Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
afrodite05
23-02-2022 om 15:51
yette schreef op 23-02-2022 om 15:34:
Ik duim mee, Afrodite!
En gefeliciteerd voor iedereen die iets te vieren heeft!
Wij hadden zondag patat, maandag gnocchi, dinsdag bestelde pizza, vandaag pad Thai met rice flakes (=vierkante plakjes bami) en als ik straks lang genoeg kan staan, morgen lasagne.
Dank je!
Hoe is het met je teen?
yette
23-02-2022 om 15:59
afrodite05 schreef op 23-02-2022 om 15:51:
[..]
Dank je!
![]()
Hoe is het met je teen?
Leek goed te gaan, maar ben maandag te optimistisch weer gaan lopen. Story of my life
ToetieToover
23-02-2022 om 17:04
Auw Yette, met gebroken tenen heb ik (te)veel ervaring, méga irritant en belemmerend is dat.
Vandaag restje soep met zadencrackers, mijn favoriete makkelijke maaltijd.
Verder gaat er wat op de bakplaat: pompoen, wortel en zoete aardappel. Ik bak er een visje bij die ik even in de maizena wentel en dan wok ik spinazie met blaadjes van de bieten in het overgebleven bakvet van de vis, citroen erover, nog wat roomboter en dat ga ik nú maken
Wobbelkont
23-02-2022 om 17:15
Ik rooster straks wat bloemkool in de oven, en bak er een kipschnitzel bij. Wel ook nog wat couscous in kippenbouillon. Door de couscous gaat een rood uitje, komkommer en pijnboompitjes.
Dewi-Sri
23-02-2022 om 18:08
HarleyQuin schreef op 23-02-2022 om 13:54:
Denk niets, ben doodop, vannacht niet geslapen.
Ach Harley, wat naar! Zijn je waardes nog steeds goed? Ik was bij hoge waarden te gauw geneigd te veel te spuiten, dan ging mijn dvk door het plafond
).
Dit is niet de plaats om het uitgebreid over DM te hebben, maar ik wens je wel heel veel sterkte. Hopelijk is je balans gauw weer in orde!
Ontopic: kaasschnitzel met broccoli en echtgenoot een Indiase stoommaaltijd. Is-ie dol op!
Ted68
24-02-2022 om 05:49
Ik maak Aeplermagronen: berg gerecht met pasta, aardappel, spekjes en ui....
afrodite05
24-02-2022 om 07:27
Wij eten fried rice, daarbij heb ik een bakje kipsaté en we gaan de loempia's van de Lidl voor in de airfryer testen. Ben benieuwd.
Moosey
24-02-2022 om 07:45
Ik weet het nog niet. Moet werken en ik ben de komende twee avonden alleen thuis
(ik vind mijn lief echt heel lief, maar hij was zóveel thuis afgelopen 2 jaar… zalig om weer wat avondjes alleen in het verschiet te hebben)
yette
24-02-2022 om 08:04
Herkenbaar, Moosey - hoewel ik hier ivm de twee nog thuiswonende kinderen zelden alleen ben. Maar met De Vader erbij, eten we toch anders.
Nadeel van dat hij de hort weer op gaat, was wel dat die grapjas corona mee nam van kantoor - of van een van de etentjes die ze daar nu samen inhalen.
Dus nu ben ik mijn smaak en reuk helemaal kwijt. Nog nooit een brood laten verbranden, maar gisteren dus wel (heerlijk donker zuurdesem van waterkefir met gedroogd fruit, pitten, noten en een zwarte onderkant). Ik duim dat het op miraculeuze wijze morgen over is, want we gaan een weekendje weg en best bijzonder uit eten ... ik heb zelfs al van de kaart gekozen wat ik zaterdag wil.
afrodite05
24-02-2022 om 08:30
yette schreef op 24-02-2022 om 08:04:
Herkenbaar, Moosey - hoewel ik hier ivm de twee nog thuiswonende kinderen zelden alleen ben. Maar met De Vader erbij, eten we toch anders.
Nadeel van dat hij de hort weer op gaat, was wel dat die grapjas corona mee nam van kantoor - of van een van de etentjes die ze daar nu samen inhalen.
Dus nu ben ik mijn smaak en reuk helemaal kwijt. Nog nooit een brood laten verbranden, maar gisteren dus wel (heerlijk donker zuurdesem van waterkefir met gedroogd fruit, pitten, noten en een zwarte onderkant). Ik duim dat het op miraculeuze wijze morgen over is, want we gaan een weekendje weg en best bijzonder uit eten ... ik heb zelfs al van de kaart gekozen wat ik zaterdag wil.
Jeetje, houdt die pechstroom bij jou ook een keer op? Lijkt me heftig of op z'n minst zwaar irritant
Tuinfluiter
24-02-2022 om 08:33
yette schreef op 24-02-2022 om 08:04:
Jij krijgt de laatste tijd wel erg veel voor je kiezen. Sterkte en hopelijk herstel je snel. Veel plezier tijdens je weekendje weg.
yette
24-02-2022 om 08:54
afrodite05 schreef op 24-02-2022 om 08:30:
[..]
Jeetje, houdt die pechstroom bij jou ook een keer op? Lijkt me heftig of op z'n minst zwaar irritant
![]()
Nou, pechstroom ... ik ben dus niet ziek geweest! Ben gewoon fit. Vond daarom ook dat ik naar de uitvaart kon. Maar sinds gisteren ruik en proef ik ineens niks. That's all. Naast mijn twijfels of ik dan toch nog besmettelijk was/ben en of ik de deur wel uit mag. Het schijnt dat een thuistest nog weken na een besmetting positief is, terwijl je dan geen gevaar meer vormt. Dus ik pieker. Maar ik mankeer verder niks