Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zaterdag op Texel aangekomen en gegeten bij een leuk restaurant. Ik had vooraf coquilles en lief eend. Hoofd had ik heilbot met prei. Lief had steak. Was heerlijk.

Zondag na stevige wandeling met flink wat wind eieren op brood gemaakt.

Vandaag verbazingwekkend goed weer gehad. Het was slechter voorspeld. Dus weer flinke wandeling gemaakt en net bij de super ingrediënten voor simpele pasta met lepel pesto, zongedroogde tomaat en olijven gehaald 

Nog veel plezier Korenveen!

Op verzoek van jarig kind patat met frikadel 

Koreveen schreef op 14-02-2022 om 16:02:

Zaterdag op Texel aangekomen en gegeten bij een leuk restaurant. Ik had vooraf coquilles en lief eend. Hoofd had ik heilbot met prei. Lief had steak. Was heerlijk.

Zondag na stevige wandeling met flink wat wind eieren op brood gemaakt.

Vandaag verbazingwekkend goed weer gehad. Het was slechter voorspeld. Dus weer flinke wandeling gemaakt en net bij de super ingrediënten voor simpele pasta met lepel pesto, zongedroogde tomaat en olijven gehaald

Je bericht is van top tot teen jaloersmakend …  

Mama-Inge schreef op 14-02-2022 om 16:32:

Op verzoek van jarig kind patat met frikadel

Gefeliciteerd 🎂🥳

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-02-2022 om 16:58

hier een kipschnitzel met salade met geitenkaas, zongedroogde tomaatjes, rode ui en croutons

Elmie schreef op 14-02-2022 om 13:25:

[..]

Offtopic: Wanneer moet je met de hormonen beginnen?

Ik ben 2 weken geleden begonnen met het ene hormoon (oestrogeen) slikken. Woensdag naar de gyn, checken of de bm goed gaat, dan mag ik beginnen met de progesteronbolletjes en dan is dinsdag (22 2 22, mooie datum) de terugplaatsing. Vanaf dat moment moet ik extra progesteron bijspuiten en dat is het medicijn waardoor ik even van de wereld ben. Maar (elk nadeel heb z'n voordeel) ik weet wat ik daarvan kan verwachten, dus daar kan ik me nu een beetje op instellen. Lief dat je het vraagt 

De groentesoep staat hier eindelijk te pruttelen! 

Progesteron was bij mij ook.altijd een kleine hel 🥴 Wees maar lief voor jezelf 

Elmie schreef op 14-02-2022 om 16:44:

[..]

Gefeliciteerd 🎂🥳

Bedankt 

yette schreef op 13-02-2022 om 21:47:

Ik moest zo lachen om je koelkast, Dewi-sri. Echt een eerste levensbehoefte. Hoe groter hoe beter inderdaad!

Wij hebben er in Frankrijk eentje in de boerderij staan (nou ja, eigenlijk drie, want een paar mensen vonden dat wij hun afdankertjes ook wel konden gebruiken, maar die hebben we zelden nodig). En dan nog een kleintje op gas in mijn olijfgaard. Noemen we kamperen

Proost op je nieuwe leven, leuk hoor!

🥂

Santé !

Een olijfgaard, wat fantastisch. Doe je ook echt wat met de olijven? Het zijn tenslotte geen druiven die je zo kunt plukken en in je mond stoppen.
Ik heb een site ontdekt waar je licht beschadigd witgoed kunt kopen. Gloednieuw, maar met heel kleine deukjes of krasjes waardoor ze niet meer uit de winkel verkocht kunnen worden. Leuke kortingen dus.

Echtgenoot opnieuw aan de boerenkool en ik zou het liefst de komende 24 uur helemaal niks eten, maar dan krijg ik met iedereen ruzie. Beetje emigratiestress. Nu dus even verzinnen waar ik zin in zou kunnen hebben. Ik denk iets met garnalen of zo. De gazpacho van gisteren heb ik ingevroren, maar ik was een beetje heel erg uitgeschoten met de knoflook, en dat wil ik echtgenoot niet nog een nacht aandoen

yette schreef op 13-02-2022 om 21:47:

Ik moest zo lachen om je koelkast, Dewi-sri. Echt een eerste levensbehoefte. Hoe groter hoe beter inderdaad!

Wij hebben er in Frankrijk eentje in de boerderij staan (nou ja, eigenlijk drie, want een paar mensen vonden dat wij hun afdankertjes ook wel konden gebruiken, maar die hebben we zelden nodig). En dan nog een kleintje op gas in mijn olijfgaard. Noemen we kamperen

Proost op je nieuwe leven, leuk hoor!

🥂

Santé !

Een olijfgaard, wat fantastisch. Doe je ook echt wat met de olijven? Het zijn tenslotte geen druiven die je zo kunt plukken en in je mond stoppen.
Ik heb een site ontdekt waar je licht beschadigd witgoed kunt kopen. Gloednieuw, maar met heel kleine deukjes of krasjes waardoor ze niet meer uit de winkel verkocht kunnen worden. Leuke kortingen dus.

Echtgenoot opnieuw aan de boerenkool en ik zou het liefst de komende 24 uur helemaal niks eten, maar dan krijg ik met iedereen ruzie. Beetje emigratiestress. Nu dus even verzinnen waar ik zin in zou kunnen hebben. Ik denk iets met garnalen of zo. De gazpacho van gisteren heb ik ingevroren, maar ik was een beetje heel erg uitgeschoten met de knoflook, en dat wil ik echtgenoot niet nog een nacht aandoen

Ik was latig thuis maar lief ook, en we hadden alleen nog witte kool in huis, dus ik had al aangekondigd okonomiyaki te gaan maken. Lief kan heerlijk koken maar al die buitenlandse pannenkoeken (okonomiyaki, socca, dosa) laat-ie lekker aan mij over. 
okonomiyaki dus met als toppings een yoghurt-sojasaus-sausje, geroosterde pinda’s en sesamzaad, reepjes nori en bonitoflakes. En nog wat winterposteleinsalade erbij. Was erg lekker. 

Dewi-Sri schreef op 14-02-2022 om 20:40:

[..]

Santé !

Die olijven zijn nog niet rijp als wij daar zijn. Maar ze worden wel geoogst. 

Het is trouwens niet mijn grond hè?Ik ben er ruim 30 jaar geleden als liftende tiener gestrand - en toen grapten ze op de boerderij al dat ik er nooit meer weg zou komen   

Inmiddels staat er zoveel zooi van ons in de olijfgaard en de boerderij dat ik eigenlijk alleen nog maar kleren mee hoef te nemen. Heb dat dit najaar voor het eerst gedaan. Maar 's zomers blijft een tent leuker dan een caravan. Voorlopig dan. 

Vandaag eten we makkelijk, want ik ben verdrietig omdat een van mijn vriendinnen is overleden en mijn therapie begint (vandaag een hele dag).

Gegrillde ratatouille en pompoen uit de vriezer, met haloumi en rijst. 

Denk dat ik zo ff couscous maak om mee te nemen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.