Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
TanSwallow86

TanSwallow86

16-10-2021 om 01:05

AliceM1982 schreef op 15-10-2021 om 22:11:

En nou hou ik er echt mee op, hoe ik het ook doe en welk recept ik ook gebruik, mijn zelfgemaakte patatjes uit de oven of airfryer krijg ik met geen mogelijkheid knapperig, al zet ik er een gasbrander op.. Ik doe het niet meer
(Voordeel is wel dat ik nu van mezelf dit weekend nog frietjes mag want heb weinig gegeten van de slappe...)

Ik gebruik gewoon zonnebloemolie in wok. Lekker knapperige frietjes. Airfryer is ook waardeloos bij mij. 

Vakantie was helaas wat korter dan gepland. 
Zondag: Paddestoelenrisotto
Maandag: Ratatouille, rijst erbij
Dinsdag: Minestrone met paprika en tomaat van het balkon en verder kool, boontjes, wortel, ui, peterselie, aardappel en linzen. 
Woensdag: Nasi goreng, gebakken eitje, tempeh goreng ketjap
Donderdag: Tussen de middag uitgebreid geluncht bij een visrestaurant. Kreeftensoep en gestoofde kabeljauw in mosterdsaus. De vis was erg lekker en vers. De bijgerechten nogal jaren zeventig, (zoetige koolsla, rabarber). Dus 's avonds aten we een broodje met een beetje minestrone dat nog over was.
Gisteren: Dosa naar het cheat recept wat Moos hier (of aan de andere kant nog, weet niet meer) postte met een vulling met aardappel, bloemkool en erwtjes. Met munt-koriander chutney en dahl. 
Vandaag gaan we naar mijn ouders en maken we daar paella (de mariscos). Brown is nu even inktvis en garnalen halen. Mosselen zoeken we vanmiddag zelf. Verder met paprika, tomaat, erwtjes & saffraan. 

Engelse pastei met salade 

Wat jammer Georgie, hoeveel eerder was je vakantie al voorbij? 

Hier vandaag een eigen interpretaties van foe yong hai en sajoer boontjes - want ik wil er  200gr groente pp in. Met basmati.

Nu eerst afbakbroodjes van de marktbakker met de oudste - hij bleef gisteravond onverwacht slapen omdat hij epileptische aanvallen had. De rest slaapt nog 

Ik heb net m'n varkenshaasjes gesneden en in de trappistmarinade gezet met gefruit ui, knoflook, Tennessee bbq saus en smoky chili flakes. Daar komt nog bij gegrillde puntpaprika en champignons. 

Dolfje

Dolfje

16-10-2021 om 10:45 Topicstarter

Flammkuchen  met prei, spek en crème fraiche en heb nog een courgette waar ik een snelle soep van maak. 
Morgen naar een verjaardag in de familie en daar krijgen we chinees.

restje noodlesoep met zadencrackers

En

Stoofvlees met veel ui (pittig: knoflook, komijn, kaneel en mme Jeanette pepers) met zoete aardappel-ovenfrites en hartige hangop.

redbulletje schreef op 16-10-2021 om 10:21:

Ik heb net m'n varkenshaasjes gesneden en in de trappistmarinade gezet met gefruit ui, knoflook, Tennessee bbq saus en smoky chili flakes. Daar komt nog bij gegrillde puntpaprika en champignons.

En hier haal ik natuurlijk frietjes bij én satésaus! 

Ik weet het niet. Iets met linzen want ik heb er nog erg veel van; meer dan nog twee volle ongeopende kilopakken (Coronasouvenir) die ergens eerste kwartaal volgend jaar op moeten. Ik plak er nog een halfjaartje aan vast anders eet ik elke dag linzen. Gelukkig snelkokende (10 minuten). Dus ik kan a la minute beslissen wat het wordt.

Ik eet niet thuis, dus het is nog een verrassing

rionyriony schreef op 16-10-2021 om 12:53:

Ik weet het niet. Iets met linzen want ik heb er nog erg veel van; meer dan nog twee volle ongeopende kilopakken (Coronasouvenir) die ergens eerste kwartaal volgend jaar op moeten. Ik plak er nog een halfjaartje aan vast anders eet ik elke dag linzen. Gelukkig snelkokende (10 minuten). Dus ik kan a la minute beslissen wat het wordt.

gedroogde spullen zijn vaak nog wel langer dan dat goed is mijn ervaring. https://www.yellowlemontreeblog.com/indiase-curry-linzen/ is overigens een erg lekker recept mocht je nog wat inspiratie zoeken

Wij gaan vanavond pannenkoeken eten. Zin in. En morgen denk ik boboti of wraps, ligt er een beetje aan wat de rest van het gezin wil.

Ellori schreef op 16-10-2021 om 13:40:

[..]

gedroogde spullen zijn vaak nog wel langer dan dat goed is mijn ervaring. https://www.yellowlemontreeblog.com/indiase-curry-linzen/ is overigens een erg lekker recept mocht je nog wat inspiratie zoeken

Dank je! Ik heb hem opgeslagen. Als er gelijk 250 gr linzen doorheen gaan dan schiet dat lekker op.

Hier vanavond groentesoep met boerensoepgroenten, tomaten, gehaktballetjes en vermecelli. Daarbij stokbrood met kruidenboter.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-10-2021 om 15:24

Hier een pompoensoep met ws een restje groente en kip. Daar een foccaciabroodje bij

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.