Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij eten vandaag restjes.
Rode kool met eend en lof met ham kaas en aardappelpuree.

Gevulde portobello's met oa prei, gedroogde tomaat en blauwe kaas. Ook nog tomaten in de schaal, maar die niet gevuld, maar als ondergrond. Fussili eet ik erbij. Uiteraard volkoren. 

anijsblokje schreef op 28-02-2022 om 15:50:

Gevulde portobello's met oa prei, gedroogde tomaat en blauwe kaas. Ook nog tomaten in de schaal, maar die niet gevuld, maar als ondergrond. Fussili eet ik erbij. Uiteraard volkoren.

Klinkt lekker!

wij eten gebakken aardappeltjes uit de oven met snijbonen en ik geloof een Toscaanse Carré of iig een vegetarisch iets

Gewokte spruitjes, krieltjes en gehaktballen

vandaag:

Een salade van quinoa, walnoten, gebakken pancetta+ui+dadels en daarna handje rucola en vinaigrette erdoor gemixt.

Verder (op)gebakken aardappels, sperziebonen, parelhoenfilet. Daarbij nog wat van mijn favoriete hartige hangop met zadenmix, ui, komkommer en paprika. 

Wij gingen vanavond "uit eten". Hier in de buurt is een pop up-restaurant geopend, waar allerlei studenten belangeloos werken en alle opbrengsten naar het goede doel gaan. Dit jaar is dit goede doel het tegengaan van mensenhandel (met name vrouwen- en meisjeshandel) en seksueel geweld naar vrouwen en meisjes in Nepal. De frutjes kozen voor een bordje patatjes en een snack en rauwkost, ijs met dips toe. Lief had een bordje kipsaté en ik een dahl met spinazie en naan. Toe limoncello-tiramisu. De dahl miste diepte en had weinig smaak, maar goed, ik ben heel gek op de Indiase keuken dus ik denk er iets van te weten. We hadden een gezellige avond. 

Teigera schreef op 28-02-2022 om 20:53:

Wij gingen vanavond "uit eten". Hier in de buurt is een pop up-restaurant geopend, waar allerlei studenten belangeloos werken en alle opbrengsten naar het goede doel gaan. Dit jaar is dit goede doel het tegengaan van mensenhandel (met name vrouwen- en meisjeshandel) en seksueel geweld naar vrouwen en meisjes in Nepal. De frutjes kozen voor een bordje patatjes en een snack en rauwkost, ijs met dips toe. Lief had een bordje kipsaté en ik een dahl met spinazie en naan. Toe limoncello-tiramisu. De dahl miste diepte en had weinig smaak, maar goed, ik ben heel gek op de Indiase keuken dus ik denk er iets van te weten. We hadden een gezellige avond.

Dat klinkt als een geslaagde avond!

Dolfje

Dolfje

01-03-2022 om 07:55 Topicstarter

Ik ga vanmiddag voor het eerst een too good to go pakket ophalen dus wie weet wat daar in zit maar ik heb een gebroken dienst vandaag.

kippensoep met broodjes 

Gisteren koos man voor chili. Ik had ineens zin in "zuur", dus heb ik er zilveruitjes en augurken bij gedaan. Hoe cliché... 

Vanavond eten we tajine met couscous. Voor de lunch heb ik een grote bak groentesoep ontdooid, daarbij ga ik worstenbroodjes afbakken. 

Morgen gaat man boodschappen doen, dus dan kunnen we weer verse groente eten. Normaal doe ik de boodschappen, planning en het koken. Dat vind ik ook leuk om te doen, maar ik raak bijvoorbeeld een beetje in de stress als hij een ingrediënt voor iets anders zou gebruiken dan waarvoor ik het bedoeld had, waardoor ik ineens moet schakelen. Daarbij komt dat hij koken niet echt leuk vindt en boodschappen doen al helemaal niet, laat staan het bedenken van een weekmenu. Hij vindt alles wat ik maak en bedenk overigens wel lekker  Maar ik hoor wel vaak van anderen dat beide partners evenveel koken/boodschappen doen etc. Hoe is dat bij jullie? Want volgens mij zitten hier ook wat kookfanaten tussen, benieuwd hoe jullie dat aanpakken.

Wij krijgen wekelijks een tas groenten van een lokale groententeler en verder hebben we altijd basisvoorraad in huis (rijst pasta linzen bloem tomaatblikken kokosmelk etcetcetc) Degene die het eerst thuis is kijkt in de koelkast en verzint iets. Lief wil soms nog wel ns iets van vlees halen om een maaltijd op te leuken, ik kook eigenlijk altijd vega. 
Geen planningen ofzo dus hier. Maar wij vinden koken ook allebei leuk en makkelijk. 

Ik maak een weekplanning en doe de boodschappen 
En ben ook meestal degene die kookt.

Heb een voorraadje in de kast, woon niet heel dicht bij de winkel, dus dan is het fijn om niet mis te grijpen (en ja ik vergeet ook wel eens een iets mee te nemen, maar dan koop ik dat als ik ergens in de week in de buurt van een winkel ben)

Ik maak de planning maar vraag wel vaak aan man of hij nog suggesties heeft. Ik schrijf de menu's altijd in een schriftje en als ik inspiratie zoek kijk ik daar ook in. Boodschappen samen of man alleen. 
Ik kook altijd doe ik graag man ruimt op.
De ingrediënten die ik koop worden regelmatig op een andere manier gebruik. Kip pesto met pasta wordt bijvoorbeeld boemboe Bali kip met rijst. Voordat ik boodschappen doe kijk ik altijd of er nog restjes in de koelkast liggen en die gebruik ik eerst.
Als ik geen zin om te koken heb eten we uit de vriezer en maak ik alleen pasta, rijst of aardappelkroketjes  klaar.

Vandaag eten wij panga, orzo met pesto en peentjes. 

Ik maak meestal het weekmenu. De meeste gerechten maken we ongeveer hetzelfde klaar. We kijken wie er tijd en zin heeft om te koken. Verder is mijn man meer van de AGV dan dat ik ben dus als we dat op het menu hebben staan is hij ook degene die kookt. Ik ben eigenlijk altijd degene die een nieuw recept uitkiest. Meestal bedenk ik dan ook zelf of dat recept zo oké is of dat ik er nog iets bij wil doen of weglaten ofzo. Dat is meestal ook iets dat ik dan even bespreek of afstem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.