Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
JtM
05-01-2022 om 17:08
Wat heftig Dewi! Op naar een goed herstel zodat je straks alles weer lekker kan eten.
Wij eten vanavond aardappeltjes uit de airfryer, gehaktballen en haricot verts in spek gerold.
TanSwallow86
05-01-2022 om 17:33
Maaltijd salade met kip, mini mozzarella bolletjes en plakjes gekookt ei
Dewi-Sri
05-01-2022 om 18:18
Vraag voor de toekomst: ik frituur nooit meer in de keuken, want de lucht blijft dagen in mijn huisje hangen. Is een airfryer dan een oplossing, of ruik je die net zo goed?
ToetieToover
05-01-2022 om 18:25
Geen idee Dewi, ik frituur nooit. Heel soms in een pan met olie. Na het eten zet ik mijn Lampe Berger aan om de etensluchtjes weg te krijgen. Die staan mij altijd tegen na het eten. Ik boen ook altijd direct de keuken, ik kan niet tegen die etenslucht.

Het werkt doordat het brandsteentje heet wordt en de vloeistof verspreidt. Aansteken, 2 minuten laten branden tot het steentje heet is, vlam uitblazen. Je laat het 10 à 15 minuten gloeien en tadaaa. Met geurtjes of met neutrale vloeistof te koop.
MijnNaamIsHaas73
05-01-2022 om 19:03
Ik overweeg ook een airfryer. Niet vanwege de luchtjes trouwens (heb een dichte keuken). Maar lijkt me fijn om friet mee te bakken. Nu gaan we altijd afhalen maar is best duur en kwaliteit niet echt consistent.
In aanvulling op de vraag van Dewi-sri, kan je ook verse friet (uit de koeling) erin bakken?
Hier hadden we een change of plans, de kinderen mochten allebei ergens anders eten dus wij zagen onze kans schoon om Thais te bestellen. Viel wel een beetje tegen, zaakje is overgenomen door andere eigenaren en het was niet zoals we gewend waren helaas.
JtM
05-01-2022 om 19:37
De airfryer staat bij ons in de garage (net zoals de frietpan) maar volgens mij komt er niet echt een geur vanaf. Wij hebben een vrij kleine keuken, vandaar dat ie in de garage staat.
En friet uit de vriezer van de supermarkt gaat er perfect in! Wij doen ze wel altijd een paar minuten langer als dat op de verpakking staat, worden ze lekker knapperig van.
Wij zijn echt super blij met de airfryer en gebruiken 'em bijna dagelijks.
redbulletje
05-01-2022 om 19:45
Dewi-Sri schreef op 05-01-2022 om 18:18:
Vraag voor de toekomst: ik frituur nooit meer in de keuken, want de lucht blijft dagen in mijn huisje hangen. Is een airfryer dan een oplossing, of ruik je die net zo goed?
De frituurpan in de garage of schuur zetten. Uit olie of ossewit smaakt toch altijd beter.
FaithfulDuck87
05-01-2022 om 19:48
Verse friet kan in de airfryer, die van de lidl is iig erg lekker erin.
ToetieToover
05-01-2022 om 19:51
Dit kan echt niet hoor, want ik krijg nu zin in zelfgebakken frietjes uit het ossewit. Ik weet niet meer wanneer ik dat voor het laatst heb gegeten. Té lang geleden!
afrodite05
05-01-2022 om 20:09
Gisteren na een uur sudderen in de jacuzzi waren we te gaar om "echt" uit eten te gaan, dus hebben we sushi afgehaald en dat lekker in de hotelkamer op bed opgegeten. Als toetje hadden we gebakjes gehaald die we heel heikneuterig hebben gedeeld, want we wilden allebei beide gebakjes proeven.
Vandaag veel buiten op pad geweest, vroeg gegeten bij een lekkere pizzeria. Ik had een vegetarische pizza met lekker veel groente erop. Ook vanavond staan er gebakjes op ons te wachten, die gaan we straks in de jacuzzi eten.
Over de airfryer: als ik er afbakbroodjes in bak, ruik ik niks (5 minuten op 180 graden, bespaart zo veel tijd vergeleken met oven voorverwarmen, broodjes bakken etc.). Frietjes bakken geeft ook weinig geur, maar zoiets als vissticks ruik je wel. En als je de airfryer niet goed schoon hebt gemaakt en hem daarna weer aanslingert, kan je ook iets ruiken.
Dewi-Sri
05-01-2022 om 20:21
Dank jullie voor alle info over de airfryer! Ik denk inderdaad aan frietjes, calamares, maar ik vraag me af: is hij ook geschikt voor het maken van tempura? Of wordt dat één grote klont aan elkaar geplakt beslag?
En by the way, is ossenwit trouwens überhaupt nog te krijgen? Puur hypothetische vraag, ik moet er nog even niet aan denken.