Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Tuinfluiter
07-03-2022 om 18:00
Wij hebben vandaag pasta met een tomatengroentensaus met groentenballetjes gegeten.
Dolfje
07-03-2022 om 18:11
anijsblokje schreef op 07-03-2022 om 17:38:
[..]
Leuk, fijn dat het goed beviel! En leuk dat je het laat weten. De tip kwam van mij.
Ah dankjewel nog, het was erg lekker 
ToetieToover
07-03-2022 om 18:25
Vandaag Surinaamse pom met sperziebonen, zuur en witte rijst. Uiteraard een grote schaal vol, dus morgen weer!
De ene helft heb ik met kipdij gedaan en de andere helft met paneer, met het oog op minder dieren eten deze week. Helemaal niet vind ik lastig. Ik dacht dat kip de minste milieulast geeft en dat probeer ik naar verhouding dan ook vaker te eten.
Verder hartige hangop met zaden, ui, komkommer en paprika.
Wobbelkont
07-03-2022 om 18:44
Zometeen een stamppot van aardappelen en prei, met een vega braadworst.
GeorgieBrown
07-03-2022 om 19:28
Zaterdag was ik bij vrienden in een andere stad. We gingen uit eten. Vooraf had ik
Bisque d'Homard- rivierkreeft – paarse wortel – zure room – saffraan en daarna Vangst van de Visserman zeeduivel – pommes dauphine – saffraan – prosciutto – tomberry – aubergine. Erg lekker gegeten.
Gisteren was ik vrij laat thuis (werkzaamheden op 't spoor, 3 uur in de trein pff) en maakte ik een snel poké bowl/buddha bowl achtig ding van sushi rijst met gestoomde kool, gebakken champignons met sojasaus, avocado, furikake en miso-mayo dressing.
Nu staat Brown champignon risotto te maken.
MijnNaamIsHaas73
07-03-2022 om 19:32
oja ik wilde nog reageren op de erwtjes van Toetie. Ik maak in de zomer regelmatig een recept van AH, lauwwarme aardappelsalade met erwtjes.Ik eet vandaag: Lauwwarme aardappelsalade met gerookte zalm #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/421936 en een soort van paella waar ook erwtjes doorheen gaan http://ikzitop.blogspot.com/2013/04/paella-met-kip-en-chorizo-van-gordon.html?m=1 (ik doe er dan nog wel garnalen door.
En misschien kan je er een soepje van maken, ook met chorizo ofzo erdoor.
Libertine
07-03-2022 om 20:00
ToetieToover schreef op
De ene helft heb ik met kipdij gedaan en de andere helft met paneer, met het oog op minder dieren eten deze week. Helemaal niet vind ik lastig. Ik dacht dat kip de minste milieulast geeft en dat probeer ik naar verhouding dan ook vaker te eten
Dat klopt, vooral doordat kippen geen methaan uitscheiden. Minder broeikasgassen dus.
Wij hadden vanavond nasi met tempeh en satesaus, atjar, zuur en cassave chips.
anijsblokje
07-03-2022 om 21:16
Libertine schreef op 06-03-2022 om 13:14:
Zijn hier toevallig ook mensen die volgende week meedoen aan de week zonder vlees (en zuivel)?
Dit schreef ik daar gisteren over, in een ander topic:
Morgen begint de Week zonder vlees. Dit jaar voor het eerst de Week zonder vlees en zuivel. Afgelopen jaren deed ik mee, (belangrijkste en leuke ontdekking: ik mis vis meer dan vlees) maar deze keer niet. Ik heb ossenworst en gerookte zalm liggen wat allebei deze week op moet. Maar er zijn genoeg andere weken waarin ik geen vlees eet. Plantaardige 'zuivel' vind ik heel erg vies. Ooit probeerde ik sojakwark, maar dat was het niet voor mij.
Dus zolang ik niet lactose-intolerant ben, eet ik gewoon nog dagelijks kwark of yoghurt. Bovendien zijn alternatieven zoals kokos- of amandelyoghurt of -kwark nu nog ongezonder dan de zuivelvariant. (als je het dierenleed buiten beschouwing laat...) Ik houd mezelf voor dat ik vegan alternatieven ga proberen tegen de tijd dat het qua voedingswaarden gelijkwaardiger is dan nu.
Gisteren at ik overigens lasagne, om nog een beetje on topic te blijven! Uiteraard met salade (van rucola) erbij.
afrodite05
08-03-2022 om 08:11
Wij eten vanavond een broodje hamburger met gebakken ui, cheddar en augurk, met daarbij gebakken krieltjes in de schil. Vanmiddag maar wat extra groente bij de lunch.
Dolfje
08-03-2022 om 08:21
Man eet een bakje pindakip met nasi goreng.
Ik heb voor mij een bakje soep uit de diepvries gehaald en neem een boterham mee.
Elmie
08-03-2022 om 09:12
Ik maak preischotel met zalm met een sausje van crème fraiche, ei, mosterd, peper en zout en peterselie. Daarbovenop een laagje kaas 😋
Wobbelkont
08-03-2022 om 09:35
Vanavond oosterse noodles met snijbonen, kastanjechampignons en kabeljauw.
Teigera
08-03-2022 om 11:00
Gisteren een middagje gaan shoppen met frut I en mijn moeder, frut vond het fantastisch. Op de terugweg naar huis haalde ik roti en we aten gezellig met z'n allen (m'n vader schoof ook aan). Heb meteen twee bakjes in de vriezer kunnen zetten voor een andere keer.
Vanavond wordt het mie met tauge en kastanjechampignons, erwtjes, ei en vega stukjes. Voor de bite vind ik wat van die stukjes door roerbakgerechten of curries vaak wel lekker.