Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
afrodite05
05-03-2022 om 11:12
Vandaag maak ik kip met een champignonsaus waar ik verse spinazie doorheen laat slinken. Daarbij gaat zilvervliesrijst.
Enne, off-topic... de testen lopen nog steeds mooi op, de bloedtest was ook keurig. Volgende week weer bloed laten prikken, maar vooralsnog lijkt het goed te gaan. Ik ben nog wel voorzichtig qua blijdschap, want wat als... Maar we zijn positief.
Tuinfluiter
05-03-2022 om 11:43
afrodite05 schreef op 05-03-2022 om 11:12:
Vandaag maak ik kip met een champignonsaus waar ik verse spinazie doorheen laat slinken. Daarbij gaat zilvervliesrijst.
Enne, off-topic... de testen lopen nog steeds mooi op, de bloedtest was ook keurig. Volgende week weer bloed laten prikken, maar vooralsnog lijkt het goed te gaan. Ik ben nog wel voorzichtig qua blijdschap, want wat als... Maar we zijn positief.
Spannende tijd ik duim voor jullie.
Wij eten vandaag de restjes van gisteren.
FaithfulDuck87
05-03-2022 om 11:45
gebakken aardappeltjes met burger en sla met geitenkaas, zongedroogde tomaatjes, pitjes en ???
yette
05-03-2022 om 11:50
Wat fijn, Afrodite! En heel verstandig om je blijdschap nog even in toom te houden. Ik deed dat ook hoor, de eerste maanden is de kans nog relatief groot dat het mis gaat - ook als je makkelijk zwanger raakt. Wij vertelden de buitenwereld pas na +/- 3 maanden dat we een kindje verwachtten. Bij jou gaat dat misschien lastiger? Maar daardoor heb ik twee vroege miskramen niet met iedereen hoeven delen - wat ik persoonlijk eigenlijk wel fijn vond.
Duimen dus
ik doe mee!
Elmie
05-03-2022 om 12:12
afrodite05 schreef op 05-03-2022 om 11:12:
Yes, dat klinkt goed! En voorzichtige blijdschap is logisch en verstandig misschien maar deze eerste stap pakken ze je niet meer af 💪
Elmie
05-03-2022 om 12:13
Wij eten lasagne vanavond. Lekker met uitgemaakte tomatensaus en parmezaanse kaas 😋
MijnNaamIsHaas73
05-03-2022 om 14:44
Fijn Afrodite, elke dag is er een dichterbij. Spannend hoor, ik blijf voor je duimen!
Wij hebben een feestje hier, ik heb twee pannen soep gemaakt, tomatengroentensoep en Tom kha Kai. Daarbij nog wat worstenbroodjes en puntjes pizza. Alle voorbereidingen zijn klaar en ik zit buiten in de zon even te relaxen voor de gasten komen. Wat een feestje dit weer! Ik word er echt letterlijk gelukkig van na die donkere maanden (fulltime thuiswerken op een donkere zolderkamer
)
MijnNaamIsHaas73
05-03-2022 om 14:45
Elmie schreef op 05-03-2022 om 12:13:
Wij eten lasagne vanavond. Lekker met uitgemaakte tomatensaus en parmezaanse kaas 😋
Heeft de saus het uitgemaakt of jij? Sterkte in ieder geval
rionyriony
05-03-2022 om 15:04
MijnNaamIsHaas73 schreef op 05-03-2022 om 14:45:
[..]
![]()
Die kaas maakt alles weer goed! 
Tartaartjes hier die aan de uiterste houdbaarheidsdatum zitten dus die maar.
Elmie
05-03-2022 om 15:05
MijnNaamIsHaas73 schreef op 05-03-2022 om 14:45:
[..]
![]()
Ja, dat is nog geen uitgemaakte zaak ![]()
Elmie
05-03-2022 om 15:06
rionyriony schreef op 05-03-2022 om 15:04:
[..]
Die kaas maakt alles weer goed!
Tartaartjes hier die aan de uiterste houdbaarheidsdatum zitten dus die maar.
Dat denk ik ook hahahaha
ToetieToover
05-03-2022 om 15:25
Vandaag restje melanzane alla parmigiana, altijd nóg lekkerder de volgende dag. Het was niet zoveel meer, daarom aangevuld met mijn favoriete linzensalade met blauwe bes, kerstomaat, pistachenootjes, basilicum.
Verder vandaag een oven die het werk doet in samenwerking met mijn bakplaat want ik ben moe, poehee.
Ik leg er straks gemarineerde kipkluifjes op en daartussen komen ui, aardappel en blokjes pompoen (laatste deel van de pompoen), en blokjes “nog wat” uit mijn groentenlade. Ik heb daar duidelijk allang niet in gekeken 
ToetieToover
05-03-2022 om 15:25
Elmie schreef op 05-03-2022 om 15:06:
[..]
Dat denk ik ook hahahaha
Haha als er maar kaas op zit. Kaas
RoosOpJeHoed
05-03-2022 om 15:41
Nachoschotel met gehakt, paprika, maïs, tomaatjes en cheddar. Erbij crème fraiche en avocado (hopelijk, want dat is altijd spannend met een avocado
)