Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
ToetieToover
19-01-2022 om 18:30
vandaag halve dag ziekenhuis (pfffft wat een stress weer) maar ik had gelukkig mijn brunch meegenomen: salade van olijven, gerookte amandelen, paprika, komkommer, ui, rozijnen en olijfolie/balsamicodressing.
Daarna via de supermarkt naar huis voor een boerensalade van de Aldi met een gekookt eitje. En nou ja, de Aldi heeft ook héle lekkere pure Moser Roth chocola met muntsmaak
.
Verder kipfilet met groenten (ananas, ui, paprika) in zoet-zure saus (ketjap, sweet chili, gember, knoflook, kerrie) en gele rijst.
GeorgieBrown
19-01-2022 om 19:35
Beterschap, Haas, hopelijk smaakte je eten je.
Ik maakte dit met de heilbot https://www.thefeastlocal.com/entrees/citrus-and-habanero-poached-halibut/ En daarbij gestoomde jasmijnrijst, geroerbakte komatsuna met knoflook, pepers en nam pla. En Som Tam salade, maar dan van onrijpe mango. Het was echt heerlijk. Dat vis recept is voor herhaling vatbaar.
Teigera
19-01-2022 om 20:04
Beterschap Haas!
GB dat visrecept klinkt echt lekker. Zou ik zo bestellen in een restaurant.
Wij aten vanavond lasagna met kaassaus, spinazie en courgette. We hebben de laatste tijd wat 'last' van frutjes die bij de aanblik van de avondmaaltijd al zeggen dat ze het niet lekker vinden, maar vanavond gingen de bordjes leeg.
MijnNaamIsHaas73
19-01-2022 om 20:55
Dank voor de beterschap wensen. Het eten smaakte me prima, ik duik zo m'n bed in dan zal het morgen wel weer gaan hoop ik.
Die vis van Georgie klinkt heerlijk!
Hopelijk ben je ok Toetie! Slim om eten mee te nemen, in de ziekenhuizen hier in de omgeving zit een cateringbedrijf dat echt belachelijke prijzen vraagt. En dan komt het parkeren er ook nog bij, vind ik altijd zo schandalig voor een plek waar niemand voor z'n lol komt.
Malloczero
19-01-2022 om 21:27
Vandaag gele rijst+brocoli met vegan kipstukjes gemarineerd in 5 spice en gebakken met chilisaus. Was heerlijk.
afrodite05
20-01-2022 om 08:08
Vandaag een lange dag op het werk, dus lekker makkelijk: kant-en-klare aardappelgratin (gooi ik wat kaas overheen, misschien ook een fijngesneden knoflookje), erwtjes en een Duitse biefstuk.
Brienne
20-01-2022 om 09:18
Ik val in de herhaling
: gebakken aardappelen met ui en spek. Sperziebonen en braadworst.
Lastig om gevarieerde gerechten te koken, die iedereen in het gezin lekker vindt.
Maar goed, daar is deze topic voor. Zal ter inspiratie eens terug scrollen.
Wobbelkont
20-01-2022 om 09:26
Vanavond een restje gestoofde sucade, met rosti-rondjes en broccoli. Yum
anijsblokje
20-01-2022 om 09:45
Ik eet vanavond waarschijnlijk volkoren penne (of is het pak fussili open?) met savooiekool, citroen, paprika en parmezaanse kaas. De kervel uit het recept (van Mari Maris) heb ik niet (is dat gedroogd lekker?) maar er groeit nog wel wat oregano en tijm in de tuin. Dat ga ik gebruiken als vervanging.
Tuinfluiter
20-01-2022 om 09:59
Ik ga champignons vullen met blauwe kaas en in de oven bakken erbij krieltje met kruiden en broccoli.