Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik gooi de airfryer aan vanavond. Frietjes met snacks.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

15-10-2021 om 14:52

Kippensoep, van een (buiten) scharrelkip van de boerderij hier verderop. De kip heeft al een nacht staan trekken dus nu de soep afmaken. Trek in!

TanSwallow86

TanSwallow86

15-10-2021 om 14:55

Udon noodles, garnalen en edamame boontjes

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-10-2021 om 14:57

ik heb nog een keer wraps met kip en groente

Wil ik ook wel uitproberen, Dolf die vegashizzle. 
Wat lief, Teig.

Afgelopen week elke avond laat thuis door werk of files en lief was ziek (gelukkig geen Corona) dus veel uit de vriezer gemaakt. Gelukkig genoeg op voorraad. Gister was het tomaat basilicum soep waar ik tosti’s bij heb gemaakt.

Vandaag vrij en maak gele curry met bloemkool, kikkererwten en spinazie. En zilvervliesrijst

pannenkoeken 

Pasta bolognese, zelf gemaakt. Zonder (vegetarisch) gehakt, die bleek ik toch niet in huis te hebben 

Soep met crackers: 

vandaag ‘noodle’ soep maar dan met linzenspaghetti in plaats van noedels, met sojasaus, sesamolie, gember, knoflook, mirin. Samen met shiitake en oesterzwammen in runderbouillon laten zwemmen met lenteuitjes. Erbij zadencrackers.

Verder een ovenschotel van: laagje tonijn in tomatensaus (oa ansjovis, knoflook, oregano), laagje gegrilde aubergine, laagje aardappelpuree met eidooiers en parmezaanse kaas, bovenop voor een krokant laagje wat gestampte bran flakes. Beetje kropsla ernaast met een gekookt ei erdoor.

Toetje geklopt eiwitschuim met stevia en aardbeien. 

Koreveen schreef op 15-10-2021 om 16:21:

Vandaag vrij en maak gele curry met bloemkool, kikkererwten en spinazie. En zilvervliesrijst

Oh, heerlijk! Hoe maak je dit klaar? 

Hier vanavond makkelijk. Patat met snacks

SushiGo schreef op 15-10-2021 om 18:41:

[..]

Oh, heerlijk! Hoe maak je dit klaar?

Goeie currypasta. Voor 2 pers 2 el bakken met knoflook. Blik kokosmelk erbij. Bloemkoolroosjes van halve bloemkool erbij. Koken tot die gaar zijn. Blik kikkererwten erbij en dan paar handen spinazie kort meekoken. Heerlijk en snel

Man kookte vandaag en die had een nieuw recept gevonden. Bloemkoolrijst met gebakken paksoi en warm gerookte zalm. Ik vond het mwah. Dadelijk maar een lekker kwark bolletje van de bakker bij de thee.

Stukje gerookte paling vooraf, daarna kabeljauw in zelfgemaakte beerbatter met spinazie geroerbakken in het vet van uitgebakken ontbijtspek en gekookte sugarsnaps. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

15-10-2021 om 22:11

En nou hou ik er echt mee op, hoe ik het ook doe en welk recept ik ook gebruik, mijn zelfgemaakte patatjes uit de oven of airfryer krijg ik met geen mogelijkheid knapperig, al zet ik er een gasbrander op.. Ik doe het niet meer 
(Voordeel is wel dat ik nu van mezelf dit weekend nog frietjes mag want heb weinig gegeten van de slappe...) 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

15-10-2021 om 22:12

redbulletje schreef op 15-10-2021 om 19:42:

Stukje gerookte paling vooraf, daarna kabeljauw in zelfgemaakte beerbatter met spinazie geroerbakken in het vet van uitgebakken ontbijtspek en gekookte sugarsnaps.

Ik ben dol op paling. Daar kun je me echt voor wakker maken...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.