Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
SophisticatedCaribou75
06-03-2022 om 20:09
Friezinnetje schreef op 06-03-2022 om 19:53:
patat met saté
Oh, jaloers!!!!!
rionyriony
07-03-2022 om 12:50
Een hele week veganistisch eten? Dat zou wel lukken als het moest maar dan moet het echt noodzaak zijn. Ik doe niet aan "challenges". Daar haal ik niks uit voor mezelf.
Maar het gebeurt best weleens dat ik denk: die biefstuk van gisteren was best fors, laat ik vandaag geen vlees eten.
Eieren eet ik 1 per twee dagen, een pak melk doe ik meer dan een week mee. Kaas gemiddeld één plak per dag.
Ik vind het best een lastig probleem. Zit weleens te bedenken wat minder dieronvriendelijk is: een heel klein deel van een rund of pakweg een zesde kip. Een rund is intelligenter en vleeskoeien hebben een beter leven gehad dan melkkoeien. Voor kippenvlees moeten er meer sterven. Daarentegen hoeft ieder dier maar één keer naar het slachthuis.
Nu de oorlog weer dichtbij is zal kweekvlees weer verderaf komen te staan, want dat is duur.
Wat ik weleens doe is een klein beetje ham in de nasi of bami. Zit er toch een vleessmaak en rooksmaak aan.
rionyriony
07-03-2022 om 13:45
Misschien maak ik eens een bonenburger om te proeven hoe dat smaakt.
Nee, een gewoon opgewarmd blik bonen is dan nog het lekkerste.
Dat dan maar vandaag.
SophisticatedCaribou75
07-03-2022 om 13:51
rionyriony schreef op 07-03-2022 om 13:45:
Ik vrees het ergste maar toch eens doen.
Sommige vegetarische producten zijn erg lekker. Er is meer dan bonenburgers alleen. Bijvoorbeeld de chimichurri burger van garden gourmet en de pluimfeestburger van de vegetarische slager.
Libertine
07-03-2022 om 13:54
rionyriony schreef op 07-03-2022 om 13:45:
Nee, een gewoon opgewarmd blik bonen is dan nog het lekkerste.
Dat dan maar vandaag.
Bij de appie zijn deze week alle vleesvervangers 2 voor de prijs van 1. Nu ben ik niet zo heel erg van de vervangers maar qua burgers maak ik graag een uitzondering, die echt heel goed. The Dutch weedburger en de Beyond burger zijn hier favoriet!
rionyriony
07-03-2022 om 13:54
niet_rechts schreef op 07-03-2022 om 13:51:
[..]
Sommige vegetarische producten zijn erg lekker. Er is meer dan bonenburgers alleen. Bijvoorbeeld de chimichurri burger van garden gourmet en de pluimfeestburger van de vegetarische slager.
Ik ken van vroeger wel de groentenburger en dat vond ik zonde van het kauwen.
Die naam pluimfeestburger is wel origineel gevonden! 
Ik zal alle genoemde burgers maar eens kopen om te testen.
Dolfje
07-03-2022 om 15:14
niet_rechts schreef op 07-03-2022 om 13:51:
[..]
Chimichurri burger? Die ken ik niet. Klinkt lekker in elk geval.
anijsblokje
07-03-2022 om 17:38
Dolfje schreef op 06-03-2022 om 07:53:
Wij waren gisteren een dag in Amsterdam voor museumbezoek en voor de lunch had man een panini en ik een blt en zijn s' avonds bij Lumbini gaan eten. Weet niet meer wie het hier tipte maar bedankt het was lekker! We hadden vooraf Momo gedeeld en als hoofd kip korma en kip knoflook tandoori. Er bij zat linzen en naan. Het was maar goed dat ik gereserveerd had want het was verschrikkelijk druk.
Leuk, fijn dat het goed beviel! En leuk dat je het laat weten. De tip kwam van mij. 
Ik eet vanavond een salade met limabonen, tomaat, paprika, rode ui en nog wat kruiden: tijm en zelfs oregano uit de tuin, citroensap, kappertjes, balsamico en olijfolie, zoiets. Een beetje zomers.