Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zoete aardappel-wortelsoep met pannenkoekjes van kikkererwtenmeel, hartige hangop met zadenmix.

En

Witlofsalade (quinoa, ui, komkommer, paprika, olijven, gerookte amandelen, vinaigrette) met gegrilde kipfilethaasjes.

Ik ben nog steeds aan het twijfelen. Vandaag boodschappen voor de hele week gedaan, dus we kunnen alle kanten op. Straks tegen 1800 maar eens kijken waar we zin in hebben.

Ik vind het snertweer vandaag. Dus ik eet snert de echte zelfgemaakte die je met mes en vork kan eten

Haha, Joszy, ik snap je. 

Gisteren ipv risotto pasta met spinazie en blauwe kaas gegeten. Want ik had nog wat slagroom en dat moest op. 

Net groentebouillon getrokken en een pan curry soep gemaakt. Met veel groente en kokosmelk. Kan morgen mee als lunch en dan heb ik nog voor 2 keer. Mooi want drukke week. 

Vanavond witlof risotto, want moet toch mijn risotto-fix hebben deze week. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-02-2022 om 16:27

ik heb een bakje verrassing uit de vriezer. Dus het is even afwachten wat ik eet  

Ik maakte vanmorgen een knolselderij soepje Toetie  . Hij was wel vrij dik dus we hebben er een klein glaasje van gehad bij de lunch. De rest heb ik in twee delen ingevroren voor een andere keer.
Vanavond eten we tomaten risotto

kip pesto/parmesan met gegrillde puntpaprika's en gebakken champignons

rionyriony schreef op 06-02-2022 om 13:42:

Iets zonder vlees want de twee eieren heb ik al op.

Peulvruchten hoef ik voorlopig niet; pastasaus heb ik ook wel gehad. Maar ik heb een heel grote fles supergoedkope fritessaus gekocht bij de Lidl dus die ga ik uitproberen.

Erwten worden het toch maar. Met kerrie denk ik. En gefrituurde uienringen.

Wat? Erwten met fritessaus en kerrie?  Ik hoop dat ik het niet begrijp. En anders ben ik blij dat ik niet mee eet vanavond bij je.

Ik eet volkoren pasta met oa broccoli en zongedroogde tomaat. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-02-2022 om 17:48

Friezinnetje schreef op 06-02-2022 om 16:27:

ik heb een bakje verrassing uit de vriezer. Dus het is even afwachten wat ik eet

Taco's worden het

anijsblokje schreef op 06-02-2022 om 17:39:

[..]

Wat? Erwten met fritessaus en kerrie? Ik hoop dat ik het niet begrijp. En anders ben ik blij dat ik niet mee eet vanavond bij je.

Ik eet volkoren pasta met oa broccoli en zongedroogde tomaat.

Genoteerd.

De fritessaus was wel goed trouwens. Evenals de aardappelen, de champignons en de erwten. De kerrie had ik gemaakt, smaakte correct maar weggedaan omdat ik al enkele malen indigestie heb gehad na het eten van iets met een dergelijke geur.

Ik moet nog uitvinden welke component er verantwoordelijk voor is.

Kurkuma is een verdachte maar soms heb ik last van een kruidenmengsel die wel geel is, maar waarin kurkuma of koenjit niet wordt genoemd in de ingrediëntenlijst. Sommige specerijen kan ik wel uitsluiten zoals chilivlokken.

Voorlopig maar geen specerijen behalve het rijtje waar ik nooit last van heb.

Aardappels, rode bieten en 
Ik karbonade, kind worst 
Man en ander kind een snitzel

Couscous

Salade, terwijl de rest aan de friet zat ⚖️

afrodite05 schreef op 06-02-2022 om 16:10:

Ik ben nog steeds aan het twijfelen. Vandaag boodschappen voor de hele week gedaan, dus we kunnen alle kanten op. Straks tegen 1800 maar eens kijken waar we zin in hebben.

Uiteindelijk werd het de hete bliksem die ik anders gisteren zou maken, met spekjes en (Ikea-)gehaktballetjes. Toe had ik custardpudding gemaakt met frambozen, maar ik was iets te enthousiast geweest met de custard, waardoor de pudding vrij stijf was. Ach, de smaak was prima. Nog twee porties over voor morgen. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 06-02-2022 om 17:04:

Ik maakte vanmorgen een knolselderij soepje Toetie . Hij was wel vrij dik dus we hebben er een klein glaasje van gehad bij de lunch. De rest heb ik in twee delen ingevroren voor een andere keer.
Vanavond eten we tomaten risotto

Ha leuk, er is geknolselderij-soept!

@Afrodite: Het is pudding-pruts dag denk ik, ik had pudding gebakken in de oven van 8 eieren, een liter melk en gekaramelliseerde suiker. Daar heb ik mee zitten prutsen. Eerst was het teveel voor de twee vormen.

1200x942.jpg

Daarna heeft heel lang au bain marie in de oven gestaan, steeds weer 10 minuten erbij en de temperatuur omhoog. En toen kwam het niet uit de vorm en vond ik de smaak ook nog eens ‘mwah’! 

Deel 2 morgen, ik maak er denk ik wat karamelsaus bij. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.