Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
FaithfulDuck87
15-02-2022 om 15:43
voor de verandering maar weer eens gebakken aardappeltjes met paprikaburger en sla
Dewi-Sri
15-02-2022 om 16:15
Vanavond maar pad thai, denk ik, met garnalen deze keer. Lekker makkelijk.
ToetieToover
15-02-2022 om 16:42
Herkenbaar Moos, en-en-en. Van die klussen die je pas kunt doen als de andere klus is gedaan.
Ook van mij gecondoleerd, Yette.
Vandaag gehaktballen met ovengeroosterde aubergine en als toetje augurken (‘beetje haast’-eten).
Verder maak ik misosoep met mungnoodles (staan al in de week), diverse paddestoelen, paksoi, taugé, diepvriesgarnalen en omeletreepjes.
Ninoea
15-02-2022 om 17:06
Gecondoleerd Yette.
Herkenbaar Moosey. Wij hebben ook van die klussen die in volgorde moeten en van elkaar afhankelijk zijn.
Wij eten in ketjap gestoofde kippenbouten met broccoli en mie. Het is best lang geleden dat ik dit gerecht kookte. Onze kinderen zijn helemaal blij want die houden ervan om kip te kluiven en zijn gek op broccoli.
Tuinfluiter
15-02-2022 om 19:04
Hier stond vandaag ook kipkluiven op het menu😁
Ik heb kipdrumsticks met old bay seasoning in een braadzak in de oven gemaakt. Erbij lof, gebakken champignons met spekjes en sjalotjes en gebakken krieltjes.
Ninoea
15-02-2022 om 21:45
Tuinfluiter schreef op 15-02-2022 om 19:04:
Hier stond vandaag ook kipkluiven op het menu😁
Ik heb kipdrumsticks met old bay seasoning in een braadzak in de oven gemaakt. Erbij lof, gebakken champignons met spekjes en sjalotjes en gebakken krieltjes.
Oeh dat klinkt ook heerlijk!
Elmie
15-02-2022 om 21:54
Wij gaan dit weekend een weekendje weg met mijn ouders en broer, schoonzus, nichtje en neefje en vieren daar ook de verjaardag mijn broer en die van mij. We gaan daar uit eten in een Mexicaans restaurant en ik heb net naar de menukaart gekeken....mjammie, dat wordt smullen 😋
yette
16-02-2022 om 06:49
Gezellig Elmie!
En iedereen bedankt voor het medeleven! Het begint erin te hakken.
Vandaag maak ik nasi.
Mijn plannen voor gisteren, met geroosterde groenten uit de vriezer, gingen niet door. Ik vergat de bakjes uit de vriezer te halen omdat ik voor vertek een teen brak. Jawel
Zo suf. Ben toch naar mijn eerste dag therapie gegaan (wat vermoeiend en goed was) en op de terugweg langs de huisarts. Avondeten werd een diepvriespizza.
SophisticatedCaribou75
16-02-2022 om 06:56
Jeetje Yette, het zit jou ook even niet mee, zeg. Wat goed dat je evengoed naar therapie bent gegaan. Wat ben jij een doorzetter!
Sterkte met alle narigheid. Er wordt aan je gedacht. 
yette
16-02-2022 om 07:40
Tsja, sukkel he? Was er gewoon niet met mijn hoofd bij - wat nu ff vrij logisch is - maar dat je daardoor een enorme eettafel die er al altijd staat, over het hoofd ziet?! 
Maar ik heb die teen voor vertrek nog wel gefixeerd hoor. Het was overduidelijk gebroken en de HA of spoedeisende hulp zou dan toch hetzelfde hebben gedaan.
MijnNaamIsHaas73
16-02-2022 om 08:12
Wauw Yette, wat een bikkel ben je. Even zelf je gebroken teen fixeren en door...
Wat naar dat alles tegelijk komt.
Ik weet nog niet wat we vandaag eten. Moet even voor de komende dagen gaan bedenken en man naar de winkel sturen (die mag als enige nog naar buiten) of picnic bestellen of een combinatie. Ik ben niet zo goed in zo lang vooruit bedenken. En heb er ook de aandacht niet voor want moet de kinderen helpen met thuisonderwijs
Teigera
16-02-2022 om 08:19
Sterkte yette, met je emotionele en fysieke herstel. Je hebt een hoop te verduren.
Jij sterkte met je corona-gedoe thuis Haas!
Ik ging gisteren (ein-de-lijk) weer eens een dagje naar de sauna, met m'n moeder. Was heerlijk en heel gezellig. Lunch was broodje met roerei en zalm, diner was een vegan groentetaartje. Was erg lekker en zag er ook nog prachtig uit, er was duidelijk aandacht aan besteed.
Vandaag weer een late dienst, lief en frutjes eten bami en ik ga denk ik iets afhalen. Ik ben wel erg veel weg de laatste week, maar goed.