Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
afrodite05 schreef op 20-01-2022 om 08:08:

Vandaag een lange dag op het werk, dus lekker makkelijk: kant-en-klare aardappelgratin (gooi ik wat kaas overheen, misschien ook een fijngesneden knoflookje), erwtjes en een Duitse biefstuk.

Niks mis mee, lekker hoor! 

Zuurkoolschotel met chorizo. Een recept afkomstig van de ah en het kon linea recta naar de kliko. We vonden het alle zes echt helemaal niet lekker! Ook niet een klein beetje. Ik gooi niet vaak eten weg, maar dit was echt niet lekker. Mijn man heeft net diepvries pizza gehaald en die zitten nu in de oven. 

Jee, wat zonde, Ninoea. Ik eet geen vlees, dus ik kan het niet heel goed beoordelen, maar de combi klinkt op zich niet slecht. 

We eten vanavond bloemkool risotto met pangrattato. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-01-2022 om 17:59

vanmiddag op het werk patat gegeten en nu vanavond een kopje courgettesoep. Mss later op de avond nog een bakje kwark, ik zit nu vol.

Zalmcarpaccio en straks spinazie ala crème met rookworst

Algehele malaise hier: spier, hoofd- en buikpijn.. Koorts zo goed als weg na een dag heel hoog. Morgen testen. Zodra ik zit gaat het redelijk. Toch moest ik gaan koken ondanks geen trek. Ik maakte een bonenschotel met kikkererwten, kidneybonen, courgette, ui en gepelde tomaten. Simpel, maar altijd goed en gezond. 

Morgen hoef ik dan weer niet te koken als ik het restje eet. 

Dolfje

Dolfje

20-01-2022 om 18:17 Topicstarter

Wij gaan barbecueen

Chinees gehakt/aubergine gerecht met rijstvlokken. 

Drunken-Noodles-Rice-Flakes.jpg

Beterschap Vrouw!

Drakenvlieg schreef op 20-01-2022 om 18:18:

Chinees gehakt/aubergine gerecht met rijstvlokken.

Drunken-Noodles-Rice-Flakes.jpg

Dat ziet er apart uit. Hoe maak je dat klaar? Bakken of frituren? 

Haas, met mij is alles goed, dank je, en hopelijk met jou ook en gaat het met Vrouw92 snel weer beter. Zonde Ninoea, alles weg moeten gooien! En die rijstflakes van Drakenvlieg zien er interessant uit, die kende ik nog niet.

Vandaag aten we bloemkoolroosjes in een kikkererwtenbeslagje (piment, knoflook, korianderzaad, munt) met granaatappelpitjes, pistachenoten en feta. Erbij ovengeroosterde gehalveerde kerstomaatjes en een ‘flat iron steak’.

En verder niet veel soeps, geen soep dus helaas voor mij maar wel een snelle wortelsalade met hummus en pepita mix. 

Ik koop ze bij de Amazing Oriental (géén aandelen). Even koken in gewoon water, paar minuten. Dat is het. Daarna kan je ze gebruiken als noedels, door een roerbakgerecht bijvoorbeeld. Koud afspoelen na het koken kan handig zijn, ze plakken snel aan elkaar. 

0000279_1654_vn-square-rice-flake.jpeg

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-01-2022 om 19:04

ik had er nog nooit van gehoord

Ik had 't even gegoogled en zag dat je 't ook een paar seconden kan frituren wat een kroepoekachtig resultaat geeft. Dat klinkt wel lekker! 

redbulletje schreef op 20-01-2022 om 19:07:

Ik had 't even gegoogled en zag dat je 't ook een paar seconden kan frituren wat een kroepoekachtig resultaat geeft. Dat klinkt wel lekker!

Ah, dat heb ik nog nooit geprobeerd. Ben geen frituurder, dus niet eens aan gedacht 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.