Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Arepas (maistortilla/platbrood) met cheddar ertussen gesmolten en salade erbij van: edamame (geroosterd in de oven), avocado, chilipeper, komkommer, ui, garnalen. Met een restje uiensoep.

Arepas zijn echt super makkelijk, het recept staat op het pak Pan maismeel. Even mixen, laten rusten, balletjes rollen, platdrukken en in de koekenpan bakken. Ze zijn net als pita’s makkelijk open te snijden en te vullen. Met kaas 

image.jpg

En:

Watermeloen salade met rode ui, munt, komkommer, zwarte bonen, olijven, feta, zwarte peper. Kipfilethaasjes erbij gebakken.

Goede tip Toetie!

Ik heb hem gebakken in een vlaaivorm met losse bodem daarom heb ik voor de bodem een brooddeeg van patentbloem gemaakt.
De vulling ca. 400g bloemkoolroosjes kort gekookt mengen met 100g belegen geraspte kaas en in de beklede vlaaivorm doen en bestrooien met zoete paprikapoeder en peper.
Van te voren heb ik een rode paprika gegrild en in stukjes gesneden deze verdeel ik over de bloemkool net als 100g in stukjes gesneden blauwe kaas. Als laatste giet ik een mengsel van 4 eieren, melk en wat bloem over de vulling en bak de quiche 25 min op 180 graden.

@ afrodite05

De saus die door de sla gaat, is eigenlijk gewoon een pittige whisky-cocktailsaus. De Worcestershire voegt naast smaak ook zout toe. Dus maak er gewoon iets lekkers van, met iets meer andere smaak en zout. Vervang het door een theelepeltje spicy smokey bbq-saus of een beetje Maggi of zo?

Thanks Tuinfluiter 🤙 Ga ik eens proberen 😋

Gisteravond op werk haalde Surinaamse collega nasi met geroosterde kip, groenten had hij thuis al gemaakt en meegenomen voor ons ♥️. Heb genoten en nog wat kip en nasi meegenomen. Maak er dan zelf een groentengerechtje bij en heb dan weer een maaltijd. Voor vanavond (weer late dienst) neem ik een bakje geroosterde spruiten mee (aardappel, tijm, ricotta, spekjes). Lief en de frutjes eten vissticks, aardappelen en broccoli.

Dolfje

Dolfje

11-02-2022 om 08:32 Topicstarter

Lekker Teig!

Ik ga dadelijk eerst naar de sportschool en dan maak ik chili con carne en dat eten we vanavond met taco's.
Man heeft morgenmiddag /avond een uitje met vrienden en ik kan dus eten wat ik wil maar ik heb nog geen inspiratie.

Wij eten snijbonen, ovenfriet en een lekkerbek.

Vandaag restverwerking: een kliekje spinaziestamppot, lading gemalen kaaskontjes (oa oude geitenkaas) en een half zakje rucola wordt mbv wat aardappelplakjes, gepofte cherrytomaten, rozemarijn, een ei en misschien wat room, een soort kruidige gratin. 

Hoop ik. 

Oh en een bosbessen-citroencake. Want er staan al een tijdje twee bakjes bosbessen waar niemand aan durft te beginnen. 

Vrijdag visdag:
Salade met warm gerookte zalm 
Quiche met spinazie en zalm
Kibbeling uit de airfryer 

@yette: van Ottolenghi? Die is zo lekker 

Ik maak vandaag een pasta saus met lamsgehakt en veel groenten.

Entrecote met asperges, en voor man spruitjes..... Had geen zin om groot te moeten bedenken!

Teigera schreef op 11-02-2022 om 09:31:

@yette: van Ottolenghi? Die is zo lekker

Wilde eigenlijk zelf iets verzinnen met ook een restje turkse yoghurt, maar nu ik dat recept van Ottolenghi zie ... ik heb ook nog zelfgeplukte amandelen die wel eens op mogen! 

Die yoghurt komt wel op. 

Bedankt voor de onbedoelde tip   

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.