Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
redbulletje schreef op 28-01-2022 om 16:01:

[..]

Gesnipperd uitje erdoor en wat tomatenketchup is ook lekker. En voor de kleur nog wat bieslook er op.

Het groen zit er al door 😉 Een uitje kan ook lekker zijn inderdaad.

Vandaag lekker gesoept met de rest van de bietensoep (soort borsjtsj) met topping van prei en mosselvlees. Crème fraîche erdoor. Mini frietjes (chips) sour cream erbij. 

En verder roerbakje van ui, cavolo nero, venkel, rozemarijn, knoflook, parmezaanse kaas, gnocchi, lamsgehakt.

Wegens hele bossen palmkool die ik meekreeg van de moestuin zal ik er nog een keer iets mee bedenken.

De maaltijd was erg geslaagd en de knoflooksaus erg lekker 😋

Vandaag weer heerlijk gewerkt!

Had thuis in de koelkast nog wat groenten liggen, en daar heb ik een “nasi” goreng van gemaakt, met omeletreepjes. Had genoeg voor t hele personeel dus met z’n allen nasi gegeten!

Een heerlijk bib gourmand 3 gangenmenu met ook nog 3 verschillende amuses tussen de gangen door. Echt tongstrelend lekker 😋 

Fijn Wobbel! Ik mag morgen weer. 
vanavond aten we een roerbak van prei, Chinese kool en paprika met vliespindas en sesam. En rijst. En teriyaki kipstuckjes van de Vegetarische Slager die ik een keer van werk had meegenomen (in de vriezer over datum) Ik vind kipstuckjes stom, het was zonder lekkerder geweest. 

Man op zwier & The Masked Singer op tv ... Dat is dus diepvriespizza  .
4 kazen met extra champignons

De geroosterde paprikasaus over de pasta gisteren viel erg in de smaak. Vanavond wordt het gnocchi met broccoli, ei en geroosterd broodkruim. 

Dolfje

Dolfje

29-01-2022 om 09:11 Topicstarter

Ik moet weer eens op een zaterdag werken en man zorgt voor het eten en gaat waarschijnlijk saoto halen bij de toko.

Ik maak vanavond mijn variant van flammkuchen, met crème fraiche en pesto, rode uienringen, courgette en rauwe ham. Straks eerst bij wijze van brunch afbakbroodjes maken met uitgebakken spek, kaas, tomaat en avocado. 

afrodite05 schreef op 29-01-2022 om 09:32:

Ik maak vanavond mijn variant van flammkuchen, met crème fraiche en pesto, rode uienringen, courgette en rauwe ham. Straks eerst bij wijze van brunch afbakbroodjes maken met uitgebakken spek, kaas, tomaat en avocado.

Offtopic: hoe is het nu met je na je miskraam?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-01-2022 om 09:56

gisteren de patat met vietnamese loempia's en vandaag curry met tijgergarnalen met rijst

Elmie schreef op 29-01-2022 om 09:46:

[..]

Offtopic: hoe is het nu met je na je miskraam?

Lief dat je het vraagt. Het heeft een poosje (meerdere cycli) geduurd voordat het miskraam(weefsel) echt weg was, dat was behoorlijk frustrerend. Nu kunnen we eindelijk verder. Volgende week krijg ik een experimentele operatie waarmee de conditie van mijn baarmoeder verbeterd moet worden. De operatie zelf vind ik niet zo spannend, wel dat de artsen blijkbaar geen andere opties meer hebben. Na die operatie gaan we weer opstarten voor een nieuwe cryoterugplaatsing. Oh, en volgende week start ik eindelijk bij de psycholoog, ivm rouwverwerking, boosheid op mijn lichaam, verdriet om onbegrip en (goed bedoelde, maar toch) bijzonder pijnlijke opmerkingen van mijn omgeving/familie. Alleen tussen man en mij gaat het goed, hij is de enige die echt voor me klaarstaat, maar hij is niet zo'n prater dus vandaar dat ik extra hulp wil en nodig heb. De heel heftige gedachten zijn gelukkig minder geworden, maar ze zijn er nog wel. 

Dus lichamelijk gaat het nu eventjes goed, na de operatie en vooral na de terugplaatsing lig ik er weer een paar weken uit door heftige medicatie. Niet zo'n fijn vooruitzicht. Mentaal ben ik een wrak, maar omdat dat al pijnlijk genoeg is, houd ik dat steeds meer voor mezelf en heb ik een masker als ik op werk ben oid. Naast het mondmasker 

Wat goed dan dat je hier even je masker afdoet! Wat een rollercoaster is dat proces met tp's hè. (Ik heb het ook meegemaakt). Spannend die operatie. Ik hoop dat het je veel gaat brengen! Goed dat je hulp gezocht hebt en een dikke  van mij.

Wij eten trouwens rijst met Chinese groenten, kipfilet en zelfgemaakte kerriesaus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.