Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
yette
09-03-2022 om 11:13
Hier eten vanavond twee personen sajoer boontjes, pangasiusilet in kerriesaus en rijst. De anderen eten pasta-bolognese-kliek uit de oven.
Ik kook meteen een flinke pan rijst. Morgen eten we namelijk nasi, tempé goreng en de overgebleven sajoer boontjes.
rionyriony
09-03-2022 om 11:14
Ik heb nog een pan rijst die ik in een opwelling heb gaargekookt. Moet wel in vijf dagen op anders gaat hij raar smaken.
Met pindasaus en boontjes en ik heb stukjes seitan die ik heb geproefd maar die niet erg lekker waren. Maar, pindasaus maakt alles smakelijk. 
Ik ben helemaal niet kieskeurig. Het moet wel erg gruwelijk vies smaken of aantoonbaar bedorven zijn wil ik het laten staan. Natuurlijk vind ik lekker eten lekkerder maar ik doe er niet veel voor.
yette
09-03-2022 om 11:18
Saai topic zo, van de laatste vijf reacties, eet alleen TootieToover geen rijst en peultjes/boontjes 
Elmie
09-03-2022 om 11:24
yette schreef op 09-03-2022 om 11:18:
Saai topic zo, van de laatste vijf reacties, eet alleen TootieToover geen rijst en peultjes/boontjes
Hi hi, hier nog een zonder rijst en boontjes hoor.
Wij eten sla met krieltjes en een mexicano.
ToetieToover
09-03-2022 om 11:27
Minority report, yay 
MijnNaamIsHaas73
09-03-2022 om 11:41
Haha, ik help even mee. Wij eten vanavond nacho's met bonen, maïs paprika etc.
Ik heb die ketjap eieren opgeslagen, zien er lekker uit!
@rionyriony, je kan rijst ook goed invriezen. Gekookte rijst na 5 dagen nog eten vind ik wel een beetje spannend.
Moosey
09-03-2022 om 11:51
Gister kookte ik het maart-menu op werk: aardappelpuree met rode ui en kappertjes, geroosterde wintergroenten, knolselderijsteaks met sauce Café de Paris, witlofsalade met gebakken champignons, witte bonen, basilicum en pimenton-dressing (nog opgepikt van dit topic heel lang geleden) Zowel de gasten als ikzelf waren erg tevreden. Ik ga toch altijd nog een beetje gloeien als mensen speciaal komen vertellen dat het Echt Heel Erg Lekker was 
Vanavond nog een restje van die aardappelpuree en verder weet ik het nog niet. We krijgen de groentenla niet meer bij gegeten nu ik weer vaker s avonds werk. Zal volgende week het abonnement maar ns overslaan.
rionyriony
09-03-2022 om 12:36
MijnNaamIsHaas73 schreef op 09-03-2022 om 11:41:
[..]
Haha, ik help even mee. Wij eten vanavond nacho's met bonen, maïs paprika etc.
Ik heb die ketjap eieren opgeslagen, zien er lekker uit!
@rionyriony, je kan rijst ook goed invriezen. Gekookte rijst na 5 dagen nog eten vind ik wel een beetje spannend.
In de koelkast dan hè! Na vijf dagen op de rand van het aanrecht zal het inderdaad vermoedelijk pootjes hebben gekregen. 
Die seitan van mij zal inderdaad erg simpel zijn, maar deze lijkt me wel een heel stuk beter. It's gonna be so good, so good, so good, so good (+ 10x).
https://www.youtube.com/watch?v=B4UuP0heR8w
vertelsel
09-03-2022 om 12:46
Iedereen (behalve ik) heeft hier in huis corona, het wordt een makkelijke maaltijd vanavond. Goulashsoep en tomatensoep uit de vriezer. Stokbroodje erbij en ik vind het verder wel best, voor iets uitgebreiders kan ik niemand enthousiasmeren denk ik 😄.
Koreveen
09-03-2022 om 18:39
Klinkt heerlijk, Moos!
Die pittige eieren heb ik ook opgeslagen.
Wij eten traybake met zalm, broccoli, aardappels, limoen, knoflook
FaithfulDuck87
09-03-2022 om 18:44
gebakken aardappelwedges in schil, met schnitzel en wittekoolsalade met dadels, noten en appel.
Dolfje
09-03-2022 om 19:04
Koreveen schreef op 09-03-2022 om 18:39:
Die pittige eieren heb ik ook opgeslagen.
Ik ook