Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Brienne
16-01-2022 om 09:43
Wraps met gyros, kaas, knoflooksaus, rode ui, coleslaw, chilisaus en ijsbergsla.
Tuinfluiter
16-01-2022 om 09:50
Veel plezier Dolfje
Ik heb voor vanavond restjes uit de vriezer op het menu staan. Wildstoof, hertenbiefstuk, rode kool en aardappelkroketjes.
redbulletje
16-01-2022 om 10:04
Dolfje schreef op 16-01-2022 om 08:02:
Goedemorgen.
Zit op een van de kanariesmet vrienden en nu al gisteren hoop lol samen gehad. Moesten er gisteren heel vroeg uit en ben
dan helemaal uit mijn ritme. Krentenbollen onderweg.En wat snoeperij. Hier een hotdog voor lunch met friet en hebben in het huis wat pizza's in de oven gegooid en wat tapas op tafel gezet en een hoop bier.
Lagen er heel vroeg in dus vandaar zo vroeg wakker en hier is nog uur vroeger ook.
Wat we vandaag eten weet ik niet, misschien wel uit eten.
Heerlijk! Veel plezier op vakantie. Wat is de temperatuur overdag ?
ToetieToover
16-01-2022 om 10:38
Leuk die ‘inside information’, Yette. Niet alles is wat het lijkt op tv, zo blijkt maar weer.
Vandaag wordt het krieltjessalade met tonijnsteak, daar zit ook in: ei, haricots verts, augurk, ui en rucola/veldsla. Dressing met parmezaanse kaas, mosterd en ansjovis. Dot mayo bovenop en geroosterde pijnboompitjes. Ik maak 3 porties dus er blijft er vast 1 over voor morgen
.
Verder zo’n ‘ah food first/gezond’ recept met pompoenblokjes, walnoten, palmkool en gepofte knoflook van de bakplaat.
En ik wil nog een restje brood opbakken op de bakplaat bij wijze van croutons met kastanjechampignons, wat gepofte knoflook en veel verse peterselie.
Er stond nog heel veel peterselie in de gezamenlijke moestuin, die kan goed tegen de kou. Daar komen ook de krieltjes vandaan. De palmkool en pompoen komen uit mijn eigen moestuin. De pompoen staat al maanden binnen te rijpen en ziet er nu eetbaar uit. Eigen oogst smaakt altijd beter. ![]()
afrodite05
16-01-2022 om 13:00
Ik maak vanavond rijst met shoarma en sperziebonen, beetje feta er overheen. Misschien nog wat tomaatjes ernaast. Nu eerst een lunchsalade maken met kikkererwten, bleekselderij, rozijnen en parmezaanse kaas met citroendressing.
En Dolfje veel plezier op je kanarie 
rionyriony
16-01-2022 om 13:02
Aardappelen met biefstuk. Ben nogal into de biefstukken de laatste tijd maar dat gaat vanzelf weer over, weet ik.
MijnNaamIsHaas73
16-01-2022 om 16:39
Heerlijk Dolfje! Geniet ervan!
Wij eten spaghetti bolognese, lekker makkelijk, bakje saus uit de vriezer.
Koreveen
16-01-2022 om 16:42
Heerlijk Dolf. Geniet ervan
Jaaaa, de mozzarellabar. Best beetje jaloers op je GB. Al het eten klinkt beter.
Geen zin om te koken dus we halen zo af in het durp. Ik heb de vega andijviestamppot met bloemkoolsteak en beurre noisette. Lief heeft Surinaamse bami met zoetzuur en kipdijsate
RoosOpJeHoed
16-01-2022 om 16:45
Wij eten pizza. Zoon(4) zat vanmorgen Peppa Pig te kijken, zij at een pizza dus dat wilde zoon ook. Tja, je moet érgens je inspiratie vandaan halen