Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
afrodite05
03-02-2022 om 18:33
Elmie schreef op 03-02-2022 om 17:13:
[..]
Hier ben ik ook benieuwd naar.
Lief dat jullie meeleven/geïnteresseerd zijn! De operatie ging goed! Er is nog wat extra's gedaan. Laten we het plastische chirurgie noemen voor de baarmoeder. Ik grapte gister nog tegen man: zal ik vragen of ze meteen een borstvergroting doen vanwege je verjaardag? (Totaal niet nodig, heb een flinke cup van moeder natuur, zou ze liever kleiner willen) I.p.v. grotere borsten nu dus een modelbaarmoeder gekregen. Zijn we gelukkiger mee dan opgepompte tieten, haha. Dus de arts heeft fijn geknipt en geplakt, lekker geknutseld. Ik was met een half uurtje klaar, man mocht bij me en toen ik goed wakker was, mochten we naar huis. Daar in de kliniek nog flink wat pijn gehad, maar nu gewoon zeurderige menstruatiepijn.
Iets meer on topic: eten. Op de terugweg even bij de mcd gestopt, of nouja, door de mcdrive. Man houdt van fastfood en tsja, toch jarig dus prima. Gisteravond een stuk chocoladetaart gehad, vanavond weer. Erg heftig qua smaak, volgende keer zelfde recept met melkchocolade proberen i.p.v. puur. Zojuist pizza besteld voor straks. Had ik al gezegd dat man van fastfood houdt?
Elmie
03-02-2022 om 19:26
Mooi dat het achter de rug is!
En het eten klinkt heerlijk. Lekker genieten samen met man ❤️
redbulletje
03-02-2022 om 19:34
Panga en broccoli met gebakken champignons, kerstomaatjes en parmesan
vrouw92
03-02-2022 om 20:29
Ik zit nog in isolatie en heb best een lekkere week qua eten. Simpel, maar dat hoort bij mij. Gisteren en vandaag had ik een van mijn lievelingsrecepten: orzo met tomaat, spinazie en courgette.
Morgen wil ik hutspot maken, maar ik ben de melk vergeten. Heb niet echt een andere keuze, dus tips nodig hoe ik de aardappelen een beetje romig kan krijgen zonder melk
.
afrodite05
03-02-2022 om 20:37
vrouw92 schreef op 03-02-2022 om 20:29:
Ik zit nog in isolatie en heb best een lekkere week qua eten. Simpel, maar dat hoort bij mij. Gisteren en vandaag had ik een van mijn lievelingsrecepten: orzo met tomaat, spinazie en courgette.
Morgen wil ik hutspot maken, maar ik ben de melk vergeten. Heb niet echt een andere keuze, dus tips nodig hoe ik de aardappelen een beetje romig kan krijgen zonder melk.
Ik maak mijn puree nooit met melk, ik stamp er een ei doorheen (of twee, als het een grotere hoeveelheid is). Dat doe ik ook bij stamppot, gewoon eerst stampen, dan een ei erbij, meestampen en dan evt nog wat kookvocht erbij als het te droog is. Of nog een ei, kan ook.
Oh en sterkte met de isolatie!
Tippex
03-02-2022 om 20:44
In plaats van melk, het kookvocht gebruiken. Dus aardappelen afgieten (kookvocht bewaren) en stampen. Wat vocht erbij en op smaak brengen met peper, zout en nootmuskaat.
Of bakpoeder gebruiken (als je dat hebt). Het wordt gebruikt om deeg te laten rijzen maar het kan aardappelpuree ook luchtig maken. Kook de aardappelen, giet af en laat vijf minuten in de pan zitten. Dan wat bakpoeder erover en stampen.
Of een scheutje koffiemelk (wat aanlengen met water).
redbulletje
03-02-2022 om 20:56
Sowieso roomboter erdoor en het vet van uitgebakken spek en vragen of de buuf een pak melk voor je wil halen.
FaithfulDuck87
03-02-2022 om 21:27
Heerlijk uit eten geweest, lekkere tapas gehad.
Oa hamkroketjes, geitenkaaskroketjes, biefpuntjes, nacho's met pittig gehakt, stokbrood met blauwe kaas/parmaham/dadels. En bolletje ijs na
ToetieToover
03-02-2022 om 21:29
Voor ‘noodgevallen’, zoals stamppot zonder melk,
heb ik portiepakjes houdbare melk in huis.
Beterschap, Afrodite, ik hoop dat je baarmoeder zich als een model baarmoeder gaat gedragen! Te beginnen met niet teveel kramp geven. Gefeliciteerd met je man.
En Elmie ook nog gefeliciteerd! Visje gegeten op de goede afloop?
Vandaag knolselderij-mosterdsoep met zadencrackers met gerookte forelfilets.
En
Bietjes volgens recept van mijn Groningse oma: gekookte uien, gekookte bietjes, gebonden met een beetje azijn en aardappelzetmeel, suiker en kruidnagel. Plus speklapjes en aardappelpuree mét melk, spekvet en roomboter. Ik hou van vet
.
vrouw92
04-02-2022 om 08:27
Dank voor de stamppot tips, ik heb wel roomboter in huis en met het kookvocht van de aardappelen zou het moeten lukken
afrodite05
04-02-2022 om 08:41
Succes vrouw92! Ben benieuwd wat je ervan vindt.
Ik trek de spinazietaart uit de diepvries die ik even geleden heb gemaakt. Lekker makkelijk. Ik ga vandaag een beetje thuiswerken, maar heb nog even geen zin om te koken. Gelukkig hoeft dat dus ook niet.
Elmie
04-02-2022 om 08:43
Ik heb nog een stukje beenham van van de week over dus die maken we lekker op. Met een salade erbij en aardappelkroketjes.
Dolfje
04-02-2022 om 08:47
Wij kregen gisteren een kruidenpuree( veel bosui, knoflook erdoor) met een salade en beenham met champignonsjus. En cheesecake na.
Vanavond gaan we uit eten samen en daarom ga ik nu toch maar weer eens naar de sportschool