Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Teigera
07-02-2022 om 20:33
Wij aten vanavond een courgette'lasagne' met tomaat, kipdijfilet, pesto en kaas. Was smakelijk.
Ninoea
07-02-2022 om 21:03
Kipfilet met monchou en mosterd omwikkeld met rauwe ham. Wortels en doperwten. Vlaamse friet met schil
Moosey
07-02-2022 om 21:38
Ik kookte op werk. Chili sin carne, kip met mole, verse tortilla’s en erwten-guacamole. De gasten waren erg tevreden en ik zelf ook 
ToetieToover
07-02-2022 om 23:07
Ik kwam erachter dat de rolmopsen gisteren al op hadden moeten zijn en ik dacht: vandaag kan ook nog wel. En dat klopte. Ik wist even niet zo goed wat erbij te eten, dus dat werd simpelweg nog wat meer augurken.
Het was toch al een rare eet-dag dus toen heb ik een mix van gehakt, groenten en mangochutney gemaakt en dat in geweekte rijstevellen gerold. Die weer ingesmeerd met sesamolie en door de gestampte crunchy edamame gerold totdat ze niet meer plakten. Gedipt in sojasaus met citroenzest/sap.
Daarna hadden we zin in bruine bonen met spekjes en zoet-zure uitjes. Met opgebakken aardappelschijfjes en mayonaise.
Het was van alles wat, vandaag.
Dolfje
08-02-2022 om 08:23
Ik heb dus weer gebroken dienst op dinsdag. Man eet de korma die hij vorige week heeft gemaakt en ik heb een bakje van de tomaten / linzensoep uit de diepvries gehaald en neem een boterham mee.
Elmie
08-02-2022 om 08:38
Ik ga een traybake maken met zalm, broccoli, tomaat, plakjes aardappel en ontbijtspek. Daaroverheen gaat peper, zout, oregano en limoensap.
afrodite05
08-02-2022 om 08:50
Ik maak vanavond risotto met spinazie en chipolataworstjes. Misschien voor de extra groente-inname nog erwtjes er doorheen, even kijken of de spinazie niet teveel slinkt.
yette
08-02-2022 om 08:58
Jamie Oliver's insanity burgers en wat dipgroenten om het compleet te maken.
Dus als toetje een stuk keukenrol 
Moosey
08-02-2022 om 09:28
Wat een goed idee Toetie! Om die springrolls ergens in te rollen bedoel ik. Ik vind het zo’n leuk hapje om ook op werk te serveren, maar je kunt ze moeilijk vantevoren maken omdat ze zo aan elkaar plakken. Door iets crunchies rollen lost dat vast voldoende op..
Wobbelkont
08-02-2022 om 09:41
Ik eet vanavond “roti” - pak Knorr Wereldgerecht - , want geen zin om het mezelf moeilijk te maken én ik heb om 19:00 bardienst bij d voetbalclub dus moet ook optijd gegeten hebben.
rionyriony
08-02-2022 om 13:13
Rijst m. pindasaus. Ik heb twee soorten pindakaas en twee soorten ketjap manis. Deze keer niet de knof vergeten. En vlees; ik heb nog kip en varkenshaas. Maar misschien geen vlees. Als ik toch geen trek heb laat ik het in de vrieskist liggen.
En groente; ik heb nog sperziebonen, peultjes, selderij, broccoli. Ik denk de peultjes dan maar.
Ik heb nog korianderpoeder getest op intolerantie maar ik krijg er geen overduidelijke reactie op. Opvallend weinig smaak zit er aan koriander. Je kan het volgens mij rustig weglaten.
yette
08-02-2022 om 13:28
@ rionyriony
De smaak van gekochte korianderpoeder slaat inderdaad nergens op. Pas als je zelf korianderzaad fijn maalt (mbv bijv. een vijzel) kom je erachter hoe lekker het is!