Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Teigera
13-01-2022 om 19:44
Dat klinkt spannend Dewi-Sri! Op vakantiehuisjacht of op woonhuisjacht?
Rustige avond toegewenst yette. Even niks.
Wij aten vanavond tomatenrijst met paprika, feta en vegetarische balletjes. Beetje saai.
MijnNaamIsHaas73
13-01-2022 om 20:40
Spannend Dewi-sri! In welke regio ga je op zoek?
Sterkte Yette, hopelijk morgen weer een betere dag.
Wij aten gebakken aardappeltjes met snijbonen en een vega champignonburger/kaasschelp.
Dolfje
14-01-2022 om 09:01
Ik heb een bakje chili con carne uit de diepvries gepakt net. Eten we met sla en taco's.
Wobbelkont
14-01-2022 om 09:08
Ik heb diepvriessaté, en daarbij kook ik was rijst. De rijst ga ik opbakken met oa snijbonen en kastanjechampignons. Moet zo nog even naar de supermarkt, dus kan zomaar zijn dat ik er nog een wortel en wat prei bij haal, voor een “nasi”.
RoosOpJeHoed
14-01-2022 om 09:23
Gisteren hadden we couscous met gestoofde wortel, feta, olijven en walnoten.
Vanavond pasta alla norma.
Teigera
14-01-2022 om 10:06
We krijgen eters vanavond. Ik maak Marokkaanse gehaktballetjes in tomatensaus, geroosterde groente met hummus, gemarineerde garnalen en borek met spinazie en feta. Erbij olijven, Turks brood met smeersels. Bezoek zorgt voor een dessert.
MijnNaamIsHaas73
14-01-2022 om 11:13
Dat klinkt heerlijk Teigera, ik zou willen dat ik jouw bezoek was.
Wij eten vanavond op verzoek van de kinderen pannenkoeken. Jongste was laatst bij een vriendinnetje heel enthousiast over spinazie pannenkoeken (gewoon diepvriesspinazie door het beslag en verder eten als gewone pannenkoeken). Maar mijn man is de pannenkoekenbakker en hij staat daar helaas niet voor open.
Tuinfluiter
14-01-2022 om 11:36
Wij eten vooraf een bietjes salade met wildzwijn paté en als hoofdgerecht door mijn dochter gemaakte tagliatelle ( uit de vriezer ) met een paddestoelen roomsaus met rode ui en spekjes.
ToetieToover
14-01-2022 om 11:47
Bietjes met ui, komkommer, gemengde zeevruchten (&honing-mosterd) en fried yellow rice.
Verder weet ik het nog niet. De weekboodschappen worden zometeen bezorgd en daarna heb ik acute keuzestress ![]()
yette
14-01-2022 om 12:02
yette schreef op 14-01-2022 om 09:06:
Soba-noodles met aubergine en mango (Ottolenghi).
Er blijken eters te komen, dus ik maak er nog maar een extra gerecht bij: two bean, two lime salad - ook van Ottolenghi. Een salade van sperziebonen en edamame met een knallende dressing met oa groene peper, knoflook, koriander, djeroek poeroet en limoen.