Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Drakenvlieg
16-01-2022 om 17:57
Gehaktbal met roerbak van zoete aardappel, Edama boontjes, kousenband, paprika met knoflookolie en basilicum.
GeorgieBrown
16-01-2022 om 18:14
Ik heb niet heel veel inspiratie. Dus ik ga groente en aardappelen roosteren in de oven. Aubergine, aardappel, venkel, paprika, wortel en courgette. En daar ga ik dan een dressing bij maken met citroen, peterselie en kappertjes. Heb ik net bedacht.
ToetieToover
16-01-2022 om 18:20
Drakenvlieg schreef op 16-01-2022 om 17:57:
Gehaktbal met roerbak van zoete aardappel, Edama boontjes, kousenband, paprika met knoflookolie en basilicum.
Hoe gaat het met fodmappen?
FaithfulDuck87
16-01-2022 om 18:26
ik heb een bak kwark gehad met cruesli. Geen zin om te koken vandaag
Ninoea
16-01-2022 om 18:42
Vanmiddag lunchten mijn jongste zoon en ik met een restje van de pasta pesto van gisteren. Vanavond heb ik Mac and cheese met bloemkool gemaakt. Was lekker!
Dewi-Sri
17-01-2022 om 00:11
yette schreef op 15-01-2022 om 12:03:
Klinkt goed, Georgie! Ik heb al eeuwen geen sformato meer gemaakt, geen idee waarom. Maar die gaat weer eens op het menu!
En wat een heerlijk plan, Dewi! Fijn ook dat jullie het je kunnen veroorloven! Ga je daar dan ook werken?
Wij hebben wel eens gekeken in de omgeving van de olijfgaard die ik in de Languedoc in bruikleen heb, maar die prijzen zijn absurd. Dat kunnen we alleen betalen als we de boel hier verkopen. En wat we ons daar vervolgens kunnen veroorloven is dan véél kleiner dan wat we hier hebben. Dus met thuiswonende kinderen, zit dat er voor ons (nog) niet in. Als we die kant opgaan, en we blijven zoeken, dan willen we ook echt dicht bij de mensen zitten die sinds mijn +/-18e (toen ik er liftend 'voor een nachtje' terecht kwam) familie zijn geworden.
Mochten jullie willen weten waar ik ongeveer zit: aan de trailer van Ilja Gort te zien, heeft hij vanavond autopech voor de bakker waar ik 's ochtends +/- 10 km naartoe tuf. Ik denk dat hij wijn gaat proeven bij 'Trois Terres' (van Alice en Graham, een Engelse huisarts & 2 pubers die er sinds +/- 10 (?!) jaar wonen). Maar ik hoop eigenlijk dat hij bij 'Veuve Michel' langs gaat. Hun wijn is niet zo 'culinair gepugd' en ze zijn niet echt internationaal bezig, maar het zijn meer 'osm' (lees: buurvrouw & vriendinnen). Ook nu een kleinzoon van de weduwe daar aan het roer staat, is het een bedrijf waar veel oudere vrouwen werken die gewaardeerd worden om hun expertise en niet willen stoppen met werken. Hoop dat Gort (ook) hun verhaal kiest, maar we gaan het vanavond zien - met een fles van beiden in de aanslag
Ik ga er alleen werken als er misschien een leuk klusje voorbij komt.
Verder begin ik lekker zo langzamerhand aan mijn pensioen. Het is mooi geweest met snoeihard werken. Sinds ik zo ziek ben geweest heb ik me voorgenomen om te gaan genieten van het leven; je weet nooit wanneer het zomaar over kan zijn.
Echtgenoot is druk bezig met de planning: wanneer zijn we waar, met welke makelaar kunnen we afspraken maken, waar gaan we overnachten en welke koopstrategie gaan we volgen. Heeft iemand tips om op te letten bij het kopen?
Ik heb het programma met Ilja Gort nog een keer teruggekeken, wat leuk! ik lees zijn boeken graag: Leven als Gort in Frankrijk, Overleven als Gort in Frankrijk, en de boeken van Peter Mayle over zijn ervaringen als "expat".
Yette, ik hoop dat jullie je lekker kunnen settelen daar binnenkort.
On topic: echtgenoot vanavond gebakken krieltjes, karbonade en sperzieboontjes en ik koolvis met tomaatjes en mozzarrella. Morgen weer soto ayam stoomsoep, ik verheug me er nu al op.
Ik heb afgelopen vrijdag bij mijn bakker sportbrood ontdekt met minder koolhydraten en meer eiwitten, en dat is echt lekker. Ik eet brood altijd zonder beleg, dus het is wel belangrijk dat het brood echt lekker is.
Teigera
17-01-2022 om 09:27
Leuk te lezen yette, over Gort en de 'trucjes' in het programma. Ik ken het programma overigens niet en zijn boeken ook niet.
Gisteren late dienst gehad, had een bakje dahl uit de vriezer meegenomen en dat was lekker. Lief en de frutjes aten een restje tomatenrijst van eerder deze week, opgeleukt met shoarma. Vanavond eten we nasi met roerbakgroenten, vega wokstukjes en kroepoek.
Tuinfluiter
17-01-2022 om 09:33
Ik vond het wel een leuke aflevering en een mooi gebied. Wil ik een keer naar toe op vakantie.
Vandaag roerbak van spitskool en knolselderij met kerrie, rijst en sambal goreng eieren.
Moosey
17-01-2022 om 09:35
Gister hadden we allebei zó geen zin om te koken dat we pizza hebben besteld, bij 1 van de 2 tenten die überhaupt bezorgen in onze uithoek
Het is een snackbar/döner/pizza-gebeuren, dus onze verwachtingen waren niet erg hoog. Het viel dan ook niet tegen, was prima te eten. Vanavond witlof ham en kaas uit de oven met geroosterde aardappeltjes.
afrodite05
17-01-2022 om 09:38
Ik ga vanavond de grillpan gebruiken. Gegrilde courgette, gegrilde aubergine, gegrilde kip en daar dan rijst bij en een zelfgemaakte knoflooksaus. Daarna voor het eerst sinds een half jaar weer sporten. Ben benieuwd hoe dat gaat.
redbulletje
17-01-2022 om 10:07
Gisteren lekkere gehakt ovenschotel gemaakt met witlof en kaas. Het gehakt eerst rul gebakken met gefruit ui, sambal en veel spice en dat over de gekookte witlof en royaal bestrooid met parmesan.