Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
rionyriony
14-01-2022 om 12:54
Aardappelen en kastanjechampignons in elk geval, maar de groente en het vlees zijn nog onbekend.
Moosey
14-01-2022 om 13:05
De gnocchi met wildragú gister was heerlijk. Ik roosterde er ook nog wat bloemkool bij. Vanavond neem ik nog een bak ragú mee naar mijn broer, hij zorgt voor pasta en groenten.
Elmie
14-01-2022 om 13:39
Klinkt goed Moosey.
Wij eten de soep die van woensdag over is. Met eventueel een stukje hartige taart van gisteren.
afrodite05
14-01-2022 om 13:56
Elmie schreef op 14-01-2022 om 13:39:
Klinkt goed Moosey.
Wij eten de soep die van woensdag over is. Met eventueel een stukje hartige taart van gisteren.
Wij hebben het restje van gisteren net als lunch gegeten. Ik heb daarnet de weekboodschappen gedaan, dus ik kan weer even vooruit. Ben deze week veel moe, dus ik heb voor veel kookgemak gekozen (voorgesneden groente). Dat vind ik normaal onzin en duur, maar vandaag mocht het van mezelf.
Vanavond eten we de laatste aardappelen die ik nog heb liggen, vissticks uit de airfryer en (voorgesneden) broccoliroosjes. Lekker makkelijk. Toe crème brulee.
Ninoea
14-01-2022 om 14:17
Ik heb een restje vlees met saus dat ik een tijdje terug maakte in de slowcooker uit de vriezer gehaald om vanavond op te warmen en te eten met rijst. Ik denk dat ik er sperziebonen bij doe.
Koreveen
14-01-2022 om 15:40
Klinkt heerlijk het eten voor jullie bezoekers, Teig en Yette.
En de ragu ook, Moos!
Woensdag het laatste bakje erwtensoep uit de vriezert gehaald. Gisteren pad thai gemaakt. Vanavond maak ik hoisin zalm met broccoli, cashewnoten en bruine rijst.
GeorgieBrown
14-01-2022 om 17:34
Terug van het bliksembezoek aan Italië. De voorbereiding was best stressvol, maar de trip maakte het de moeite waar. Echt fijn om even in een andere omgeving te zijn. Waar ook restaurants open zijn. Was er maar 1 dag voor lunch en diner. Lunch was bij een mozzarella-bar (KV!) en daar at ik buffelmozzarella en een salade met gegrilde groente. 's Avonds aten we bij een trattoria, beetje een mix van traditioneel en modern. Vooraf at ik sformatino van cavolo nero met parmezaaanse kaassaus. Als hoofdgerecht had ik krokant gebakken octopus met aardappelsaus en tapenade en raapsteeltjes. En we deelden een kaasplankje toe. Heerlijk allemaal, vooral de sformatino. En super fijn om weer eens in een restaurant te zitten.
Gisteren had Brown ingredienten gekocht voor champignon risotto, dus dat aten we. Vandaag maak ik een soort kerriesoep met rijst. Ik heb nog kokosmelk die op moet en allerlei kleine beetjes groente (spruitjes, wortel, kool, paprika, lente ui, aardappel)
Dolfje
14-01-2022 om 18:24
GeorgieBrown schreef op 14-01-2022 om 17:34:
Terug van het bliksembezoek aan Italië. De voorbereiding was best stressvol, maar de trip maakte het de moeite waar. Echt fijn om even in een andere omgeving te zijn. Waar ook restaurants open zijn.
Lekker!
Dewi-Sri
14-01-2022 om 19:18
Teigera schreef op 13-01-2022 om 19:44:
Dat klinkt spannend Dewi-Sri! Op vakantiehuisjacht of op woonhuisjacht?
Rustige avond toegewenst yette. Even niks.
Wij aten vanavond tomatenrijst met paprika, feta en vegetarische balletjes. Beetje saai.
Het eerste jaar zal (als we wat leuks vinden) het huis dienst doen als vakantiehuis en houden we ons huis hier aan. Ik wil terug kunnen als het niet bevalt. Als we het leuk vinden, gaan we er na dat jaar permanent wonen.
We zoeken in de regio dordogne (oh, hoe origineel
) maar wel heel breed. Het kan dus ook zomaar bij "de buren" uitkomen.
Poeh, die gazpacho is een beetje zwaar aangekomen, hoewel ik niks anders heb gedaan dan anders. Dat is ook iets waar ik me een beetje zorgen over maak in Frankrijk. Meestal lunchen we daar uitgebreid, zodat we het 's avonds lekker rustig aan kunnen doen met brood, eventueel wat soep of een ander warm hapje. Ik vraag wel of ze ook halve porties serveren.
TanSwallow86
14-01-2022 om 19:25
Ik had vandaag een groente mix van courgette, Chinese kool en witlof.
Er is nog witlof over dat gaat morgen met kaas en ham en roomboter en gekookte aardappelen en gekookt eitje in de oven. Eitjes niet, die gaan gewoon zo op bord
Wobbelkont
15-01-2022 om 10:20
Vanavond een tijgerbol met een kipburger, met daarnaast wat geroosterde broccoli. Heb ook nog ijsbergsla en komkommer, dus die kunnen op de burger. Over de burger gaat een flinke lepel sweetchilisaus, ook lekker bij de geroosterde broccoli!
Teigera
15-01-2022 om 10:30
Oh klinkt zo fijn GB, je minitripje. Een restaurant... hoe ging dat ook alweer...
Dewi-Sri, spannend! Hoop dat jullie een heel fijne woning vinden.
Gisteravond was erg gezellig en smakelijk. Vanavond wat simpeler, orzo met kipgehakt, spinazie, rozijnen en nootjes.