Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-02-2022 om 12:18

iets met kip, taugé en wat er op moet. Daarbij ws rijst

Friezinnetje schreef op 12-02-2022 om 22:00:

[..]

ja, op het werk ook vaak: Mag ik het recept van die soep/saus? Euh, kan ik je niet vertellen, want een restje van dit er in, en een scheutje van dat. Kan nooit precies hetzelfde weer maken

Herkenbaar! Recept, welk recept? 

Ik ga een paar quiches bakken. 

Vandaag heb ik weer zin in koken, ik maak erwtensoep voor morgen en wie weet gaan we vandaag al een beetje proeven met mosterd erdoor op zijn Fins.

Vandaag:
Poké bowl van zoet-zure kleefrijst, sperziebonenchips van ‘snaqs’, zeewierreepjes, gerookte zalm, ketjap-ei, komkommer, taugé, paksoi, avocado, edamame, kimchi, restje wortelsalade, paarse uiringetjes.

Het wordt een mega-bowl waar iedereen (we krijgen mee-eters) van kan opscheppen. Rijst in het midden en alles er omheen. Weinig werk en het ziet er uit alsof je heel erg je best hebt gedaan  .

Kommetje eveneens ‘makkelijke’ bouillon erbij van potje runderbouillon, misopasta en sesamzaadjes. 

Volgens mij kwam het idee/recept van het ketjap-ei van Yette, dank daarvoor! Al is de naam vast anders, maar die weet ik niet meer. 

Ik heb ook krabbetjes opstaan want ik had er teveel besteld (leuk, online shoppen), ik ga ze verwerken tot pulled pork met een smokey barbecue saus.

Dan is het verder vandaag dus óf erwten soep, óf pulled pork op een broodje.  

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

13-02-2022 om 13:34

Is dit ketjap-ei?
https://smaakmenutie.nl/telor-ketjap/

Vegetariërs hier en dan is ei zo'n fijn product!

niet_rechts schreef op 13-02-2022 om 13:34:

Is dit ketjap-ei?
https://smaakmenutie.nl/telor-ketjap/

Vegetariërs hier en dan is ei zo'n fijn product!

Ik kook ze en daarna ‘frituur’ ik ze : bakken in een dikke laag olie en af en toe omkeren. Daarna gaan ze in de ketjapsaus en die kook ik tot het indikt.

Ik maak ook iets met ketjap vandaag, maar meer basic: gehakt, uitje, knoflookje, ketjapsaus. Daarbij broccoli en rijst. Misschien nog gefrituurde uitjes erop, maar die maak ik niet zelf. 
Voor in de diepvries maak ik een simpele groentesoep met ballen, voor als ik straks weinig kan door de medicatie. 

Ik was van plan om aubergine met linzengehakt te maken, maar nu ik over ketjap heb gelezen, denk ik dat het terong belado wordt met zilvervliesrijst en telor belado. (= ei) Of garnalen erbij, dan eet ik niet vega.

Dolfje

Dolfje

13-02-2022 om 15:04 Topicstarter

Ik heb niks in de koelkast liggen waar ik zin in heb voor op de pizza dus man gaat Chinees halen 

afrodite05 schreef op 13-02-2022 om 14:07:

Ik maak ook iets met ketjap vandaag, maar meer basic: gehakt, uitje, knoflookje, ketjapsaus. Daarbij broccoli en rijst. Misschien nog gefrituurde uitjes erop, maar die maak ik niet zelf.
Voor in de diepvries maak ik een simpele groentesoep met ballen, voor als ik straks weinig kan door de medicatie.

Ik wens je ongelooflijk veel sterkte, Afrodite! Wij weten sinds eind vorige week ook dat een zeer naast familielid ernstig ziek is, en ik hoop zo dat jullie hier allebei goed doorheen komen. Ik denk aan jullie.

Vanmiddag druk bezig geweest met het uitzoeken van een nieuwe koel-vrieskast. Groot, want er is een zeer reële kans dat we over niet al te lange tijd midden in het Franse platteland zitten, met misschien wel een moestuintje...

Meer on topic: Albert Heijn heeft een foutje gemaakt en twee kilobakken boerenkool geleverd. Gelukkig houdt echtgenoot er erg van, want ik vind het niks. De volgende dagen zijn we dus klaar. Ik maak voor twee dagen gazpacho voor mij. Verder wilde ik deze week ook nog pad thai maken en mijn soto ayam from scratch, dus geen stoomsoep meer.

Van de week nog een keer naar de Sligro om lekkere zalm, tonijn, coquilles en langoustines te gaan kopen om ons nieuwe leven te gaan vieren. Flesje cava erbij (aanrader: Aria van de Sligro voor nog geen € 10,-, wij vinden hem lekkerder dan een Veuve Clicquot van €60,-, veel frisser, meer smaak).

Help, de week is te kort!

Dewi-Sri schreef op 13-02-2022 om 17:34:

[..]

Ik wens je ongelooflijk veel sterkte, Afrodite! Wij weten sinds eind vorige week ook dat een zeer naast familielid ernstig ziek is, en ik hoop zo dat jullie hier allebei goed doorheen komen. Ik denk aan jullie.

Lief, Dewi-Sri, maar ik ben (gelukkig) niet ernstig ziek, hoor. Moet straks aan de hormonen in een IVF-traject, waardoor ik even niet veel meer kan dan slapen en op de bank liggen, maar daar kan ik me een beetje op voorbereiden. 

Jij veel sterkte met je familielid! 

afrodite05 schreef op 13-02-2022 om 17:51:

[..]

Lief, Dewi-Sri, maar ik ben (gelukkig) niet ernstig ziek, hoor. Moet straks aan de hormonen in een IVF-traject, waardoor ik even niet veel meer kan dan slapen en op de bank liggen, maar daar kan ik me een beetje op voorbereiden.

Jij veel sterkte met je familielid!

Dank je wel!

Vorig jaar ben ik er na een totaal mislukte operatie bijna onderdoor gegaan, dus ik wens iedereen met gezondheidsproblemen al mijn beste wensen toe. Het doet er wat dat betreft niet toe hoe (ernstig) ziek je bent, maar het feit dat je het idee hebt dat je niet volledig op je lijf kunt vertrouwen kan al een flinke belasting zijn.

Vandaar: ik duim voor je !

Afrodite, sterkte! Ik vond die hormonen destijds heel zwaar.
Wij aten vanavond echt heel erg lekker. Ik maakte een stoofschotel in de slowcooker. Een milde curry met riblappen, koriander, ui, gember en tomatenblokjes. Geserveerd met naan, verse mango, mangochutney en zilvervliesrijst.
Het hele gezin heeft zitten smullen. Het voelde heel feestelijk.

Dewi-Sri schreef op 13-02-2022 om 19:22:

[..]

Dank je wel!

Vorig jaar ben ik er na een totaal mislukte operatie bijna onderdoor gegaan, dus ik wens iedereen met gezondheidsproblemen al mijn beste wensen toe. Het doet er wat dat betreft niet toe hoe (ernstig) ziek je bent, maar het feit dat je het idee hebt dat je niet volledig op je lijf kunt vertrouwen kan al een flinke belasting zijn.

Vandaar: ik duim voor je !

Heel treffend beschreven trouwens, dat niet volledig kunnen vertrouwen op je lijf...

Iets meer on topic: de groentesoep ga ik morgen wel maken. Was vandaag te druk met andere dingen.

Wat een fijn vooruitzicht Dewi-Sri van de Franse moestuin, hebben jullie al iets kunnen vinden?

Wij hebben de falafel van gisteravond doorgeschoven naar morgen. We liepen in de stad en besloten spontaan uit eten te gaan (hoera, het kan weer!!). We hebben een Indonesische rijsttafel besteld voor twee personen, de frutjes snoepten mee en kregen daarna nog een kinderijsje. Helemaal goed.
Vandaag weer late dienst (het is rustig  vandaar dat ik even tijd heb om te internetten). Thuis eten ze pizza's, ik heb een bakje boerenkoolstamppot met worst uit de vriezer meegenomen en opgewarmd. Smaakte prima weer.
Morgenavond wordt de falafel geserveerd met aubergine, zongedroogde tomaat, pompoenpitten, tahinsaus, knoflooksaus. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.