Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Elmie
05-03-2022 om 16:17
RoosOpJeHoed schreef op 05-03-2022 om 15:41:
Nachoschotel met gehakt, paprika, maïs, tomaatjes en cheddar. Erbij crème fraiche en avocado (hopelijk, want dat is altijd spannend met een avocado
)
😋
Teigera
05-03-2022 om 17:04
Wij eten vanavond een quiche met spinazie, ricotta en tomaatjes. Vooraf wat platbrood en dips. Toe baklava
. Beetje eclectisch allemaal, maar zal best goedkomen.
Ted68
05-03-2022 om 17:32
Hier maakt man ravioli, de vulling is ricotta, met gedroogde tomaten, en parmasan. Daarbij rundvlees.
Dolfje
06-03-2022 om 07:53
Wij waren gisteren een dag in Amsterdam voor museumbezoek en voor de lunch had man een panini en ik een blt en zijn s' avonds bij Lumbini gaan eten. Weet niet meer wie het hier tipte maar bedankt het was lekker! We hadden vooraf Momo gedeeld en als hoofd kip korma en kip knoflook tandoori. Er bij zat linzen en naan. Het was maar goed dat ik gereserveerd had want het was verschrikkelijk druk.
afrodite05
06-03-2022 om 08:25
Klinkt goed, Dolfje!
Ik ga vanavond krieltjes in de schil maken met courgette, ui en knoflook. Misschien kan ik er beter een traybake van maken. Er liggen ook nog wat tomaatjes die ik niet zo lekker vind smaken, misschien worden die er beter op als ze mee gaan in de oven. Eigenlijk was het plan om er gehaktballetjes bij te bakken, maar met een beetje geluk liggen er nog chipolataworstjes in de diepvries die dan mooi mee kunnen op de traybake.
yette
06-03-2022 om 08:51
Gisteren was ons complete gezin in Maastricht. Eerst uitgebreid geborreld bij een brouwerij en daarna bij oudste dochter en haar vriend thuis heerlijke knoflooktomaten uit de oven gegeten - een recept dat ik al 1.000x heb doorgeven, maar zelden bij anderen krijg. Was super!
Vandaag maak ik een grote pan Turksige gele erwtensoep, zelfgebakken pide en yoghurt met ingelegde citroen & munt. Geen idee of de logés die we hebben meegenomen, blijven eten, maar zo'n maaltijd is indien nodig makkelijk uit te breiden met rauwkost, yoghurt-knoflookdip droge worst, etc. Bovendien mag de vriezer wel wat voller.
ToetieToover
06-03-2022 om 10:28
RoosOpJeHoed schreef op 05-03-2022 om 15:41:
Nachoschotel met gehakt, paprika, maïs, tomaatjes en cheddar. Erbij crème fraiche en avocado (hopelijk, want dat is altijd spannend met een avocado
)
Wat een goed idee en daarom kom ik zo graag in dit topic. Dit wordt het vanavond want ik heb alles hiervoor, inclusief lekkere crème fraîche.
Ik maak het met bonen, die mis ik in je opsomming en die doe ik er altijd in, meestal zwarte. En jalapeños! Hier is het een stuk minder spannend
want ik heb avocadoblokjes in de vriezer, dat wordt altijd een prima prakje erbij.
En verder vandaag:
Chioggia bietjes, handje winterpostelein, uiringen, linzen (beluga, zijn lekker & snel gaar zonder inweken), vinaigrette en gefrituurde ansjovisjes met wat extra citroensap erover.
Elmie
06-03-2022 om 10:40
Wij hebben vandaag een feestje en zijn uitgenodigd voor het diner. Ik ben benieuwd wat we gaan eten 😋
Elmie
06-03-2022 om 10:44
Ik zie hier trouwens regelmatig voorbij komen dat er gerechten uit de vriezer worden gegeten. Ik ben benieuwd hoe groot jullie vriezer dan is want bij mij past er niet zoveel bij 😊
Die van ons heeft 3 vakken. 1 grote en 2 kleinere. In de grote zit brood en meestal 1 maaltijd. Daarnaast soms nog een zak aardappelkroketjes. In een kleiner vak zit vooral vlees en in het andere kleinere vak ijs, parmezaanse kaas en nog wat andere dingen.
Teigera
06-03-2022 om 10:46
Wij eten vanavond broccoli, kibbeling en verschillende soorten aardappel-dingetjes (restjes opmaken uit de vriezer, oa rostirondjes en bakaardappeltjes).
FaithfulDuck87
06-03-2022 om 10:47
ik heb een met 3 lades en een klein bovenvakje (tafelmodel). 1 brood erin, een vak met groente, 1 met vlees en 1 met snacks/ijs. En dan verdeeld hier en daar wat maaltijden
Dolfje
06-03-2022 om 10:52
Ik heb ook 3 lades in de diepvries. Bovenste zit brood en ijsblokjes. In de rest zit van alles en nog wat.
Hebben net bij ikea ontbeten en nu onderweg naar het Muiderslot. Voor vanavond even kijken nog. Heb geloof ik nog soep in de diepvries en kaassoufle voor in de oven.
ToetieToover
06-03-2022 om 11:42
Elmie schreef op 06-03-2022 om 10:44:
Ik zie hier trouwens regelmatig voorbij komen dat er gerechten uit de vriezer worden gegeten. Ik ben benieuwd hoe groot jullie vriezer dan is want bij mij past er niet zoveel bij 😊
Die van ons heeft 3 vakken. 1 grote en 2 kleinere. In de grote zit brood en meestal 1 maaltijd. Daarnaast soms nog een zak aardappelkroketjes. In een kleiner vak zit vooral vlees en in het andere kleinere vak ijs, parmezaanse kaas en nog wat andere dingen.
Zoiets heb ik ook: ruimtegebrek. Ik heb drie lades: eentje heel ondiep waar de kruiden liggen en platte pakjes vleeswaren. De middelste is het grootst en brood zit er nooit in, wel: bevroren vlees, vis en soep. De onderste is voor groenten. Nou ja, doperwtjes vooral.
Ik heb namelijk pasgeleden ontdekt dat de onderste lade vol zit met verschillende zakjes doperwtjes. Mijn dochter doet dat: koopt een nieuwe zak, neemt wat ze nodig heeft en de restjes zijn inmiddels een hele lade vol!
Die ruimte kan ik wel beter gebruiken. Tijd voor een goed gesprek met de huiself én lekkere recepten met doperwtjes. Ik houd niet zo van doperwtjes
)