Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dolfje schreef op 30-12-2021 om 22:02:

Het lijkt mij ook wel erg veel bouillon, er verdampt niks ik zo’n pan dus er hoeft al niet veel vloeistof bij

Klopt. Als ik het nog eens maak laat ik de bouillon achterwege. Doe er nog wat Kerrie bij en ik denk dat ik er dan ook gedroogde Chili doorheen doe. 

Wij gaan fonduen, en zoon (4) eet zelf gemaakte pizza en dochter (2) pannenkoeken terwijl ze bij de tv zitten.

Klinkt allemaal lekker jammie jammie 😋 geniet ervan

Morgen om rond 7 heb ik een afspraak voor de booster. Dus ik denk dat ik dan leftovers eet. Vandaag ga ik een taartje maken met het bladerdeeg wat ik over had. Ik denk iets met paddestoelen. En mss nog geroosterde spitskool met hazelnoten-misoboter als bij gerecht. 

Quiche, salade met warm gerookte zalm 

Vanochtend op tijd opgestaan om te fotograferen met mijn 2 fotovriendinnen. Het was zeer de moeite waard. Even lekker gezeten op een bankje met een thermoskan koffie, meegebrachte bammetjes en gevulde koeken.

Lief heeft ondertussen van allerlei lekkers gemaakt wat zo op de BBQ gaat: gehaktballen gevuld met mozzarella, gehaktballen met jalapeño en spek omwikkeld, kipspiesjes. 4 buurtjes komen zo bij ons. Doen we al jaren. Iedereen ff zelftest gedaan dus zometeen bijkletsen, eten en spelletjes doen. Zin in

Fijne jaarwisseling, lieve kookgodinnen 

Fijne jaarwisseling iedereen 🥂

Hopelijk wordt dit jaar een beter jaar voor iedereen, in alle opzichten. Met veel smakelijke kooksels/baksels 

Ik ga vanavond paprika's vullen met een prutje van o.a. gehakt, mogelijk ook couscous en dan met een laagje kaas in de oven. Misschien wordt dat jonge kaas, of anders feta. Ik ben er nog niet helemaal uit. We hebben nog een restje salade staan, als we dat niet overdag eten, kan dat er ook bij.

Dolfje

Dolfje

01-01-2022 om 09:41 Topicstarter

Gelukkig Nieuwjaar allemaal!
Ik ben behoorlijk brak dus waarschijnlijk vanavond shoarma of zo 

Gelukkig Nieuwjaar 

Hier word het stamppot hutspot
Met spekjes en rookworst 

Happy 2022! Moge jullie jaar gevuld zijn met lekker eten  

Jongste frut heeft vanochtend geholpen met croissantjes en smoothie maken. Vanavond maak ik gebakken polenta met verschillende geroosterde groenten (bloemkool, champignons, tomaatjes). Straks nog even langs mijn ouders om een fijn Nieuwjaar te wensen (en de oliebollen en appelflappen en ananasflappen van opa te testen ).

Happy New year peeps. Hopelijk een jaar waarin we ouderwets GB-tjes kunnen doen en we geen etentjes hoeven af te zeggen. 

Taartje was goed gelukt. Wel de bodem even blind gebakken eerst. Vulling met veel ui, paddestoelen, rozemarijn en mosterd. 
Vandaag dus leftover Indiaas. Biryani, dahl, koriander-dille chutney.

Gelukkig nieuwjaar allemaal! En ik sluit me helemaal aan bij Georgie, ik hoop op veel GB-tjes en sowieso veel lekker eten.
Wij zijn onderweg naar gaten daar krijgen we vanavond zelf gemaakt pasteitje, mjam

Ook allemaal een gelukkig nieuwjaar namens mij! 
Ik heb lasagna uit de vriezer gehaald. Ben een beetje brak, helaas niet van de drank, maar van moderna.

Wij gaan aan de lasagna 😃

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.