Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier is de school voor oudste dicht vandaag en morgen, de vakantie van volgende week wordt wat verlengd zullen we maar zeggen. Jongste mag wel naar school, beetje chaos vanochtend op het schoolplein want er waren veel ouders die dit bericht nog niet ontvangen hadden blijkbaar. Er zijn meerdere klassen naar huis gestuurd. Ik ga met oudste zometeen naar het museum, dan leren we daar wel het een en ander .
Vanavond eten ze hier thuis bobotie, ik moet werken en neem een bakje rijst met Surinaamse kip en sperziebonen mee. 

JtM

JtM

24-02-2022 om 09:40

Wij eten vanavond een krokante kipschnitzel met gebakken aardappeltjes (uit de airfryer) en sperziebonen in spek gerold. Lekker simpel

Wij eten bietjes met gekookte aardappelen en een slavink.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-02-2022 om 10:20

Ik ga denk ik die pittige eitjes proberen die hier laatst langskwamen. Dus als iemand nog een goed recept heeft, voor het laten sudderen van gekookte eieren in een ketjap-sambal-combi dan houd ik mij aanbevolen. 

Mousaka met salade 

Ik denk hoerenpasta vanavond. 
Maar ik heb ook nog choggiabieten liggen. Alleen heb ik niet zo'n zin in koud avondeten en als je de choggiabieten verwarmt, is het leuke patroontje weg. Dus misschien maak ik vanavond salade ermee, die ik dan morgen als lunch eet.

@yette: Wat goed dat je toch naar de uitvaart bent gegaan. 

niet_rechts schreef op 24-02-2022 om 10:20:

Ik ga denk ik die pittige eitjes proberen die hier laatst langskwamen. Dus als iemand nog een goed recept heeft, voor het laten sudderen van gekookte eieren in een ketjap-sambal-combi dan houd ik mij aanbevolen.

Ik heb even gekeken in ‘boekoe kits’ of ik die combi kon vinden, maar die staat er niet in. 

Wij eten vanavond rijst met een rode saus met sugarsnaps, kip, en een scheutje gembersiroop.

20220224-155715.jpg

recept van Beb Vuyk deze maak ik regelmatig

niet_rechts schreef op 24-02-2022 om 10:20:

https://smaakmenutie.nl/telor-ketjap/ dit is de niet zo pittige variant, met link (bovenaan in receptbeschrijving) naar eventueel pittiger. Kan je kiezen!  (maar Bep Vuijk hierboven is natuurlijk de klassieker!)

Tuinfluiter, is dat een foto uit Beb Vuyk? Het komt me erg bekend voor

Edit: ik zie nu dat je er iets onder hebt gezet, ik was te snel met typen/te laat met posten

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-02-2022 om 16:12

Jullie zijn schatten, Tuinfluiter en Anijblokje. Dank jullie wel!

afrodite05 schreef op 24-02-2022 om 16:10:

Tuinfluiter, is dat een foto uit Beb Vuyk? Het komt me erg bekend voor

Edit: ik zie nu dat je er iets onder hebt gezet, ik was te snel met typen/te laat met posten

Ik heb het Groot Indonesisch kookboek al meer dan 30 jaar en heb er heel veel uit gekookt en gebruik het nog altijd.

Wij eten pasta-ovenschotel met groente, chorizo en mozzarella

hi all, ik was even MIA. Veel te doen en een beetje uit de gewoonte geraakt om te posten. Ik haak gewoon weer aan. 

Gisteren Ramen noodles met een ramen-eitje, spinazie en gestoomde wortel en snijbonen. 

Vandaag ga ik denk ik aardperen roosteren. En dan struikjes lof bakken en een saus/dressing maken met miso. Nog even zien hoe en wat precies. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.