Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
MijnNaamIsHaas73
13-03-2022 om 11:55
OT, wij eten vanavond hartige taart met broccoli, brie en cashewnoten.
rionyriony
13-03-2022 om 12:56
Ik weet het nog niet; iets lekkers, iets luchtigs. 
Ik zit nog vol, maar normaal zal het rijst of aardappelen zijn.
anijsblokje
13-03-2022 om 16:32
Sterkte, Afrodite.
Hier vanavond mosselen. Want ja, ze waren weer in de aanbieding dus dan is er geen reden ze niet te kopen. Zeer klassiek, met witte wijn, wortel, bleekselderij en ui. Stokbrood voor erbij.
Overigens stond ik gisteren met vegetarische kipnuggets van de vegetarische slager in mijn handen. Het heeft helaas geen leuke naam. Uiteindelijk weer teruggelegd: Ik heb al jaren geen kipnuggets meer op en zie eigenlijk ook geen reden die nu dan thuis te gaan eten. Maar toch...iemand ervaring ermee?
FaithfulDuck87
13-03-2022 om 17:25
ik denk een maaltijdsalade met geitenkaas, zongedroogde tomaatjes, en nog wat andere dingen die op moeten.
afrodite05
13-03-2022 om 18:02
Dank voor jullie lieve berichtjes, dat zorgt ondanks alles voor een glimlach. Ok, en een traan, maar hormonen he.
Man is een schat, na veel gedoe met huisartsenpost en ziekenhuis en laaaaang wachten heeft hij me in bed geparkeerd (ok, was misschien ook wel nodig) en is gaan koken. Wel makkelijk recept volgen vanaf de verpakking, maar mij hoor je zeker niet klagen. Ajam paniki dus met broccoli (dat snapt hij wel zonder recept) en rijst opwarmen, was een zakje uit de diepvries. Dus toch nog iets met verse groente vandaag, fijn
En voor vanavond had hij iets van koek met chocola gehaald voor in bed, Milka geloof ik. Ik voel me wel wat bezwaard...
Pejeka1
13-03-2022 om 18:07
Pasta met zelfgemaakte tomatensaus, geruld rundergehakt en meegefruite sjalotten, courgette, paprika en champignons, op het laatst fijngehakte peterselie en selderij erbij.
Teigera
13-03-2022 om 18:09
afrodite05 schreef op 13-03-2022 om 18:02:Man is een schat,(...) En voor vanavond had hij iets van koek met chocola gehaald voor in bed, Milka geloof ik.
Topper die man, ik zou 'm houden!! Sterkte
GeorgieBrown
13-03-2022 om 18:22
Laksa Een losjes op Laksa geïnspireerde kokos-curry soep met noodles, gestoomde kool, boontjes & wortel, paprika, lente-ui en een gekookt eitje.
Elmie
13-03-2022 om 18:42
afrodite05 schreef op 13-03-2022 om 18:02:
Dank voor jullie lieve berichtjes, dat zorgt ondanks alles voor een glimlach. Ok, en een traan, maar hormonen he.
Man is een schat, na veel gedoe met huisartsenpost en ziekenhuis en laaaaang wachten heeft hij me in bed geparkeerd (ok, was misschien ook wel nodig) en is gaan koken. Wel makkelijk recept volgen vanaf de verpakking, maar mij hoor je zeker niet klagen. Ajam paniki dus met broccoli (dat snapt hij wel zonder recept) en rijst opwarmen, was een zakje uit de diepvries. Dus toch nog iets met verse groente vandaag, fijnEn voor vanavond had hij iets van koek met chocola gehaald voor in bed, Milka geloof ik. Ik voel me wel wat bezwaard...
Niet bewaard voelen meis..En een lieverd die man ♥️
Mama-Inge
13-03-2022 om 18:59
Hier werd het uiteindelijk patat met frikadel speciaal en appelmoes.
En voor de gezond er komkommer bij gedaan.
yette
14-03-2022 om 06:00
Wij eten roti. Ik heb gisteren al een kilo rundvlees gestoofd en daar gaan vandaag aardappeltjes, boontjes en gekookte eieren bij.
Dolfje
14-03-2022 om 07:25
Ik gooi weer aardappels en worstjes in een ovenschaal. Misschien weer met pompoen of anders tomaten of zo.
ToetieToover
14-03-2022 om 09:42
Dolfje schreef op 14-03-2022 om 07:25:
Ik gooi weer aardappels en worstjes in een ovenschaal. Misschien weer met pompoen of anders tomaten of zo.
Nou dit wordt bijna stalkerig, maar dat is ook hier het plan.
Lamsworstjes op een bakplaat tussen groenten- en aardappelblokjes. Ik heb nog meiraapjes, peterseliewortel, knolselderij, zoete aardappel, aardappel.
En verder socca met een salade van ovengeroosterde plakjes aubergine, plakjes komkommer, schijfjes tomaat, uiringen, feta, munt, granaatappelpitjes (diepvries) en doperwtjes (diepvries
)
RoosOpJeHoed
14-03-2022 om 09:43
Ovenschotel met verse tortellini (althans, wat AH vers noemt), spinazie, crème fraîche, tomaatjes, knoflook, Italiaanse kruiden en kaas uiteraard