Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Teigera
12-02-2022 om 08:37
Geniet ervan Koor, klinkt heerlijk! En voor jou ook een fijn vooruitzicht Dolfje. wij gaan eind maart een paar dagen naar Zeeland afzakken, eerlijk gezegd zijn we er nooit geweest maar ben benieuwd.
Leuk dat ik je een tip heb kunnen geven yette, hoop dat het beviel.
Vanavond eet ik weer eens een avondje gewoon thuis. Maak gegrilde aubergine met zongedroogde tomaten, sla, cherrytomaten en falafel. Wat platbrood en tahinsaus erbij, misschien iets van geroosterde pompoenpitten nog. Even kijken hoeveel inspiratie ik heb straks.
yette
12-02-2022 om 08:57
Die cake is super! Ik heb wel ongeveer de helft van de boter vervangen door Turkse yoghurt, wat mijn aanvankelijke plan was (100/100 ipv 150gr boter).
Ik ben niet van het zoete, maar heb al 5 plakken op 
Dolfje
12-02-2022 om 09:15
Teigera schreef op 12-02-2022 om 08:37:
Geniet ervan Koor, klinkt heerlijk! En voor jou ook een fijn vooruitzicht Dolfje. wij gaan eind maart een paar dagen naar Zeeland afzakken, eerlijk gezegd zijn we er nooit geweest maar ben benieuwd.
Haha in Zeeland komen wij elk jaar omdat schoonouders op de camping staan daar in de zomer. Ik vind het daar ook heerlijk. Waar ga je heen?
Elmie
12-02-2022 om 10:02
yette schreef op 12-02-2022 om 08:57:
Die cake is super! Ik heb wel ongeveer de helft van de boter vervangen door Turkse yoghurt, wat mijn aanvankelijke plan was (100/100 ipv 150gr boter).
Ik ben niet van het zoete, maar heb al 5 plakken op
Lekker Yette. Die is wel geslaagd dus 😋
Elmie
12-02-2022 om 10:04
afrodite05 schreef op 11-02-2022 om 19:21:
[..]
Ik vermoed dat je het daarmee alleen tijdelijk vloeibaar(der) maakt, net zoals chocola. Hoe je het wel kan verdunnen, weet ik niet...
Dat is precies wat ik nodig heb. Ik moet het even over de brownie schenken voordat ie de oven ingaat. Thanks!
Ted68
12-02-2022 om 10:30
Vanavond aubergine salde ( poffen in de oven, huid weg , griekse yoghurt erover, en gesmolten boter met rode peper erover... heerlijk!
En sucadevlees mer chorizo.... Eten we de laatste tijd vaak, omdat iedereen dat zo lekker vind.
Teigera
12-02-2022 om 10:57
Dolfje schreef op 12-02-2022 om 09:15:
Haha in Zeeland komen wij elk jaar omdat schoonouders op de camping staan daar in de zomer. Ik vind het daar ook heerlijk. Waar ga je heen?
Naar Ouddorp. De kinderen hebben een paar studiedagen dus we gaan lekker buiten de vakanties om een paar dagen die kant op. Gewoon in een huisje op een park, met uitgebreid tropisch zwembad want dat is het belangrijkst voor de kinderen. De hele omgeving kan ze verder gestolen worden (maar dat vinden wij dan weer fijn).
RoosOpJeHoed
12-02-2022 om 12:08
Vanmiddag uitgebreid lunchen met manlief. Daarna zoon ophalen bij oma en vanavond een makkelijk broodje met vissticks en ijsbergsla.
ToetieToover
12-02-2022 om 12:33
Veel plezier in Zeeland en op Texel!
Mmm lekker uitwaaien aan zee, heerlijk, ook goed tegen de hooikoorts. Gaan wij ook zeker doen als het weer omslaat, op de bonnefooi dus nog niks geboekt of gepland.
Vandaag:
Snoekbaars op zijn velletje gebakken met winterpostelein/snijbiet/aardappel stamppot (melk, roomboter, mosterd). Met uitjes die ik in het zoet-zuur heb gezet.
Gisteren had huiself geen zin in soepballetjes rollen. En er is dus nog gehakt en er is beslag over voor kikkererwtenmeelpannenkoekjes. Zo te zien is zelfs de gebruikte braadpan nog niet gewassen. Er hadden meer mensen hier in huis zin in andere dingen dan in de keuken te staan
.
Ik ga het gehakt rulbakken met uitje en knoflook/ketjap/mosterd/Hela curry en dan wil ik er nog wat groente bij. Ik denk dat het wortelsalade met pinda’s wordt. En de hartige pannenkoekjes dus.
Tuinfluiter
12-02-2022 om 13:27
Teigera schreef op 12-02-2022 om 10:57:
[..]
Naar Ouddorp. De kinderen hebben een paar studiedagen dus we gaan lekker buiten de vakanties om een paar dagen die kant op. Gewoon in een huisje op een park, met uitgebreid tropisch zwembad want dat is het belangrijkst voor de kinderen. De hele omgeving kan ze verder gestolen worden (maar dat vinden wij dan weer fijn).
Ouddorp ligt in Zuid Holland veel plezier daar.
Vandaag rookt mijn man zalm en ik bak een brood gevuld met een tapenade erbij peentjes en peterseliewortel.
Elmie
12-02-2022 om 13:34
o mag ik bij je langs komen Tuinfluiter 😁
Hier poging 2 van de karamelsaus (gisteren om te testen de helft gemaakt). En het lijkt beter te zijn gelukt. Nu nog even afwachten als de saus helemaal is afgekoeld.
Vanavond eten we trouwens bami. Dubbele portie om in te vriezen voor woensdag als zoon weer moet zwemmen.
Tuinfluiter
12-02-2022 om 13:40
Elmie schreef op 12-02-2022 om 13:34:
o mag ik bij je langs komen Tuinfluiter 😁
Hier poging 2 van de karamelsaus (gisteren om te testen de helft gemaakt). En het lijkt beter te zijn gelukt. Nu nog even afwachten als de saus helemaal is afgekoeld.
Vanavond eten we trouwens bami. Dubbele portie om in te vriezen voor woensdag als zoon weer moet zwemmen.
Ik denk dat ik wel genoeg heb maar mijn zoon en schoondochter komen eten en die zijn er dol op😁