Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Dewi-Sri
18-01-2022 om 20:21
Morgen de stoomsoep, want ik had gisteren de kipfilet al uit de vriezer gehaald. Dat was echter zo'n vastgevroren kluit geworden dat ik hem vannacht in de ijskast gezet heb. Echtgenoot was erg bij met de "pad thai". Volgende keer weer met pinda's, want de walnoten voegden niets toe.
Wat leuk GB, die Pieter Pot. Ik ga me er eens meer in verdiepen, want ik erger me dood aan die hausse aan verpakkingsmateriaal. Dank!
BrightEchidna89
18-01-2022 om 21:16
Hier was het spruiten met aardappels en stukjes spek.
Ga het binnenkort ook eens testen met stiefzoon, maar dan maak ik daarbij wel wat gestoomde groenten die hij graag eet.
Dolfje
19-01-2022 om 09:02
Even denken wat ik ook alweer gegeten heb. Oh ja. We hebben maandag zelf spaghetti gekookt. Gisteren op pas geweest en laat op een terras in de zon geluncht. Ik had gegrilde kipfilet met friet en dus sávonds brood gegeten.
GeorgieBrown
19-01-2022 om 09:11
Dewi-Sri schreef op 18-01-2022 om 20:21:
Wat leuk GB, die Pieter Pot. Ik ga me er eens meer in verdiepen, want ik erger me dood aan die hausse aan verpakkingsmateriaal. Dank!
Leuk Dewi-Sri, mocht je interesse hebben, ik kan altijd iemand 'voorrang' geven op de wachtlijst. Laat maar weten. In mijn omgeving heb ik wel meer opties voor verpakkingsvrij boodschappen doen, maar zij hebben een paar dingen die ik in de buurt niet kan krijgen.
Gisteren een stukje heilbot uit de vriezer gehaald (wat ik van mijn ouders had meegekregen). Ik heb ook nog garnalenbouillon in de vriezer. Zo eens kijken wat ik ervan kan maken.
Wobbelkont
19-01-2022 om 12:41
Vanavond een pita vega shoarma met een salade van rode ui en komkommer, en broccoli erbij.
afrodite05
19-01-2022 om 15:48
Ik ga een soort burritobowl maken, met tomatenrijst, gehaktballetjes, avocado, tomaatjes en kidneybonen.
yette
19-01-2022 om 16:01
Spanakopita (de versie met een kliekje rijst), lamsmergues, gemengde salade met Griekse yoghurtdressing.
Drakenvlieg
19-01-2022 om 17:04
Mix van zoete aardappel, pompoen, paprika en courgette met een stukje zalm.
Na 2 dagen ongezond te hebben gedaan, had zo ontzettend even geen inspiratie... Maar een grote knakworst en een low fodmap tosti is echt geen avondeten voor mij
Echt behoefte aan groenten! Hopelijk morgen weer meer energie!
Tuinfluiter
19-01-2022 om 17:09
yette schreef op 19-01-2022 om 16:01:
Spanakopita (de versie met een kliekje rijst), lamsmergues, gemengde salade met Griekse yoghurtdressing.
Lamsmergues lekker helaas worden ze bij mij in de omgeving nergens meer verkocht.
FaithfulDuck87
19-01-2022 om 17:16
gebakken aardappeltjes met kipschnitzel en salade met geitenkaas, ui, tomaatjes
MijnNaamIsHaas73
19-01-2022 om 17:18
Ik voel me helemaal niet fit, ik ben bang dat ik een vleugje mee heb gepikt van het (buikgriep)virus waar man en jongste ziek van zijn. Lig nu moed te verzamelen om te gaan koken. Planning is burrito's uit de over met een vulling van kip, spinazie, tomaten en paprika. Als ik het zo schrijf krijg ik wel trek.
yette
19-01-2022 om 17:48
Tuinfluiter schreef op 19-01-2022 om 17:09:
[..]
Lamsmergues lekker helaas worden ze bij mij in de omgeving nergens meer verkocht.
Balen is dat. Hier had ik hetzelfde probleem nadat 'mijn' halal-slager overleed. Maar ik kwam laatst weer lamsmergues (en andere lamsworsten) tegen bij een Turkse supermarkt met een eigen slagerij. Helaas is het verder een vervelende winkel met arrogant, chagrijnig personeel - vooral de mannen. Gisteren droeg ook geen van hen een mondkapje?! Alleen de caissières hadden er eentje. Rare bedoening daar.
Maar ik heb flink ingeslagen, dus ik hoef er voorlopig niet meer naartoe.