Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gisteren maakte ik snelle tagliatelle met tomaten-paprikasaus. 

Vandaag, nog geen idee. Mss wel even ergens eten (revolutionair idee). 

Qua eten maak ik eigenlijk nooit een planning. Ik haal een tas met groenten en bedenk 's avonds wat ik ermee ga doe. Ik probeer af te wisselen met verschillende keukens, anders wordt het zo saai. Ik kook meestal, hoewel Brown het ook wel leuk vindt. Maar ik vind het altijd fijne ontspanning. En ik ben beter, al zeg ik 't zelf, haha.

Ik zorg dat ik gemiddeld 4 dagen vis/seafood eet en de rest vlees. Groente wissel ik af tussen de groentes die ik het meest lekker vind. Worteltjes, broccoli, gegrillde puntpaprika, spinazie ala creme komen wekelijks voor, bloemkool, peultjes/sugarsnaps wat minder vaak, spruitjes en boerenkool incidenteel. En als het warmer weer is vaker een salade van ijsberg, veldsla, komkommer. En gebakken champignons doe ik ook wel regelmatig bij vlees trouwens. 

Prei (gegratineerd met feta), gekookte aardappelen en gehaktballen

JtM

JtM

01-03-2022 om 11:36

Vriend en ik doen beide boodschappen en bedenken samen een weekmenu. Overigens kookt vriend denk ik zo'n 3/4 dagen, ik ongeveer 2 dagen. Vriend doet overduidelijk meer in de keuken dan ik, hij is er ook beter in en vindt het leuker.

Vanavond eten wij kip madras (door vriend gemaakt )

Ik doe in principe alle boodschappen en bedenk wat we gaan eten en maak het ook klaar. Ik kook heel graag en man eet het graag op 😆
Wij eten vanavond gekookte aardappelen, andijvie in roomsaus, zelfgemaakte Cordon blues en komkommersalade.

Ik maak altijd een weekplanning en man (en kleuter) dragen soms suggesties aan. Eén keer per week komt AH boodschappen brengen en twee keer per week ga ik naar bakker/slager/groenteboer. Soms kiezen we daar à la minute wat we meenemen.
Man is heel goed in vlees bakken, dus dan kookt hij. Da's ongeveer twee/drie keer per week. We koken ook regelmatig samen, één van de weinige momenten dat we even de rust hebben om de dag te bespreken.

Vanavond eten we wraps met krokante kip en roerbakgroenten, plus kloddertje crème fraîche.

Ben benieuwd wat je in je TGTG-box hebt Dolfje, ik kijk ook regelmatig op de app, maar ben altijd te laat

RoosOpJeHoed schreef op 01-03-2022 om 13:25:

Ik maak altijd een weekplanning en man (en kleuter) dragen soms suggesties aan. Eén keer per week komt AH boodschappen brengen en twee keer per week ga ik naar bakker/slager/groenteboer. Soms kiezen we daar à la minute wat we meenemen.
Man is heel goed in vlees bakken, dus dan kookt hij. Da's ongeveer twee/drie keer per week. We koken ook regelmatig samen, één van de weinige momenten dat we even de rust hebben om de dag te bespreken.

Vanavond eten we wraps met krokante kip en roerbakgroenten, plus kloddertje crème fraîche.

Ben benieuwd wat je in je TGTG-box hebt Dolfje, ik kijk ook regelmatig op de app, maar ben altijd te laat

Wel een goed idee om wat vaker samen te koken 💡 . Gezellig en tussendoor kletsen over van alles en nog wat 😁

Kind en man hebben natuurlijk ook inspraak in wat we eten 😊 maar meestal zijn ze gelukkig wel blij met mijn creaties 😎

Dolfje

Dolfje

01-03-2022 om 15:33 Topicstarter

Hier doe ik de meeste boodschappen, al dan niet in de echte winkel of bij Picnic. Ik plan niet echt een weekmenu maar heb wel ongeveer een idee wat we op welke dag eten.
Man eet op dinsdag tegenwoordig alleen en eet of iets wat ik eerder teveel gemaakt heb en in de diepvries heb gedaan  of hij maakt zelf een wok-achtig gerecht of ei, tomaat champignons op brood of zo.

In het too good to go pakket zat :
Maaltijdsalade met orzo en kip ( die eet ik de helft en man de andere helft)
Een zak wokgroente , die heb ik in de diepvries gelegd.
Broodbeleg kipfilet 
2 bakjes huzarensalade 
Toetje
Bakje bramen.

Dolfje schreef op 01-03-2022 om 15:33:

In het too good to go pakket zat :
Maaltijdsalade met orzo en kip ( die eet ik de helft en man de andere helft)
Een zak wokgroente , die heb ik in de diepvries gelegd.
Broodbeleg kipfilet
2 bakjes huzarensalade
Toetje
Bakje bramen.

Klinkt goed! Nu heb ik ook zin in huzarensalade, haha!

Leuk trouwens om te lezen hoe iedereen het plannen/boodschappen/koken op verschillende manieren/met verschillende taakverdelingen aanpakt! 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-03-2022 om 16:39

ik maak geen planning, ik haal 1 keer per week basisdingen en ik bepaal wat er gegeten wordt.

Streng? Nee, ik woon alleen, dus hoef met niemand rekening te houden  
Vandaag:  gekookte aardappelen, spercieboontjes en schnitzel

Friezinnetje schreef op 01-03-2022 om 16:39:

ik maak geen planning, ik haal 1 keer per week basisdingen en ik bepaal wat er gegeten wordt.

Streng? Nee, ik woon alleen, dus hoef met niemand rekening te houden
Vandaag: gekookte aardappelen, spercieboontjes en schnitzel

Ja dat kan natuurlijk ook 😁 kook je elke dag?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-03-2022 om 16:47

Elmie schreef op 01-03-2022 om 16:46:

[..]

Ja dat kan natuurlijk ook 😁 kook je elke dag?

ja eigenlijk wel. enkele keer op het werk

Hier in huis ben ik de enige echte keukenprinses. Mijn vriend komt wel de prins uithangen in de keuken en dan blijkt dat hij een ongeoefende kok is. Daar moest ik aan wennen, want ik snijd groente nummer 2 terwijl groente nummer 1 alvast in de pan ligt maar dan was hij nog niet klaar met snijden, hij neemt de tijd  dus nu wacht ik tot alles gesneden is anders klopt mijn kookplanning niet. Samen in de keuken is wel zo gezellig. Dan maar wat langzamer.  Niet iedereen kan met een koksmes overweg. 

Vandaag aten wij “no knead” brood met spinaziecurry en paneer met mangochutney. Ik had wilde spinazie, lekker. 

De restjes brood gingen daarna de bakplaat op in blokjes, met pompoen, ui, knolselderij en knoflookolie. Erbij gebakken kabeljauwhaasjes.

Wij aten vandaag pasta pesto met kip, champignons, courgette en een restje broccoli. Viel goed in de smaak.

Hier in huis maak ik 2x per week een planning voor de komende 3/4 dagen. Ik vraag man wel om suggesties maar daar komt dan meestal niet veel anders dan avg uit. Boodschappen doen we allebei en koken ook maar dan wel volgens mijn instructies  . Ik heb m inmiddels goed opgevoed haha

Biefstuk was het.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.