Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
SophisticatedCaribou75
15-02-2022 om 08:04
yette schreef op 15-02-2022 om 07:53:
Vandaag eten we makkelijk, want ik ben verdrietig omdat een van mijn vriendinnen is overleden en mijn therapie begint (vandaag een hele dag).
Gegrillde ratatouille en pompoen uit de vriezer, met haloumi en rijst.
Denk dat ik zo ff couscous maak om mee te nemen.
Sterkte lieverd
afrodite05
15-02-2022 om 08:07
Sterkte, Yette, en gecondoleerd.
Wij gaan voor het eerst sinds lange tijd (en "hopelijk" voorlopig voor de laatste keer) naar Loetje. Ik betaal, want man heeft besloten dat dit dan zijn verjaardagscadeau is. Prima. Eens kijken of we na de biefstuk plek over hebben voor een nagerecht dat toevallig ook een beetje feestelijk is.
Dolfje
15-02-2022 om 08:30
Gecondoleerd Yette
Ik heb weer gebroken dienst, in de zomer is dat fijn maar met dit weer is het zeer vervelend om 4 keer te moeten fietsen.
Ik eet dus pittige pompoensoep tussendoor en een boterham mee.
Man eet bami met in elk geval taugé en een bakje pittige beef uit de slowcooker en diepvries.
Elmie
15-02-2022 om 08:39
Wij eten witlof met kaassaus, gekookte aardappelen en een stukje kip. Zoontje eet ipv witlof rauwkorst.
MijnNaamIsHaas73
15-02-2022 om 09:55
Wat verdrietig Yette
Ik weet nog niet wat we eten vanavond want hier corona in huis dus de oppas die ook kookt komt niet. Eens kijken wat er nog in de kelder te vinden is, ben bang dat ik daar geen complete maaltijd van kan maken. Misschien maar friet halen want ik vind mezelf zielig omdat ik meerdere leuke uitjes moest afzeggen.
Elmie
15-02-2022 om 10:08
MijnNaamIsHaas73 schreef op 15-02-2022 om 09:55:
Wat verdrietig Yette
![]()
Ik weet nog niet wat we eten vanavond want hier corona in huis dus de oppas die ook kookt komt niet. Eens kijken wat er nog in de kelder te vinden is, ben bang dat ik daar geen complete maaltijd van kan maken. Misschien maar friet halen want ik vind mezelf zielig omdat ik meerdere leuke uitjes moest afzeggen.
Wat vervelend Haas. Sterkte!
Moosey
15-02-2022 om 10:22
Sterkte Yette
En sterkte Haas! Ik heb het idee dat jullie al een tijdje met Corona kampen in huis, of is mijn tijdsbesef van t padje?
Ik heb vandaag vrij, ga weer even flink aan de klus. De bovenverdieping is bijijijijna af, zo frustrerend hoe lang die laatste details duren. Terwijl er beneden in de woonkamer al 2 maanden een viertal ladenkastjes staan die straks naar boven moeten, maar daarvoor moet eerst de vloer een onderhoudsbehandeling hebben gehad, en daarvóór moeten toch echt de plinten af en het hoofdeindmeubel geschilderd enenen
Vanavond iets makkelijks met champignons en winterpostelein. Misschien maak ik socca. Pasta zou ook prima kunnen maar ik heb daar nog maar zelden zin in de laatste tijd.
Dewi-Sri
15-02-2022 om 13:29
Gecondoleerd Yette. Ik kan me voorstellen dat je op zo'n dag geen kookinspiratie hebt. Heel veel sterkte.
MijnNaamIsHaas73
15-02-2022 om 13:41
Moosey schreef op 15-02-2022 om 10:22:
En sterkte Haas! Ik heb het idee dat jullie al een tijdje met Corona kampen in huis, of is mijn tijdsbesef van t padje?
Ja jouw tijdsbesef zat ook in lockdown denk ik
Begin december was ik besmet. Nu een van de kinderen. Wel de afgelopen weken veel gedoe met nauwe contacten die besmet waren en dan weer testen etc. Zou zomaar kunnen dat ik daar ook een keer iets over heb gemeld, maar dat was dan steeds loos alarm.
Moosey
15-02-2022 om 14:57
Ik heb de besmetting van december onthouden denk ik. Gelukkig heb je niet al die tijd in quarantaine gezeten 
Wobbelkont
15-02-2022 om 15:03
Ik eet as we speak nog een restje ovenschotel. Had ontzettend veel trek en m’n ogen vielen hier meteen op toen ik de koelkast open trok.. Voor vanavond is het dus nog even afwachten wat ik eet