Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
anijsblokje
11-02-2022 om 10:49
@yette: Klodder Turkse yoghurt naast de taart? Is het ook op. 
Ik eet vanavond bloemkool met harissa, ui en geitenkaas met volkoren couscous erbij. Succesreceptje uit de groene bakplaat!
afrodite05
11-02-2022 om 11:38
Ik ga lekker simpel aan de gebakken aardappeltjes, krokante kipburger en erwtjes. Ik twijfel of ik daarnaast nog frambozen cheesecake ga maken (recept van Laura's Bakery via instagram), maar dan zou ik boodschappen moeten doen... en vaak vind ik het resultaat van haar receptjes maar mwoah, dus ik twijfel nog even verder.
Drakenvlieg
11-02-2022 om 13:45
Vriezer moet eens leeg vind ik.
Vanavond dus boerenkool en een speklapje. Balen.
ToetieToover
11-02-2022 om 13:57
Hier moeten de kerstomaatjes op en die zijn al wel zo gerimpeld, dat ze in de soep gaan. Potje bouillon, uitje fruiten, zó klaar met de staafmixer: tomatensoep.
Ik heb ook nog gehakt dus als huiself zin heeft (die is van de geduldige precisiewerkjes) krijgen we soep met ballen.
Erbij kikkererwtenmeelpannenkoekjes en hartige hangop: griekse yoghurt, zout, knoflook, bieslook, ui, paprika, komkommer, gepofte pompoenpitten. Beslagje voor de pannenkoekjes staat al te relaxen, deze keer naast komijn en knoflook ook wat kurkuma erdoor voor een vrolijk kleurtje.
Verder aten we scholfilets met romaine sla, zadencrackers en roomboter/citroensap. En nog wat kerstomaatjes die nog niet gerimpeld waren
.
Elmie
11-02-2022 om 14:55
Ik heb net voor het eerst karamelsaus gemaakt voor over de brownie volgende week. Het proeven beviel mij en zoontje al goed 😋
ToetieToover
11-02-2022 om 15:37
Elmie schreef op 11-02-2022 om 14:55:
Ik heb net voor het eerst karamelsaus gemaakt voor over de brownie volgende week. Het proeven beviel mij en zoontje al goed 😋
Yummm! Geen brandwonden? Die heb ik nog wel eens van karamelsaus gekregen namelijk.
Karamel is zó lekker over roomijs met in stukjes gehakte pinda’s. Dat mogen best zoute pinda’s zijn. Lijkt een beetje op dat McDonald’s ijsje dat ik vroeger at in mijn smaakherinnering en die is al 20 jaar oud dus heel accuraat is het misschien niet meer. Maar lekker is het wel!

Ook lekker over gebakken appels en dan die warme appels in de koele yoghurt en karamelsaus met walnoten.
Jaaaaaa nou heb ik zin om karamelsaus te maken
Koreveen
11-02-2022 om 16:12
Had hele drukke week en eettechnisch niet heel interessant. Vanavond afhaal bij Indonesische toko hier in het dorp. Zo nog even kijken wat we kiezen en halen meteen extra menu’s voor buren die in Corona-quarantaine zitten.
Morgenochtend vertrekken we voor een paar heerlijke dagen uitwaaien op Texel. Veel zin in. Morgenavond fijn restaurant gereserveerd.
Elmie
11-02-2022 om 16:18
Nee geen brandwonden Toetie. En je hebt me lekker gemaakt met je berichtje 😋 Binnenkort ga ik ook roomijs met laagjes karamel en chocola maken. Zin in!
FaithfulDuck87
11-02-2022 om 16:20
hier een verse pizza, dan hoef ik niet zo lang te staan met het koken.
rionyriony
11-02-2022 om 17:31
Rijst met sperziebonen en pindasaus. Geen vlees vandaag want erg veel pindasaus
Inmiddels alle kruiden getest op intolerantie (telkens een halve theelepel door wat havermoutpap en slikken maar elk half uur een andere) en ik ben nergens intolerant voor; laat staan allergisch. Dus het is vermoedelijk alleen maar indigestie; mijn spijsvertering vindt die kruiden geen pretje; dat is alles.
Dewi-Sri
11-02-2022 om 17:38
Gisteravond heel laat thuisgekomen uit Frankrijk en vandaag geen puf om nog boodschappen te doen. Morgenochtend komt AH, dus ik maak nu iets met gehakt uit de vriezer. Chili con carne, denk ik, daar is echtgenoot dol op.
Ik verheug me al op morgen, met potten kippenfond, sperzieboontjes en aspergebroccoli (vergeten edamame te bestellen, sukkel die ik ben), kleine stukjes kip en wat noedels. Schep sambal trassi, wat ketjap asin (alsjeblieft nooit meer die afschuwelijke vullingenvernielende zoete ketjap manis van tegenwoordig) en ik ben klaar. Voor echtgenoot deel 2 van de chili, want dat kan je nou eenmaal niet in kleine hoeveelheden maken, tenminste niet zoals ik het maak.
Tot mijn starre verbijstering ondanks het andere eetpatroon (af en toe croissantje, wat meer boter en brood, paar patatjes gejat van echtgenoot) toch nog een kilo afgevallen daar. Halleluja!
Elmie
11-02-2022 om 18:52
Fijn Dewi!
Mooi Riony!
Weet iemand of je iets te dikke karamelsaus kan verdunnen door het potje in heet water te zetten?
afrodite05
11-02-2022 om 19:21
Elmie schreef op 11-02-2022 om 18:52:
Fijn Dewi!
Mooi Riony!
Weet iemand of je iets te dikke karamelsaus kan verdunnen door het potje in heet water te zetten?
Ik vermoed dat je het daarmee alleen tijdelijk vloeibaar(der) maakt, net zoals chocola. Hoe je het wel kan verdunnen, weet ik niet...
ToetieToover
11-02-2022 om 19:29
Elmie schreef op 11-02-2022 om 18:52:
Fijn Dewi!
Mooi Riony!
Dat kan prima alleen is dat tijdelijk. Ik bewaar het niet in de koelkast om die reden. Je kunt het verder verdunnen met slagroom of zelfs water, afhankelijk van je smaak.
Dolfje
11-02-2022 om 20:36
Koreveen schreef op 11-02-2022 om 16:12:
Morgenochtend vertrekken we voor een paar heerlijke dagen uitwaaien op Texel. Veel zin in. Morgenavond fijn restaurant gereserveerd.
Fijn! Veel plezier!
Wij gaan in april weer die kant op, nu ook al zin in.