Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
rionyriony
27-01-2022 om 20:16
Appel-kiwi-banaan-pannenkoek. Volkoren.
Erg frissig. Maar goed geslaagd.
Het was dus geen jam ofzo maar de fruit was meegebakken. Dus eerst beslag in de pan, dan zoveel mogelijk plakjes fruit erin drukken, en dan bakken.
Als de eerste zijde goed gaar en gekleurd is, blijft hij heel en keert hij makkelijk om met een spatel.
Teigera
27-01-2022 om 20:18
Gisteravond avonddienst gedraaid, had een bakje uit de vriezer mee waar orzo met broccoli en kipgehakt in bleek te zitten. Lief en de frutjes aten patatjes met vega nuggets en rauwkost. Iedereen blij.
Vanavond kookte lief een ovenschotel met courgette, tomaten en aardappelschijfjes, pesto en mozzarella en Parmezaan als smaakmakers. Was een beetje saai, eerlijk gezegd.
FaithfulDuck87
27-01-2022 om 20:19
had vandaag op het werk hartige wafels gemaakt. Wafels met kaas, fijn gesneden groente, beetje sambal en zout en peper. Waren goed geslaagd
Moosey
27-01-2022 om 20:24
Bleke aardappels: eerst de aardappels even op 200 in de over (10 minuten ofzo) en daarna pas de rest erbij en terugdraaien naar 170. En wel lekker met olie husselen inderdaad.
Ik at een vegan hamburger van erwtenproteine, was een poeder wat je bij Pieter Pot kon bestellen, was ik nieuwsgierig naar. Was erg lekker! En leuk ook, je eigen vleesvervanger kliederen 
Met salade veldsla met ui en avocado, een broodje en zelf ingelegde augurken.
MijnNaamIsHaas73
27-01-2022 om 21:51
Wij aten restjes uit de vriezer, boerenkool stamppot en wortelenstamp met rookworst.
ToetieToover
28-01-2022 om 01:20
Linzencurry (ui, tomaat, linzen, kruiden) met kipfilethaasjes door rijstebloem gehaald; in boter gebakken en daarna honing en sojasaus erbij. En ook erbij:
Platbroodjes van yoghurt (naan) uit de koekenpan. Hartige Griekse yoghurt ernaast, daar zat wat zadenmix in en ui, paprika, komkommer, knoflook, peper zout.
Als ik knoflooksaus maak, hoort er wat mij betreft komijn in! Ik rooster de komijnzaden, stamp ze -nog warm- met wat knoflook in de vijzel en roer dat los met karnemelk. Dat mix ik met mayonaise en verse bieslook.
Verder aten we:
Maaltijdsoep van biet met ui, aardappel, winterwortel, knolselderij, blikje tomatenblokjes, tijm, knoflook, laurier, kruidnagel, stevia, azijn. Oja de bouillon was getrokken van het kippenkarkas, dat smaakte ook nog lekker naar tijm en citroen.
Gepureerd en gegeten met crème fraîche en gebakken verse (geen gerookte) makreelfilet. Ik vond dat er ook nog iets ‘groens’ op moest en dat werd bieslook.
Grote pan vol, morgen eten we het met mosselen en preiringetjes.
Malloczero
28-01-2022 om 07:29
Ik heb gisteravond ebi fry pokebowl gegeten, maar had de onaangename verrassing dat de eigenaar de recepten aangepast had. Hij had het helemaal bedekt met mayonaise. Meteen teruggegaan dat het niet klopte en toen kreeg ik er chili overheen. Save to say dat ik mijn pokebowl elders ga halen.
Dolfje
28-01-2022 om 09:13
Wij gaan friet en snacks bakken dus ik neem vanmiddag naar het werk wat extra rauwkost mee want eten bij friet eigenlijk nooit groente.
Brienne
28-01-2022 om 10:42
Rijst met wokgroenten kip en ketjapsaus.
Zoetzure komkommersalade.
Kipkluifjes.