Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Frietjes uit de oven met appelmoes en kipkluifjes.

2 crackers met rauwe ham. 
Heb bij kennissen gezeten en daar eerst thee met taart gehad en daarna borreltje met wat hapjes. Niet te veel meer eten. Mss straks nog wat kwark

Gisteren spaghetti met tomatensaus-achtig brouwsel. De saus die over was afgewerkt tot een soepje welke we vanmiddag met bruchetta hebben gegeten. 
Voor vanavond had ik sushi besteld bij een lokale dame die echt enorm lekkere sushi maakt  🤤

Wij aten gebakken aardappeltjes met courgette, kastanjechampignons en kipfilet in mosterdroomsaus. Smaakte goed, kan ik best nog eens maken.

Gisteren nog een beetje linzen-tomatensoep gemaakt met kokos en kerrie. Had nog wat dingen over van de curry van afgelopen week. Dat had ik vandaag als lunch + 1 portie in de vriezer. 

Mijn diner was een soort poké-bowl situatie van sushi-rijst met gestoomde savooiekool en wortel, avocado, teriyaki champignons en furikake. 

En ik heb net een pan Tom Kha soep gemaakt voor een potluck lunch op mijn werk (start nieuw seizoen). Ook met champignons en wortel. Morgen alleen nog even warm maken en dan lente uitjes en koriander erover. En een schijfje limoen. 

Ninoea schreef op 23-01-2022 om 16:46:

[..]

Aah ja die aten wij een tijdje terug en werd door ons als quilty pleasure bestempeld.

Hij smaakte goed.

We hadden er pitabroodjes bij

Teigera schreef op 23-01-2022 om 19:59:

Wij aten gebakken aardappeltjes met courgette, kastanjechampignons en kipfilet in mosterdroomsaus. Smaakte goed, kan ik best nog eens maken.

Klink goed, heb je een receptje?

Elmie schreef op 23-01-2022 om 21:08:

Klink goed, heb je een receptje?

We hadden dit besteld: https://www.hellofresh.nl/recipes/kipfilet-in-mosterd-roomsaus-60648fe1ce4f6a72f1421078

Maar ik heb de ui, knoflook, rozemarijn en champignons apart gebakken, toen afgeblust met bouillon. Ondertussen de kipfilet in stukjes in een andere pan gebakken met zout en peper. Witte wijnazijn, mosterd en daarna slagroom toegevoegd aan het champignonmengsel. Kipfilet toen het gaar was bij het slagroommengsel gedaan, toen de courgette apart gebakken en dat daarna weer toegevoegd aan de saus. De aardappeltjes heb ik in partjes in de oven gebakken met wat olie en paprikapoeder. 

Mmmm ga ik een keer maken 😋

Vandaag dus domme gans,  gestoofd in port, uien, bramen, mosterd, kruidnagel, laurier, kaneel. Met een restje aardappelpuree en haricots verts. 

De rest van de bramen uit het diepvriesbakje verwerkte ik in een haver-kruimelkoek.

Verder pompoenschijfjes van de bakplaat (parmesan, chilipoeder, peper/zout, kaneel) en hartige hangop (met knoflook, zout, ui, paprika, komkommer) en gepofte pompoenpitten. 

Vanavond maak ik nasi. Ik heb nog nasivlees incl boemboe in de diepvries liggen, dus daar hoeft alleen rijst bij, wat ook in de diepvries klaarligt. Lekker makkelijk en snel klaar. Om toch nog soort van te koken, bak ik er een eitje met ketjap bij. Verder als bijgerechtjes the usual suspects seroendeng, atjar, gefrituurde uitjes en een augurkje erbij. 

Aardappelen, bloemkool met kaassaus en kippendijfilet. 

Dolfje

Dolfje

24-01-2022 om 10:30 Topicstarter

Hier wordt het een prei-stampot met een rookworstje. Daar heb ik alles voor in huis. Wil toch weer proberen zo min mogelijk naar de winkel te gaan en bij picnic te bestellen. Die zijn gisteren wel geweest maar natuurlijk ben ik van alles vergeten. Straks maar eens goed kijken wat ik nog mis en een nieuwe bestelling plaatsen.

Vandaag maak ik een pasta met een tomaten groenten saus met groentenballetjes

Ovenschotel met aardappelpuree, rode kool, gehakt, appels en kruiden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.