Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dolfje

Dolfje

12-02-2022 om 13:40 Topicstarter

Teigera schreef op 12-02-2022 om 10:57:

[..]

Naar Ouddorp. De kinderen hebben een paar studiedagen dus we gaan lekker buiten de vakanties om een paar dagen die kant op. Gewoon in een huisje op een park, met uitgebreid tropisch zwembad want dat is het belangrijkst voor de kinderen. De hele omgeving kan ze verder gestolen worden (maar dat vinden wij dan weer fijn).

Oh daar zijn wij vorig jaar geweest, niet in een park met zwembad maar wel in Ouddorp. Leuk dorpje ook en daar in de buurt is Goedereede leuk om doorheen te wandelen. Mooie stranden ook.

Tuinfluiter schreef op 12-02-2022 om 13:40:

[..]

Ik denk dat ik wel genoeg heb maar mijn zoon en schoondochter komen eten en die zijn er dol op😁

👍😁

Het idee was kip cordon blue, sperziebonen en een gepofte zoete aardappel. Zou ik koken bij een vriend. Maar die heeft net sushi besteld. Balen  .
Dus morgen het idee van vandaag. 
En nu zo aan de sushi 

Chili con carne met tortilla's

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-02-2022 om 17:31

de andere helft van de pizza

ScarceKudu74

ScarceKudu74

12-02-2022 om 17:36

Nasi goreng met saté

Dolfje

Dolfje

12-02-2022 om 18:47 Topicstarter

Ik had een bakje soep uit de diepvries en een vers broodje van de bakker met kip met mayo.

Ik maakte couscoussalade met makreel, doperwten, tomaat, reepjes gerookte plekke en lente-ui.

Merguez, rösti uit de oven en zeer goed geslaagde salade met alles erop en eraan en een idioot goed gelukte dressing (waarvan ik nu al niet meer weet wat ik heb gedaan dus wel voor herhaling vatbaar, maar geen idee ... kennen jullie dat?)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-02-2022 om 22:00

yette schreef op 12-02-2022 om 21:35:

Merguez, rösti uit de oven en zeer goed geslaagde salade met alles erop en eraan en een idioot goed gelukte dressing (waarvan ik nu al niet meer weet wat ik heb gedaan dus wel voor herhaling vatbaar, maar geen idee ... kennen jullie dat?)

ja, op het werk ook vaak: Mag ik het recept van die soep/saus? Euh, kan ik je niet vertellen, want een restje van dit er in, en een scheutje van dat. Kan nooit precies hetzelfde weer maken

Wij aten bij mijn ouders. Gebakken aardappeltjes, kip piripiri en een salade van tomaten en veldsla. Toe flan. Was prima.

Dolfje

Dolfje

13-02-2022 om 09:39 Topicstarter

Ik heb 2 pizzabodems liggen, hopelijk ligt er in de koelkast ook nog iets om erop te doen want heb geen zin om naar de winkel te gaan.

Herkenbaar Yette, vooral met dressing en Aziatische roerbak. 

Wij aten vrijdagavond zelfbelegde pizza. Gisteravond was ik uit eten en aten man en kinderen pannenkoeken. Etentje was heerlijk, vooraf had ik een voorgerecht van krab en avocado met ook iets van mango erbij, was verrukkelijk ondanks mijn afkeer van zoet bij echt eten. Hoofdgerecht was sliptong. Echt lekker! 
Vanavond eten wij "paella".

yette schreef op 12-02-2022 om 21:35:

Merguez, rösti uit de oven en zeer goed geslaagde salade met alles erop en eraan en een idioot goed gelukte dressing (waarvan ik nu al niet meer weet wat ik heb gedaan dus wel voor herhaling vatbaar, maar geen idee ... kennen jullie dat?)

Als ik een nieuwe dressing of saus maak laat ik de potjes en flesjes op het aanrecht staan. Dan kan later reproduceren wat ik gedaan heb. Werkt bij mij goed als ik daarna niet gelijk tijd heb om het op te schrijven maak ik er een foto van.

Vandaag  een makkelijke dag ga vanmiddag golfen. Wij eten wildragout uit de vriezer en aardappelkroketjes. 

Wij eten AGV. Andijvie met kaassaus, aardappelen en een hamburger.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.