Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

04-03-2022 om 07:39

MijnNaamIsHaas73 schreef op 04-03-2022 om 07:33:

Fingers crossed Afrodite!

Gisteravond aten wij rode kool met draadjesvlees, allebei uit de vriezer voorraad. Met gekookte aardappelen.

Vanavond nasi van een verspakket van ah, ben benieuwd.

Die vinden wij heul lekker! Alleen zelf nog wat extra pindasaus bij maken.

Dank voor het duimen. Ik vind het lastig om te zeggen of het streepje vandaag donkerder is. Man denkt van wel. Zometeen bloed laten prikken, al zou ik het liefste 2 of 4 dagen later weer laten prikken om te zien of de waardes mooi stijgen. 

On topic: wij eten vanavond het andere verspakket dat man had gehaald, Mac n  cheese. Ben benieuwd, normaal maak ik dat liever zelf, vooral die van Jamie Oliver met tomaat, laurier en heul veul knoflook. We gaan het zien.

Lamsmergues, risotto, salade met oa rucola, gegrilde groenten, olijven en schapenfeta.

Mijn dochter komt op doorreis met 5 vrienden eten. 
Ik maak boemboe Bali kip, sambal goreng eieren, zuur van komkommer en tomaat, roerbak van verschillende groenten en rijst. Ik geef ze er ook kroepoek en seroendeng bij.

Tuinfluiter schreef op 04-03-2022 om 09:28:

Mijn dochter komt op doorreis met 5 vrienden eten.
Ik maak boemboe Bali kip, sambal goreng eieren, zuur van komkommer en tomaat, roerbak van verschillende groenten en rijst. Ik geef ze er ook kroepoek en seroendeng bij.

He kak, nu heb ik hier zin in... 

afrodite05 schreef op 04-03-2022 om 07:58:

Dank voor het duimen. Ik vind het lastig om te zeggen of het streepje vandaag donkerder is. Man denkt van wel. Zometeen bloed laten prikken, al zou ik het liefste 2 of 4 dagen later weer laten prikken om te zien of de waardes mooi stijgen.

On topic: wij eten vanavond het andere verspakket dat man had gehaald, Mac n cheese. Ben benieuwd, normaal maak ik dat liever zelf, vooral die van Jamie Oliver met tomaat, laurier en heul veul knoflook. We gaan het zien.

🤞

Wij eten vanavond bloemkoolsoep met aardappel, rauwe ham, ui, room en kervel. Het is een recept van Rudolph en ik maak het voor het eerst. Ik ben benieuwd!

Ik had al heel lang zin in melanzane alla parmigiana en vanmorgen heb ik dat eindelijk eens gemaakt voor vanavond. Ik vind het best veel werk maar het kan wel heel goed lang vooraf gemaakt worden en dan nog even opwarmen en dat is mooi, want tussen sportles en afspraak met vrienden heb ik een uur en dan wil ik ook nog douchen/omkleden.

Ik schijn langzaam te eten, óf mijn vriend eet snel maar op mijn werk tijdens de lunch merk ik dat ook, een half uur pauze is te kort om te eten (inclusief naar bedrijfsrestaurant lopen) én naar de wc te gaan én mijn thermos weer te vullen. Alleen al eten ben ik zo 25 minuten verder... en jullie?

Ik at (te) snel, van huis uit meegekregen. Ouder werkte in het ziekenhuis en moest daar snel eten, anders belde een patiënt en had je uiteindelijk niets op. Ik heb haar eettempo overgenomen. Als ik met anderen at, was ik ook altijd als een van de eersten klaar. Ik at ook veel. Nu probeer ik al een tijdje bewuster te eten (en daardoor minder). Dus niet terwijl je een hap in je mond hebt de volgende hap al op je vork klaarleggen, maar even het bestek neerleggen. Ook aan tafel eten heeft mij geholpen om langzamer te eten, al is het maar omdat je dan niet afgeleid wordt door tv en gaat praten tussendoor. Nu eten man en ik zo'n beetje even snel/even langzaam. Nouja, ik hoop dus dat ik langzamer ben gaan eten en dat hij niet sneller is gaan eten
Trouwens, dat snelle eten ging vooral over de avondmaaltijd. Brood vind ik niet zo spannend, dus daar deed/doe ik langer over. 

Dolfje

Dolfje

04-03-2022 om 11:38 Topicstarter

Ik eet ook snel, te snel en probeer het ook bewuster te doen maar dat is moeilijk.

Ik heb een bakje chili con carne uit de diepvries gehaald voor vanavond voor in taco's.

Ik eet langzaam. Eigenlijk altijd al, maar ws nog meer na een kaakoperatie die ik ooit heb gehad. Ik vind het niet zo erg. Maar als ik ben anderen eet ben ik meestal wel als laatste klaar. En ik moet zeggen dat ik vaak ook rekening houd met wat ik kies in een restaurant, vooral met lunch. Als het van die enorme units van broodjes zijn kan ik het onmogelijk behappen en dan neem ik dat dus niet. 
Brown eet snel, maar past zich aan aan mij. Bovendien eet hij meer, dus dat compenseert dan weer, haha. 

Ik denk dat ik vanavond nasi maak. Ik heb nog savooiekool en champignons (o.a.). 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-03-2022 om 18:43

Goulashsoep met broodje

Ik weet niet echt of ik snel of langzaam ben. Zal wel gemiddeld zijn dan 

Klinkt goed Dewi-Sri, dat restaurant waar je was. Ik googelde even. Toevallig was ik vandaag een dagje in die stad, om te shoppen. Goed geslaagd. Bij thuiskomst kon ik aanschuiven bij een bordje pasta met zongedroogde tomaten-roomsaus, aubergine en Parmezaanse kaas. Was lekker. Lief voelde zich gedurende de dag niet lekker worden, dus die zat er wat sipjes bij. Coronatest is nog negatief, we zien wel hoe het verder gaat. 

Hopelijk een goede afloop afrodite!!

Man gaat uit eten, dus peuter en ik eten pannenkoeken.
Of we gaan zelf ook uit eten: dan wordt het sushi als het aan peuter ligt

Geen idee. We gaan vanmiddag naar onze dochter in haar nieuwe huisje, 200km hiervandaan. Ze is jarig, dus het zal wel een feestelijk maal worden 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.