Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Teigera
22-01-2022 om 08:10
Goedemorgen, wij aten bij vrienden en dat was een gezellige vrijmibo met hapjes. Vanavond zetten we dat thema nog even door: Turks brood met smeersels, chipolataworstjes, borek met feta en spinazie, rauwkostsalade.
afrodite05
22-01-2022 om 08:18
Onze boeuf was gisteren erg geslaagd, er gaan twee bakjes de diepvries in voor later. Het restje aardappelpuree eten we vanavond met tuinbonen, nog even kijken welk vlees ik erbij kan vinden in de diepvries. Ik hoop dat er een slavinkje ligt, anders zijn er sowieso gehaktballetjes.
Tuinfluiter
22-01-2022 om 08:52
Wij gaan vandaag ook aan het brood met hapjes gerookte zalm, kaasjes, paté, tapenade en een salade.
Dolfje
22-01-2022 om 09:20
Ik sta op het vliegveld om in te checken. Vanavond weer thuis, geen idee wat we eten.
Elmie
22-01-2022 om 11:19
Ik maak tagliatelle met Italiaanse groenten, geruld gehakten een zelfgemaakte championroomsaus.
ToetieToover
22-01-2022 om 11:34
Wegens een foutje van ah hadden we 4 zakjes Chinese wokgroente. Waarvan 1 inderdaad was besteld, maar niet voor mij... Bleef ik zitten met 3 zakjes.
Ik heb alvast één zakje gewokt en voorzien van geplukte kip (van gekookte kippenpoten) met een Oosters sausje en ingevouwen in rijstevellen. Lekker geknoeid met water, theedoeken en rijstevellen. Ze liggen nu te drogen en later vandaag ga ik deze loempia’s frituren.
Verder kookt vriend en dat wordt aardappelpuree en beenham uit de oven met een bietjessalade.
Ik kan eigenlijk niet kook-loos zijn
en ik had nog lamsbout in de vriezer en die ga ik alvast stoven voor morgen in mijn römertopf, die staat al in het water.
JtM
22-01-2022 om 11:53
Ik denk dat wij zoete aardappelfriet met kipvleugeltjes in yoghurtmarinade eten. Nog even bedenken wat voor groente erbij te eten.
RoosOpJeHoed
22-01-2022 om 12:56
Vanavond lekker makkelijk macaroni. En alvast erwtensoep maken voor morgen.
ToetieToover
22-01-2022 om 13:32
Na ontdooien bleek de lamsbout een gans. Ganzenpoot van één of twee ganzen. Nou ja twee poten dus. Ik dus nog zoeken/voelen naar schothagelkorrels maar nu liggen ze dan eindelijk in de oven.