Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
rionyriony
03-10-2021 om 13:43
Ik heb nog een pot Gyroskruiden dus het wordt rijst met Gyrossmaak. Uiteraard ook vlees, groenten e.d. 
In Gyros zit m.i. tijm dus dat vind ik het meest onderscheidend van andere kruiden.
ToetieToover
03-10-2021 om 14:10
Vandaag versgebakken cornbread met roomboter en uiensoep met sherry en tijm.
Ik vond het te koud voor salade dus ik heb erbij wat gevulde tomaten gemaakt (naar het idee van Yette) al heb ik er een andere vulling in gedaan, namelijk: binnenkant uitgehold en bestrooid met zout, eitje in gebroken en bovenop wat cheddar, pullbiber en knoflookolie (halve bol gevijzeld in olie).
Naast het cornbread in de oven gebakken, ging goed samen en de oven warmt de keuken ook zo lekker op.
Verder vandaag nog koolraaptagliatelle met beenham en cheddar uit de oven. Daarbij toch maar wel een salade: beetje ijsbergsla met rauwe ui, vinaigrette (van oa binnenkant tomaatjes) en een geroosterde zadenmix.
FaithfulDuck87
03-10-2021 om 14:18
ik ben appelmoes aan het maken, van mijn wat kleine appels van mijn boom. Morgen maar bij de gebakken aardappeltjes
Brienne
03-10-2021 om 16:07
AeonofWinter schreef op 02-10-2021 om 15:52:
Voor het eerst weer eens echt uit eten vandaag. Vrij nieuw Japans restaurant (dat je dat durft in deze tijd) dus ik ben benieuwd.
En? Hoe was het? 😊
Brooklyn28
03-10-2021 om 16:15
Hier vanavond boeuf bourguignon, waar zelfs de Fransen (bijna) niet aan kunnen tippen. Gisteravond al de basis gemaakt. Erbij: stoofpeertjes en zelfgemaakte frieten. 
yette
03-10-2021 om 16:26
Ik moet toch zelf koken. De Zoon kreeg onderweg naar het verjaardagsfeestje aanvallen, dus ik ben na een uurtje omgekeerd.
Het wordt patat met kipfilet en satésaus.
rionyriony
03-10-2021 om 16:46
yette schreef op 03-10-2021 om 16:26:
Ik moet toch zelf koken. De Zoon kreeg onderweg naar het verjaardagsfeestje aanvallen, dus ik ben na een uurtje omgekeerd.
Het wordt patat met kipfilet en satésaus.
Wat erg!
Maki
03-10-2021 om 16:51
Wat komen hier toch lekkere dingen voorbij. Gisteren uit eten geweest, biefstuk met pepersaus en friet, simpel maar heel lekker. Vandaag worden het courgettes gevuld met gehakt en paprika en pepertjes. Ik gooi er ook nog wel wat specerijen doorheen, maar moet nog even bedenken wat en natuurlijk kaas eroverheen.
AggressiveReindeer87
03-10-2021 om 16:52
Ik maak straks een runderhamburger met zoete aardappelfrietjes uit de airfryer en tomaat en komkommer.
yette
03-10-2021 om 17:43
Het gaat inmiddels weer goed. Hij is alleen nog heel moe en stoned want zijn broertje heeft hem onderweg 3 keer noodmedicatie moeten geven.
Gelukkig zat er voldoende verbetering in om naar huis te durven rijden en zijn we niet in het ziekenhuis van Den Bosch of zo gestrand 
irmaladouce
03-10-2021 om 18:03
Man en JV maken vanavond "émincé à la zurichoise" (Zürcher Geschnetzeltes). Met spärzli en brocoli. En sla/ rauwkost. Naja, momenteel staat man alleen in de keuken...
Mama-Inge
03-10-2021 om 18:29
Wij waren bij schoonouders en hebben daar patat met een frikadel speciaal gegeten