Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-02-2022 om 16:50

Vanmiddag op het werk al lasagne gegeten. Was wat te veel, dus met een volle maag de middag nog gewerkt. 

Dolfje

Dolfje

24-02-2022 om 16:59 Topicstarter

Ik heb een stukje kiprollade uit de diepvries gehaald en eet er gebakken aardappelen en een soort van Griekse salade bij.

Aardappelen groente rundvlees paddestoelen en saus uit een flesje.

Gezellig dat je er weer bent, GeorgieB, goed idee ook van die aardperen. Morgen op de stadsmoestuin even checken of we die nog hebben. 

Vandaag: 

bruine bonen met uitgebakken spekjes, rauw uitje, quinoa, zelfgemaakte piccalilly

En

Ovenschotel van plakjes om-en-om: aardappel, ui, courgette, aubergine, tomaat. In het midden een mega (lams-)gehaktbal met een uitje en rokerige barbecuesaus gekneed en diezelfde saus goot ik ook over de groenten. De groenten had ik trouwens eerst even in de maizena gewenteld om het vocht op te nemen.

pizza

Anijs, als je choggia’s roostert worden ze ook mooi, van geel tot roze met nog steeds wel streepjes (maar niet zo contrastrijk als de rauwe versie) Op werk hadden we vorig jaar massa’s te klein gebleven choggias, die kookten we dan endaarna knijp je ze zo uit hun velletje. Prachtige kleuren hadden ze dan. 
Ik greep op mijn eerste lief-loze avond mijn kans om lekker ongebreideld lang op werk te blijven hangen om allerlei dingetjes te doen waar ik al weken de tijd niet voor kon vinden. Heel bevredigend. Daarna streek ik latig neer in een goede pizzeria in de buurt van werk, alwaar de pizzabodem nog steeds fantastisch was, maar de topping nogal saai. Met wat extra zout en peper ging het wel. Daarna zelfs nog overwogen om nog even de kroeg in te duiken, maar toch maar verstandig naar huis gereden. Maar gottegot, ik merk wel dat ik de stad heb gemist de afgelopen 2 jaar..

Yette, rot van je smaak! Hoop dat-ie héél gauw terug komt, wat een drama lijkt me dat zeg. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-02-2022 om 23:03

anijsblokje schreef op 24-02-2022 om 16:09:

[..]

https://smaakmenutie.nl/telor-ketjap/ dit is de niet zo pittige variant, met link (bovenaan in receptbeschrijving) naar eventueel pittiger. Kan je kiezen! (maar Bep Vuijk hierboven is natuurlijk de klassieker!)

Deze gemaakt en dat viel zeer in de smaak bij de nasi. Nogmaals dank voor de recepten!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-02-2022 om 08:56

niet_rechts schreef op 24-02-2022 om 23:03:

[..]

Deze gemaakt en dat viel zeer in de smaak bij de nasi. Nogmaals dank voor de recepten!

oeh, die sla ik idd ook even op. Ziet er allemaal erg lekker uit!

Ik had goed ingeschat dat de vermoeidheid nu echt begint toe te slaan, dus vanaf nu eten we een aantal prakken uit de diepvries. We beginnen vandaag met kip-mosterdstoof met snijbonen en prei. Hoeft alleen maar in de magnetron, lekker makkelijk. Vanmiddag ga ik een restje fried rice eten, nu al zin in!

Aardappelbolletjes uit de airfryer. 
Sperziebonen.
Gepaneerde gamba's. 
Komkommer salade met chilisaus. 

Ik start de dag met ei en brood: een ovenomelet! 

Ik heb een restje glutenvrij brood in stukjes gescheurd in een ingevette ovenschaal, restjes groenten ertussen gelegd, geklutste eieren met peper/zout/melk overheen gegoten, bovenop verkruimelde feta en pancetta. Beetje pull biber gestrooid. 

Dat vind ik toch zo lekker, de oven het werk laten doen en zelf een beetje forummen 

Ik heb nog geen idee waar ik trek in zal hebben. En dat is pas één reden waarom ik het nog niet weet.

Dolfje

Dolfje

25-02-2022 om 09:39 Topicstarter

Ik ga dadelijk ergens koffie drinken  en lunchen en meteen daarna door naar mijn werk dus heb de laatste bakjes Chinees uit de diepvries gehaald. 

afrodite05 schreef op 25-02-2022 om 09:02:

Ik had goed ingeschat dat de vermoeidheid nu echt begint toe te slaan, dus vanaf nu eten we een aantal prakken uit de diepvries. We beginnen vandaag met kip-mosterdstoof met snijbonen en prei. Hoeft alleen maar in de magnetron, lekker makkelijk. Vanmiddag ga ik een restje fried rice eten, nu al zin in!

Slim! Wanneer mag je testen?

Wij eten sla met aardappelkroketjes en een gegrilde kippenbout.

Elmie schreef op 25-02-2022 om 10:46:

[..]

Slim! Wanneer mag je testen?

Wij eten sla met aardappelkroketjes en een gegrilde kippenbout.

De officiële test met bloedprikken is volgende week vrijdag, maar man en ik willen al eerder kijken of we een streepje zien bij de urinetesten. Morgenochtend is volgens ons het eerste moment dat we iets zouden kunnen zien (9dpo), als de innesteling vroeg was. Dus vanaf morgen elke dag tot aan vrijdag testen, ook om te zien als er een streepje is, of ze mooi oplopen. Dat dagelijks testen geeft ons een gerust gevoel en zo duur zijn de testen gelukkig niet. Hoewel, de vorige keren zei het ook niets, maar je moet toch iets met je onzekerheid. Elke keer een horde proberen te nemen... 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.