Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Tuinfluiter
29-01-2022 om 20:09
Vandaag verschillende hapjes met stokbrood, bietjes salade, tapenade, black tiger garnalen, sardientjes en eendenlever.
Drakenvlieg
29-01-2022 om 20:32
Gisteren rijst met aubergine, gehakt en sojasaus gegeten.
Vandaag spinazietaart met oesterzwammen op. En voor het eerst sinds maaaanden weer echte bladerdeeg
. Glutenvrije bladerdeeg is leuk als vervanging, maar vind zelf dat het het echt niet haalt bij de goede roomboter glutenvariant
Brienne
30-01-2022 om 09:27
Na het ontbijt ga ik verse groentesoep met worst maken.
Vanavond eten we patat met een snack.
FaithfulDuck87
30-01-2022 om 09:46
ik doe vandaag een soepje met stokbrood en verse gemaakte pesto en kruidenboter.
afrodite05
30-01-2022 om 10:02
Gisteren hebben we iets te enthousiast geborreld met stukjes kaas etc, waardoor we maar de helft van de flammkuchen op hebben. Misschien eten we dan vanavond de andere helft, maar het kan ook zijn dat we daarmee lunchen. Hoewel, man wilde eerst croissantjes maken en hij ligt nog te snurken, dus misschien slaan we de lunch wel over... Ik kan de flammkuchen ook doorschuiven naar de lunch van morgen. Twijfeltwijfel.
Anyway, ik ga sowieso mosterdstoof met kip, krieltjes, prei en snijbonen maken (kreeg ik zin in nadat iemand hier laatst om recepten met snijbonen vroeg). Daar zou een deel van de diepvries in gaan, maar alles de diepvries in kan ook.
Elmie
30-01-2022 om 10:27
Wij eten spruitjes met zelfgemaakte appelmoes (dat staat nu lekker te pruttelen op het vuur). Daarbij gekookte aardappelen en een slavink.
Dolfje
30-01-2022 om 11:57
Ik heb een pizzabodem van tante Fanny en die ga ik beleggen met van alles en nog wat. Rode ui, salami, tomaat, gebakken kastanjechampignons denk ik.
En ik heb nog een bakje taugé over maar die blancheer ik denk ik en gooi ik in de diepvries of dat gaat morgen ergens door want het moet op.
GeorgieBrown
30-01-2022 om 12:35
Eergisteren at ik de rest van de Minestra van afgelopen week. Gisteren witlof risotto.
Vandaag ga ik denk ik een paar oosterse dingen maken. Gestoomde aubergine denk ik met sesam/soja dressing. En geroerbakte komatsuna met nam pla pepers. En mss een paar dumplings met paddestoelen erin. En gestoomde rijst. Zoiets.
RoosOpJeHoed
30-01-2022 om 15:14
Ik maak een makkelijke groentesoep met balletjes en vermicelli. Broodjes erbij en klaar.
rionyriony
30-01-2022 om 15:19
Ik ben lekker druk bezig geweest vandaag dus ik doe iets makkelijks vermoedelijk een blik. Engelse Baked Beans heb ik nog maar dat is niet geheel mijn smaak. Ik heb er nog twee van. Die Engelsen schijnen er pap van te lusten maar dat voel ik toch niet goed mee.
Vooruit dan maar.
Koreveen
30-01-2022 om 15:25
Uit eten gisteren was genieten. Als amuse geweldige pata negra.
Voor: had ik toast met zalm rilette en lief kalfswang.
Hoofd: ik had surf en turf met een halve kreeft met heerlijke dressing en ossenhaas met portjus, pomme dauphins en gegerilde paksoi. Lief had tournedos met jus, kroket van ossenhaas en merg, gerookte pompoen en pomme dauphins
We hadden geen plek meer voor een toetje.
Lief heeft vanochtend kipdijfilet in een heerlijke marinade gezet en die eten we vanavond met bruine rijst, sperziebonen, tauge en wortel.
Moosey
30-01-2022 om 16:38
Ik bak brood (nou ja, hopelijk, ik maakte een foutje en nu heb ik erg nat deeg. Daar kun je wel prachtig brood van bakken, maar dan moet ik het wel broodvormig zien te krijgen
) en maak dus ook pizza als de broodoven toch aan gaat. Zo maar ns aan de tomatensaus beginnen.
GeorgieBrown
30-01-2022 om 17:45
Fijn KV, uit eten! Klinkt goed.
Moos, haha, nog gelukt met het brood?
Ik heb mijn plan (een beetje gewijzigd). Ik wil de spinazie/komatsuna gebruiken voor kikkrerwtensoep morgen. Dus ik heb nu als 2e bijgerecht aardappeltjes op z'n Koreaans. En fried rice met nog wat groente voor extra vitamine. En kimchi on the side.
ToetieToover
30-01-2022 om 18:07
kikkererwtenpannenkoekjes (gemaakt van: een deel falafel-‘deeg’, een deel kikkererwtenmeel, een deel spinazie en wat water) met ovengeroosterde, gehalveerde kerstomaatjes en zacht/zoetgebakken uiringen met tijm
Verder
Falafel (beetje plat gevormd, bakt makkelijker) met ijsbergsla en veel knoflooksaus op een glutenvrij afbak kaiserbroodje.