Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik ga vandaag maar weer eens de keuken in. 

Wegens bijkomen van corona en rouw, heb ik dat amper gedaan. 

Vanaf vrijdag: een hamburger bij BK, een menu in een sterrenrestaurant (perfect opgemaakte borden met oa een taartje van heek, met krokante inktvisjes etc, eend met oa ras el hanout saus, nagerecht met trippel bier en peer), dag erna Chinees gehaald, maandag bolognese uit de vriezer met spaghetti, gisteren deel 2 van de Chinees. 

Vandaag aardappeltjes uit de oven, köfte en salade. 

Dolfje

Dolfje

02-03-2022 om 09:17 Topicstarter

Ik heb net de saus voor de lasagne voor vanavond opgezet. Ga ik zo iets anders doen en dan straks voor ik ga werken alles in de ovenschaal en even bakken dan is het vanavond zo klaar. ( Als man tenminste zodra hij thuis komt de oven aan zet).
Heb ook een beetje bechamelsaus gemaakt voor erdoor. Met sojamelk voor de eerste keer maar het smaakt goed. Had er nog champignons door willen doen maar die heeft man gisteren allemaal opgebakken bij zijn ei. 

Momenteel doe ik een thuisstudie en werk ik niet, dus tijd genoeg om dagelijks te bedenken wat we gaan eten en hiervoor de boodschappen te doen.
Maar meestal doe ik voor 2-4 dagen boodschappen. Omdat ik veel tijd heb en het ook leuk vind neem ik deze taak op me. 
Als ik echt geen inspiratie heb vraag ik wat vriend wil. In het weekend kookt hij meestal 1 of 2 dagen. Hij experimenteert vaak, dus dan is het geen AGV of simpele pasta ofzo. 

Ik hoop dat je smaak weer terug was om van het sterrenmaal te genieten Yette. 

Wij gaan vanavond uit eten voor de verjaardag van de oudste. Hij mocht het restaurant kiezen en het wordt Mexicaans. 

Ik heb ineens weer zin om eens echt goed uit eten te gaan.
Vanavond drumsticks uit de braadzak, gebakken krieltjes,  gebakken champignons en een salade. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 02-03-2022 om 11:44:

Ik hoop dat je smaak weer terug was om van het sterrenmaal te genieten Yette.

Wij gaan vanavond uit eten voor de verjaardag van de oudste. Hij mocht het restaurant kiezen en het wordt Mexicaans.

Nope. Echt balen. Maar de opmaak, de verschillende structuren, de entourage en de wijn, maakten het toch een feestje 

yette schreef op 02-03-2022 om 11:56:

[..]

Nope. Echt balen. Maar de opmaak, de verschillende structuren, de entourage en de wijn, maakten het toch een feestje

Ah wat jammer! Maar fijn dat je toch genoten hebt! Misschien een goed excuus om binnenkort weer eens terug te gaan  

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-03-2022 om 17:10

Goulash met rijst

Boerenkool met worst. Ik hoop zó dat het me gaat smaken. Maar ben er bang voor.

@Moosey: hij gebruikt werkelijk waar álle bakjes die we hebben, alles wordt apart gesneden, een voor een, alles in een apart bakje, supertraag en inefficient vind ik dat. Ik snij en hak en vijzel as I go, ik doe van alles tegelijk en hij vindt dat dan weer niet werken. Dus we laten elkaar met rust en genieten ervan dat we alletwee prima kunnen koken en het ook leuk vinden om te doen.

Vanavond kreeg ik bij thuiskomst een jalapenoburger op een broodje geserveerd, met geroosterde bloemkool en patatjes. 

Teig Ik kan je uit zeer betrouwbare bron melden dat dat niet is hoe er in professionele keukens wordt gewerkt. Overigens doet mijn geliefde precies hetzelfde, maar dan legt ie alles klaar op snijplanken. In één keer alle drie mijn snijplanken vies.. Nou ja, ze koken tenminste

Vandaag bakte ik socca, met een tomatensaus met savooiekool en wortel, een gebakken eitje en wat parmezaan. Eclectisch maar lekker. 

Grappig, zo doet mijn dochter dat ook: alles met engelengeduld heel fijn snijden en in tig verschillende bakjes klaarzetten. Gelukkig heb ik héél veel bakjes.

Ik kookte vandaag:

Lasagne van lamsgehakt met ui/tomatensaus, pompoenschijven bij wijze van “lasagneblad” en bovenop bechamel met parmesan. De kruiden waren niet zo Italiaanserig; ik had er naast knoflook en oregano ook chili, kaneel en komijn doorheen gedaan. Vind ik lekker met pompoen, samen met kaas 

En een bakje bonensoep uit de diepvries met hartige hangop en zadenmix.

Pas geleden toen ik eters had en wat uitgebreider kookte ontdekte ik het voordeel van allemaal van die bakjes met gesneden ingrediënten. Ik had alles al gesneden voordat de visite kwam en hoefde het toen alleen maar in de pan te doen. Dat was heel relaxt. 
Ik haalde een restje curry uit de vriezer en warmde die op.
Manlief bakte naanbroodjes af in de oven. We aten er ook nog rijst, verse mango, mangochutney en een dot Griekse yoghurt bij.

Mijn oudste doet ook aan een grondige mise en place, dat leerde hij op dagbesteding in de keuken van een lunchroom. Voor hem werkt het goed. Ikzelf heb er het geduld niet voor. 

Dolfje

Dolfje

03-03-2022 om 07:39 Topicstarter

Wij zouden vandaag bij mijn moeder gaan eten maar ze belde gisteren af. Dus nu moet ik zelf koken. Het wordt een roerbak /nasi goreng-achtig iets met kip.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.