Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
afrodite05
29-01-2022 om 11:47
Elmie schreef op 29-01-2022 om 10:44:
Wat goed dan dat je hier even je masker afdoet! Wat een rollercoaster is dat proces met tp's hè. (Ik heb het ook meegemaakt). Spannend die operatie. Ik hoop dat het je veel gaat brengen! Goed dat je hulp gezocht hebt en een dikke
van mij.
anijsblokje
29-01-2022 om 13:44
Ik heb tomatensoep uit de vriezer gehaald en eet dat vanavond met een volkoren roggebol erbij. (die zag er te lekker uit bij de bakker, dus kon ik niet laten liggen)
Elmie
29-01-2022 om 13:56
anijsblokje schreef op 29-01-2022 om 13:44:
Ik heb tomatensoep uit de vriezer gehaald en eet dat vanavond met een volkoren roggebol erbij. (die zag er te lekker uit bij de bakker, dus kon ik niet laten liggen)
Hahahahaha ik las volkoren ragebol 😂
Koreveen
29-01-2022 om 14:11
Redbukketje, lekker weer uit eten.
Wij gaan vanavond in het durp. Zo’n zin in!
Wilde bij mijn favo restaurant boeken maar die zat al vol (heeft maar 10 tafeltjes) dus daarvan volgende week. Geen straf!
Gisteren had ik hertenbiefstuk (wildernisvlees) gemaakt met paddenstoelenmix en pastinaak en wortel uit de oven met wortel, knoflook, oregano, olijfolie en Parmezaanse kaas. Was mjummmm
Wat heftig allemaal Afrodite. Goed dat je naar de psycholoog gaat. Hoop dat je ermee geholpen bent.
Ninoea
29-01-2022 om 17:45
Aphrodite wat maken jij en je partner een moeilijke tijd door. Wij hebben urenlang gekampt met onbegrepen onvruchtbaarheid dus kan me je gevoelens en de reacties van je omgeving wel enigszins voorstellen en hoe zwaar dat is.
Gisteren maakte ik kipkerrie in de slowcooker. Nu heb ik een pastaschotel in de oven met pompoen en gehaktballetjes en Witte kaas.
Brienne
29-01-2022 om 17:51
Broodmaaltijd met gekookte eieren, kroketjes en ander soorten 'luxe' beleg.
RoosOpJeHoed
29-01-2022 om 17:53
Kabeljauwburgers op een broodje met sla, tomaat en ravigotesaus.
@Afrodite, sterkte de komende tijd en ik hoop dat de psycholoog je kan helpen. Ik heb een ander soort situatie meegemaakt maar herken wel jouw gevoelens en het onbegrip uit de omgeving.
ToetieToover
29-01-2022 om 17:53
vandaag:
Een salade met bloemkool, rode kool, handje spinazie, mango, tahin/hummus/mangochutney dressing en gerookte amandelen plus bouillon.
Dat was wat weinig dus toen heb ik een uur later ook nog maar gehaktballetjes in barbecuesaus opgewarmd.
En
Cavolo nero met een bakje tomatensaus uit de vriezer, beetje spicy gekruid, met chorizo en ui en paprika zat er ook doorheen. Witte bonen erdoor gemixt. Spiegeleitje er bovenop gelegd.
Dewi-Sri
29-01-2022 om 17:55
afrodite05 schreef op 29-01-2022 om 09:59:
[..]
Lief dat je het vraagt. Het heeft een poosje (meerdere cycli) geduurd voordat het miskraam(weefsel) echt weg was, dat was behoorlijk frustrerend. Nu kunnen we eindelijk verder. Volgende week krijg ik een experimentele operatie waarmee de conditie van mijn baarmoeder verbeterd moet worden. De operatie zelf vind ik niet zo spannend, wel dat de artsen blijkbaar geen andere opties meer hebben. Na die operatie gaan we weer opstarten voor een nieuwe cryoterugplaatsing. Oh, en volgende week start ik eindelijk bij de psycholoog, ivm rouwverwerking, boosheid op mijn lichaam, verdriet om onbegrip en (goed bedoelde, maar toch) bijzonder pijnlijke opmerkingen van mijn omgeving/familie. Alleen tussen man en mij gaat het goed, hij is de enige die echt voor me klaarstaat, maar hij is niet zo'n prater dus vandaar dat ik extra hulp wil en nodig heb. De heel heftige gedachten zijn gelukkig minder geworden, maar ze zijn er nog wel.
Dus lichamelijk gaat het nu eventjes goed, na de operatie en vooral na de terugplaatsing lig ik er weer een paar weken uit door heftige medicatie. Niet zo'n fijn vooruitzicht. Mentaal ben ik een wrak, maar omdat dat al pijnlijk genoeg is, houd ik dat steeds meer voor mezelf en heb ik een masker als ik op werk ben oid. Naast het mondmasker
![]()
Afrodite, ik heb zelf geen kinderen maar ik kan me voorstellen dat je door een afschuwelijk periode bent gegaan. Ik wens je heel veel sterkte en succes voor de komende tijd, ik duim voor je dat je wensen uitkomen!
Hier gaan straks de laatste restjes op voor we morgen om 5.00 u. wegrijden
. Nog wat rauwe witlof met appel en walnoten met gebakken aardappels en duitse biefstuk voor echtgenoot en ik heb nog wat zalm en garnalen liggen. Ook maar met witlof, hoewel dat niet vaak een ideaal huwelijk is. Ach, we doen het er maar mee. Morgen eten we in Frankrijk, daar is het wellicht beter
yette
29-01-2022 om 18:42
Gisteren sushi etc. bij een vriendin, vandaag weer thuis: curry met varkensvlees en rijst.
MijnNaamIsHaas73
29-01-2022 om 18:55
Sterkte Afrodite, heel goed om er hulp bij te zoeken, zeker als je omgeving niet begripvol is. Ik hoop dat het je helpt en vooral dat jullie eens uitkomt.
Wij aten sushi bowl en voor de kinderen een restje lasagne uit de vriezer. Iedereen blij.
Dolfje
29-01-2022 om 18:58
Elmie schreef op 29-01-2022 om 13:56:
[..]
Hahahahaha ik las volkoren ragebol 😂
Dolfje
29-01-2022 om 19:01
voor Afrodite
Goede reis Dewi-Sri.
Ik had een best drukke werkdag vandaag, daarna had ik behoefte aan frisse lucht en hebben we en klein rondje gewandeld, naar de slijter
had nog een cadeaukaart en dus straks lekkere biertjes. Man had dus saoto en een bakje mihoen en kipkerrie bij de toko gehaald. Was zalig 
FaithfulDuck87
29-01-2022 om 19:13
Friezinnetje schreef op 29-01-2022 om 09:56:
gisteren de patat met vietnamese loempia's en vandaag curry met tijgergarnalen met rijst
plannen weer gewijzigd. Gezellig bij vriendin gezeten, borrel erbij en wat hapjes. Dus nu geen trek meer.