Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Teigera
14-03-2022 om 19:06
Regendrup. schreef op 14-03-2022 om 15:20:
Aardappeltjes in de oven, broccoli en vegetarische
spinazieburgers.kaasschelpen
En dat zonder hier te hebben gespiekt, zomaar bijna hetzelfde.
Regendrup.
14-03-2022 om 19:10
Dolfje schreef op 14-03-2022 om 18:17:
Lekker mac&cheese.
Wij waren nog even wandelen en nu zit ik te wachten tot mijn traybake gaar is en ik heb behoorlijk trek.
Oeh welke ingrediënten heb je gebruikt?
Regendrup.
14-03-2022 om 19:10
Teigera schreef op 14-03-2022 om 19:06:
[..]
En dat zonder hier te hebben gespiekt, zomaar bijna hetzelfde.
Hihi, had het gesmaakt? Of ben je toevallig mijn man? Want het waren uiteindelijk vega kaas burgers.
Koreveen
14-03-2022 om 19:12
De gerookte forel smaakte fantastisch. Nadat we het bij buren 1 en 2 hadden afgeleverd, kwamen eerst buurtjes 1 een toetje afleveren: monchou taart en de volgende ochtend buurtjes 2 zelfgemaakte koekjes. Erg leuk. We doen vaker restjes met de buren. Altijd leuk
Zondag had lief lamsrack met rozemarijn, hasselback aardappels op de Bbq gegooid. Ik had er coleslaw bij gemaakt
net wat kliekjes opgemaakt: hasselback aardappels met coleslaw en couscoussalade. Nog wat cherrytomaatjes in de oven gemikt. Prima maaltje
Libertine
14-03-2022 om 20:10
Hier couscous met rucola, courgette, paprika, tomaatjes en granaatappel met flink veel ras el hanout en chilivlokken. Sinds ik plantaardig eet heb ik meer behoefte aan scherpere kruiden merk ik.
TanSwallow86
14-03-2022 om 20:30
Ik had een kant en klaar bakje macaroni met ham en kaas van de Aldi, hoeft alleen in de magnetron. Geen succes, was beetje zoutig. Ik heb de laaste tijd geen energie meer om te koken. Moet mijn energie goed verdelen per dag. Heb chronische pijn in de rug, scoliose, als veel pijn heb kan ik amper staan
SophisticatedCaribou75
14-03-2022 om 20:35
Dat is echt naar, HarleyQuin. Is een kant en klare salade misschien wat, met ovenaardappeltjes. Daar zou je twee dagen mee toe kunnen. Of een stoommaaltijd?

TanSwallow86
14-03-2022 om 20:44
niet_rechts schreef op 14-03-2022 om 20:35:
Dat is echt naar, HarleyQuin. Is een kant en klare salade misschien wat, met ovenaardappeltjes. Daar zou je twee dagen mee toe kunnen. Of een stoommaaltijd?
Ik heb geen oven. Ik heb dat ping en klaar ook geprobeerd, niet lekker. De Plus heeft daar weer bami en nasi van, die zijn wel lekker. Oh ja, kant en klare maaltijdsalades eet ik ook regelmatig. Ouderdom vergeet nog wel eens wat. Geheugen is ook een zeef aan het worden.
Dan is morgen mijn menu bami of nasi met sate, die kan ook in de magnetron met uitjes en augurkjes en en en. Hmmm nu al zin in
ToetieToover
14-03-2022 om 21:03
HarleyQuin schreef op 14-03-2022 om 20:30:
Ik had een kant en klaar bakje macaroni met ham en kaas van de Aldi, hoeft alleen in de magnetron. Geen succes, was beetje zoutig. Ik heb de laaste tijd geen energie meer om te koken. Moet mijn energie goed verdelen per dag. Heb chronische pijn in de rug, scoliose, als veel pijn heb kan ik amper staan
Heb je misschien behoefte aan een (eventueel door de gemeente vergoede) warme maaltijd aan huis? Dat heet ‘extramurale maaltijdvoorziening’, wie weet kun je jouw gemeente daarover bevragen. Helpen ze je niet goed, vraag dan naar de onafhankelijke cliëntondersteuner. Deze is elke gemeente verplicht te hebben en hij/zij helpt je gratis om je wegwijs te maken in gemeentelijk hulpverleningsland.
Wobbelkont
14-03-2022 om 21:08
Ik eet nu een omelet met hamblokjes en kaas, op twee witte boterhammen. Vandaag de hele dag gewerkt (koffietafel, bediening dus) en geen tijd gehad om te eten.
Elmie
14-03-2022 om 21:27
HarleyQuin schreef op 14-03-2022 om 20:44:
[..]
Ik heb geen oven. Ik heb dat ping en klaar ook geprobeerd, niet lekker. De Plus heeft daar weer bami en nasi van, die zijn wel lekker. Oh ja, kant en klare maaltijdsalades eet ik ook regelmatig. Ouderdom vergeet nog wel eens wat. Geheugen is ook een zeef aan het worden.
Dan is morgen mijn menu bami of nasi met sate, die kan ook in de magnetron met uitjes en augurkjes en en en. Hmmm nu al zin in
Fijn dat anderen je hier ook tips kunnen geven 👍
yette
14-03-2022 om 21:35
HarleyQuin schreef op 14-03-2022 om 20:44:
[..]
Een keer ècht Chinees halen? 'Onze' Chinees heeft een voordeelmenu voor 2 personen voor nog geen 20 euro. Als je dat in porties invriest, heb je in je uppie minstens 4-5 keer goed te eten. Alleen wat weinig groente.
TanSwallow86
14-03-2022 om 21:40
Elmie schreef op 14-03-2022 om 21:27:
[..]
![]()
Fijn dat anderen je hier ook tips kunnen geven 👍
Ben ik ook erg blij mee
Dat van de gemeente ga ik uitzoeken samen met mijn hulpverlener
TanSwallow86
14-03-2022 om 21:41
yette schreef op 14-03-2022 om 21:35:
[..]
Een keer ècht Chinees halen? 'Onze' Chinees heeft een voordeelmenu voor 2 personen voor nog geen 20 euro. Als je dat in porties invriest, heb je in je uppie minstens 4-5 keer goed te eten. Alleen wat weinig groente.
Zou ik moeten nakijken, er is hier wel een Chinees vlakbij, masr of ie nog bestaat geen idee. Maar daar is altijd achter te komen
Dank iedereen voor tips