyquinn: geen tips hier maar fijn dat er met je meegedacht wordt!

Geen idee of ik vanavond veel zin heb om te koken. We waren om 3.30 uur al op vanwege een bedplasser en daarna niet meer geslapen   Maar op de planning staat lasagne, gebaseerd op dit recept https://miljuschka.nl/makkelijke-lasagne-met-ham-en-ricotta/

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-03-2022 om 10:26

pilav 

Ik heb nog een heleboel rijst/linzenmix, gekookt en wel in de ijskast. Hij was een beetje aangezet aan de bodem, dus er zit een lekker korstje aan op sommige plekken

Met kruidenmix en wat groenten. Ik heb nog wat champignons.

Dolfje

Dolfje

15-03-2022 om 14:55 Topicstarter

Regendrup. schreef op 15-03-2022 om 10:21:

Ik denk dat ik deze ga maken:
https://kookidee.nl/recepten/avondeten/spruitjes-rode-ui-krieltjes-en-catalaanse-worstjes-uit-de-oven/

Ik hou niet  meer van spruitjes maar zo misschien wel. Zal het binnenkort eens proberen.

TanSwallow86

TanSwallow86

15-03-2022 om 15:32

Bami van ping en klaar, kipsate, zilveruitjes, augurkjes, kroepoek en gebakken ei en extra satésaus 

De komende paar dagen eet ik uit de voorraad. Vanavond een snijbonenstamppotje met vega braadworst. Denk dat ik de braadworst eerst in stukjes snijd, en daarna bak met een oosters sausje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.